Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f001-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
Hoc autem verbum reddit apostolus quod premissum est. induamur arma lucis. Christum induere debemus sicut ferrum induit ignem. aer solem. luna calorem. ferrum sicut induit ignem quod totus est ignis. Aer sicut inducit solem quod totus lux. luna calorem. scilicet quasi substantialiter incorporat. In hunc modum uir fidelis sic amore Christi succensus ardeat ut totus sit ignis. Sic luceat unitatibus ut in nulla parte uitiis obsenetur. Sic in Christi sanguine rubicatus ut totus peccato conmortuus ut ad opera peccati fatienda nullum omnino membrorum suorum uiuat in Christo. Set totus uiuat in Christo prestante qui [[cetera?]] . AMEN [[red ink]] Item eodem die [[/red ink]] Cum appropinquasset Iesus ierosolimis et uenisset betphage et cetera. Marcus xxi. Evangelium istud deferuit duabus dominicis Dominice in ramis palmarum quantum ad sensum et historiam factum prime dominice aduentus quantum ad sensum et factum allegoricum. Nam pro hunc aduentum Christi in ierosolim significatur allegorice. aduentus Christi in carne. Appropinquat enim spiritualiter dominus ierosolimis [[quando?]] incarnatus ecclesiam in qua est uisio pacisuisitavit quam pro confessionem Christi sibi reconciliavit. quod significatur in hoc nomine betphage. quod interpetatur domus [[bucce?]]. [[underlined]] Venit ad montem oliveti [[/underlined]] id est ad sublimitatem misericordie. Nam oleos interpretatur misericordia. Ut tunc quando misericordie recordatus est. Misit Iesus duos discipulos suos , in duos ordines predicatorum duos quia alterum ad gentiles alterum ad iudeos. Vel duos propter scientiam veritatis et munditiam operis que duo in predicatione requiruntur. Vel duos propter sacramentum gemine dilectionis scilicet dei et proximi predicandus dicens eis. Ite in castellum quod contra vos est. Ad litteram Ierosolim appellat castellum despectione allegorice significat mundum contra deum peccatis munitum. Et statim inueniens asinam et pullum alligatam cum ea. Ad litteram Asina erat communibus feruitus deputata. quam confermebat in die pascebat in nocte. Significat autem iudaicum populum iugo assuerum. Pullus autem gentilem populum designat. a freno correctionis liberum et [[lassivuum?]]. Siquis uobis aliquis dixerit. dicite que dominus hiis opus habet. id est eorum siquis obedientiam denegare uoluerit. non desistatis predicando. que dominus hiis opus habet. dominus uidelicet omnium rerum cui seruire debet omnis creatura. Hoc autem totum factum est ut adimpleretur quod dictum est per [[blank space]] prophetam. lx. Dicite o vos predicatores filie Syon ide ierosolim que est filia syon id est illius turris a qua protegitur sicut a matre filia. Vel dicite filie syon id est ecclesie militanti filie triumphantis ecclesie. Ecce rex tuus uenit ut id est ad utilitatem tuam mansuetus ut ametur. non per ponitentiam timeatur. Sedens super asinam et pullum filium subiugalis id est asine non quod adliteram .super utrumque [[serederit?]] [[set?]] in utrusque populi simul sedit. Euntes autem discipuli [[fecerunt?]] sicut [[?]] Iesus sic [[?]] uirtute Christi mundum a potestate diaboli soluerunt et imposuerunt super eos uestimenta sua id est fidem et bonos mores. Et sic eum desuper federe fecerunt id est quiescere et regnare. [[Plurima?]] autem turba [[?]] vos [[?]] in [[??]] autem turba non ponit vestes super asinam set in via qui sancti martires se ipsos in carne [[nam?]] vestibus exeuntes simplicibus viam suo sanguine parant per exemplum. Allii cerebant ramos de arbolibus et [[?]] in via ramos vel frondes cedunt, verba ac sententias sanctorum patrum de libris excerpunt. Et exempla coversationis sancte et eam simplicibus in exemplum uiuendi proponunt. Turbe autem que precedebant et que sequebantur. clamabat dicentes osanna. Osanna interpretatur salus. Dicebant ergo turbe osanna id est salus est david id est a filio david. Vel filio id est per filium. Benedictus qui uenit in nomine domini id est benedicendus et dignus laudibus prosequendus est iste qui uenit in nomine domini [[?]] id est in honore dei patris. Sequitur osanna in excelsis id est salua in excelsis quod aduentus domini non est tantum salus hominum sed etiam angelorum. quod non solum hominem redemit sed etiam angelorum ruinam restaurauit. Vel sic turbe que sequebant et precedebantur clamabant osanna filio david et filio datiui casus. osanna id est salua obsecro et est [[compositum?]] ex corrupto. [[osanna?]] quod est salua id est integro scilicet anna quod est interiectio deprecantis. Sequitur benedictus qui uenit in nomine domini. benedictus id est immunis a peccato. et ideo singulariter benedictus es. o tu Christe qui uenis id est qui uenturus es in nomine domini. Nam qui primum in forma [[seriu?]] apparuit tandem in [[?]] apparebit. Sequitur osanna in excelsis id est salua tu in excelsis [[?]] qui salutati redimendo ab inseris salua collocando in celis. [[red ink]] Item deeodem. [[/red ink]] Cum [[appropinquant?]][et cetera Appropinquauit dominus ecclesie vel humano generi factus propinquus per nature contubernium. ut appropinquaret per miserationis benefactum. Inuenit enim deus in quo propitiaretur homini per misericordiam uidelicet si loqueretur pro homine angelus unde de similibus annuntians homini equitatem miserebitur eius quasi dicat si fuerit pro genere humano. Angelus magni consilii suplicando patri loquens. unde de similibus de omnibus uidelicet eum homini simulantibus patri proponens insignia passionis ut annuntiet hominis equitatem id est nature humane in se veram conformitatem miserebitur eius id est generis humani deus pater. Angelus autem loquens pro homine ait. Inueni im quo propitier ei quasi dicat Quia nemo coram deo iustus intercessor apparuit ad propitiandum hominibus hominem me feci. Et iustum in quo propitiaret ei inueni. Hic est iustus annuntians hominis equitatem id est tantam in homine humilitatem quanta fuit in primo parente superbia. Data enim fuit in trium personarum consilio sententia quod non intraret homo paradisum nisi hominis humilitas ade superbiam compensaret. Unde sanctorum patrum uox determinans qualis redemptor esset necessarius ait pro Ysaiam [[?]]. Et nos desiderauimus eum iustum despectum et nouissimum uirum dolorum ut [[quantum?]] homo rebus rationalibus erat nouissimus. ambitiose uoluit esse sicut primus suadente diabolo eritis sicut dii. Deus qui primus est et summus pro assumptam humanitatem fieret nouissimus hac humilitate hominis primo se equiparans. hoc enim nature salutis necessitas deposcebat ut deus esset et homo qui hominem redimeret. unde iob. ix. Hon est qui utrumque valeat arguere et ponere manum suam in ambobus talem mediatorem requirebat iob qui cum utroque extremorum haberet principium dicens. Non est qui utrumque scilicet deum et hominem possit arguere quod solus potuit Christus qui solus erat iustus ut deus et homo cum hominibus et hominem ne relinqueret arguit et domino ne hominem fieret obstitit. et iram iudicis moriendo temperauit. Et manum posuit in ambobus quia exempla hominibus que imitarentur tribuit et deo in se opera quibus hominibus placaretur ostendit. Vel quia furentem domini gladi[[um]]
Saving...
prev
next
Hoc autem verbum reddit apostolus quod premissum est. induamur arma lucis. Christum induere debemus sicut ferrum induit ignem. aer solem. luna calorem. ferrum sicut induit ignem quod totus est ignis. Aer sicut inducit solem quod totus lux. luna calorem. scilicet quasi substantialiter incorporat. In hunc modum uir fidelis sic amore Christi succensus ardeat ut totus sit ignis. Sic luceat unitatibus ut in nulla parte uitiis obsenetur. Sic in Christi sanguine rubicatus ut totus peccato conmortuus ut ad opera peccati fatienda nullum omnino membrorum suorum uiuat in Christo. Set totus uiuat in Christo prestante qui [[cetera?]] . AMEN [[red ink]] Item eodem die [[/red ink]] Cum appropinquasset Iesus ierosolimis et uenisset betphage et cetera. Marcus xxi. Evangelium istud deferuit duabus dominicis Dominice in ramis palmarum quantum ad sensum et historiam factum prime dominice aduentus quantum ad sensum et factum allegoricum. Nam pro hunc aduentum Christi in ierosolim significatur allegorice. aduentus Christi in carne. Appropinquat enim spiritualiter dominus ierosolimis [[quando?]] incarnatus ecclesiam in qua est uisio pacisuisitavit quam pro confessionem Christi sibi reconciliavit. quod significatur in hoc nomine betphage. quod interpetatur domus [[bucce?]]. [[underlined]] Venit ad montem oliveti [[/underlined]] id est ad sublimitatem misericordie. Nam oleos interpretatur misericordia. Ut tunc quando misericordie recordatus est. Misit Iesus duos discipulos suos , in duos ordines predicatorum duos quia alterum ad gentiles alterum ad iudeos. Vel duos propter scientiam veritatis et munditiam operis que duo in predicatione requiruntur. Vel duos propter sacramentum gemine dilectionis scilicet dei et proximi predicandus dicens eis. Ite in castellum quod contra vos est. Ad litteram Ierosolim appellat castellum despectione allegorice significat mundum contra deum peccatis munitum. Et statim inueniens asinam et pullum alligatam cum ea. Ad litteram Asina erat communibus feruitus deputata. quam confermebat in die pascebat in nocte. Significat autem iudaicum populum iugo assuerum. Pullus autem gentilem populum designat. a freno correctionis liberum et [[lassivuum?]]. Siquis uobis aliquis dixerit. dicite que dominus hiis opus habet. id est eorum siquis obedientiam denegare uoluerit. non desistatis predicando. que dominus hiis opus habet. dominus uidelicet omnium rerum cui seruire debet omnis creatura. Hoc autem totum factum est ut adimpleretur quod dictum est per [[blank space]] prophetam. lx. Dicite o vos predicatores filie Syon ide ierosolim que est filia syon id est illius turris a qua protegitur sicut a matre filia. Vel dicite filie syon id est ecclesie militanti filie triumphantis ecclesie. Ecce rex tuus uenit ut id est ad utilitatem tuam mansuetus ut ametur. non per ponitentiam timeatur. Sedens super asinam et pullum filium subiugalis id est asine non quod adliteram .super utrumque [[serederit?]] [[set?]] in utrusque populi simul sedit. Euntes autem discipuli [[fecerunt?]] sicut [[?]] Iesus sic [[?]] uirtute Christi mundum a potestate diaboli soluerunt et imposuerunt super eos uestimenta sua id est fidem et bonos mores. Et sic eum desuper federe fecerunt id est quiescere et regnare. [[Plurima?]] autem turba [[?]] vos [[?]] in [[??]] autem turba non ponit vestes super asinam set in via qui sancti martires se ipsos in carne [[nam?]] vestibus exeuntes simplicibus viam suo sanguine parant per exemplum. Allii cerebant ramos de arbolibus et [[?]] in via ramos vel frondes cedunt, verba ac sententias sanctorum patrum de libris excerpunt. Et exempla coversationis sancte et eam simplicibus in exemplum uiuendi proponunt. Turbe autem que precedebant et que sequebantur. clamabat dicentes osanna. Osanna interpretatur salus. Dicebant ergo turbe osanna id est salus est david id est a filio david. Vel filio id est per filium. Benedictus qui uenit in nomine domini id est benedicendus et dignus laudibus prosequendus est iste qui uenit in nomine domini [[?]] id est in honore dei patris. Sequitur osanna in excelsis id est salua in excelsis quod aduentus domini non est tantum salus hominum sed etiam angelorum. quod non solum hominem redemit sed etiam angelorum ruinam restaurauit. Vel sic turbe que sequebant et precedebantur clamabant osanna filio david et filio datiui casus. osanna id est salua obsecro et est [[compositum?]] ex corrupto. [[osanna?]] quod est salua id est integro scilicet anna quod est interiectio deprecantis. Sequitur benedictus qui uenit in nomine domini. benedictus id est immunis a peccato. et ideo singulariter benedictus es. o tu Christe qui uenis id est qui uenturus es in nomine domini. Nam qui primum in forma [[seriu?]] apparuit tandem in [[?]] apparebit. Sequitur osanna in excelsis id est salua tu in excelsis [[?]] qui salutati redimendo ab inseris salua collocando in celis. [[red ink]] Item deeodem. [[/red ink]] Cum [[appropinquant?]][et cetera Appropinquauit dominus ecclesie vel humano generi factus propinquus per nature contubernium. ut appropinquaret per miserationis benefactum. Inuenit enim deus in quo propitiaretur homini per misericordiam uidelicet si loqueretur pro homine angelus unde de similibus annuntians homini equitatem miserebitur eius quasi dicat si fuerit pro genere humano. Angelus magni consilii suplicando patri loquens. unde de similibus de omnibus uidelicet eum homini simulantibus patri proponens insignia passionis ut annuntiet hominis equitatem id est nature humane in se veram conformitatem miserebitur eius id est generis humani deus pater. Angelus autem loquens pro homine ait. Inueni im quo propitier ei quasi dicat Quia nemo coram deo iustus intercessor apparuit ad propitiandum hominibus hominem me feci. Et iustum in quo propitiaret ei inueni. Hic est iustus annuntians hominis equitatem id est tantam in homine humilitatem quanta fuit in primo parente superbia. Data enim fuit in trium personarum consilio sententia quod non intraret homo paradisum nisi hominis humilitas ade superbiam compensaret. Unde sanctorum patrum uox determinans qualis redemptor esset necessarius ait pro Ysaiam [[?]]. Et nos desiderauimus eum iustum despectum et nouissimum uirum dolorum ut [[quantum?]] homo rebus rationalibus erat nouissimus. ambitiose uoluit esse sicut primus suadente diabolo eritis sicut dii. Deus qui primus est et summus pro assumptam humanitatem fieret nouissimus hac humilitate hominis primo se equiparans. hoc enim nature salutis necessitas deposcebat ut deus esset et homo qui hominem redimeret. unde iob. ix. Hon est qui utrumque valeat arguere et ponere manum suam in ambobus talem mediatorem requirebat iob qui cum utroque extremorum haberet principium dicens. Non est qui utrumque scilicet deum et hominem possit arguere quod solus potuit Christus qui solus erat iustus ut deus et homo cum hominibus et hominem ne relinqueret arguit et domino ne hominem fieret obstitit. et iram iudicis moriendo temperauit. Et manum posuit in ambobus quia exempla hominibus que imitarentur tribuit et deo in se opera quibus hominibus placaretur ostendit. Vel quia furentem domini gladi[[um]]
Early Manuscripts
sidebar