Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f006-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
uestium peccatum deesse alioquin non de asperitate uestium iohannes laudaretur quod autem mollibus uestiri non sit [[christianitatis?]] uidetur quia in constantia mentis que significatur per harundinem prohibetur. Igitur et uestiri mollibus cum de eo supponat dominus quasi magis nociua. Ecce iam a crudelitate pellium et duricia corticum. Vel tandem harundinem lane inluxuria uestium peruentum est ad multiplicem tinctionem lanarum. et lana usque ad stercora uerminium et plumas auium. et ad multiplicem formam et uarietatem uestium quod si reprehensibile est in mulieribus. multomagis in uiris. maxime autem in clericis. De hoc [[?]] ad [[?]] ii. Mulieres in [[hortu?]] ornato cum uerecundia et sobrietate ornantes se in tortis crinibus aut auro. aut margaritis. uel ueste pretiosa. set quod decet mulieres promittentes pietatem et opera bona. Caueant igitur ne ornatu suo promittant impudiciciam et opera mala. et [[?]] [[?]] iii. mulierum non sit extrinsecus capillatura aut circumdatio auri. aut indumenti uestimentorum cultus. Super locum dicit ciprianus. Serico et purpura inute induere Christum non possunt auro et margaritis et monilibus ornate. ornamenta cordis perdiderunt et corporis. Inuitat itaque nos dominus ut respicientes Iohannem eidem nos conformemus uitantes leuitantes mentis et inconstanciam. luxuriam ciborum et molliciem uestium declinantes. ne simus sicut harundo exaltati cordis superbia. mente instabiles consilio infirmi. extrerius im[[underlined]] firmi [[/underlined]] petuosi. intus uacui in sordibus radicati. steriles et infructuosi non delectemur in ciborum delitiis. et uestibus delicatis expauentes quod dicit ueritas. Ecce qui in ueste pretiosa sunt. et delitiis in domibus regum sunt excorrores regni celestis sub iure diabolorum sunt qui sunt principes tenebrarum. Videamus iohannem prophetam qui [[prophetauite?]] Christum. et plusquam propjeterauit quia digito demonstrauit. et eidem uiam preparauit. et sic unusquisque [[?]] propheta et angelus preparans uiam domino ut per timorem mentis semper prophetet terrorem iudicis [[futitur?]] et quod prophetet digito demonstret. ut terrori uenturi iudicis respondeat sanctuas operis. sicut angelus spiritualis uidelicet per amorem celestium. et per terrenorum contemptum. et sic purgatis omnium uitiorum immunditiis [[prepare?]] illam uenturo iudici qui punita malorum congregatione adulteram sponsam monilibus suis ornatam traducet in thalamos eterne felicitatis. Amen. [[red ink]] Dominica iiii.a [[/red ink]] Gaudete in domino. In hac quarta dominica que natiuitati uicinior est. de primo aduentu agitur. et representatur tempus pro Christi aduentu in carnem. Unde in exempla legitur dominus proprie est nichil solliciti sitis et in euangelio clamat iohannes prophetiam ysaia de primo aduentu. parate uiam domino rectas facite semitas dei naturi. Dicit itaque apostolus ultior ad [[philippinos?]]. Gaudete in domino non in hoc seculo. semper. non ad horam. et hoc a deo necessarium uobis est quod iterum dicit. Gaudete et hoc facite bis. quia hecest modestia. id est rectus modus ut in domino gaudeatur. et hec modestia sit uostra et per uos sit nota omnibus hominibus vel modestia uestra id est rationabilis conuersatio uestra nota sit omnibus hominibus fidelibus et infidelibus. fidelibus ut imitentur. infidelibus ut nichil inueniant in nobis reprehensibile. et deberis hoc facere. quia dominus proprie est id est paratus dare quidquid nobis opus erit. et ideo nichil solliciti sitis. set petitiones uostre de rebus necessariis [[facte?]] in omni oratione simplici scilicet sine adiuratione et obsecratione id est oratione facta cum adiuratione pro quibus licet hominibus et de quibus licet rebus cum gratiarum actione innocescat apud deum id est sint ita fluentes ut ad deum perueniant. Et pax dei id est deus qui est summa pax que non potest comprehendi. et iam superat omnem sensum custodiat corda uostra id est uoluntates. et intelligentias uostras in Christo domino nostro ut extra ipsum nichil intelligatis uel desideretis. Amen. [[red ink]] Item de eodem [[/red ink]] Gaudete in domino. non in seculo. quia gaudium huius seculi nequitia est impunita. scilicet luxuriari. ebriositate ingurgitari. turpitudine fecere et nichil mali pati. Ecce gaudium seculi omnia que placent facere. non castigari fame. Vel morbo. vel aliquia aduersitate. set omnia in rerum habundantia. in pace carnis. in securitate male mentis agere. Ecce gaudium seculi. Igitur gaudete in domino non in seculo. in sanctitate non iniquitate. in spe [[?]] eternitatis. non in flore inuentutis Gaudete. dico semper id est leticia sempiterna non horaria. Qui enim gaudent in domino gaudet sempiterno gaudio. Unde ysaia li. Et leticia sempiterna super capita eorum. gaudium et leticiam tenebunt. fugiet dolor et gemitus. qui autem gaudet in seculo gaudet ad horam. Unde iob xxi. Tenent timpanum et citharam. et gaudent ad sonitum organi. ducunt on bonis dies suos. et in puncto ad inferna descendunt. quia omnis longitudo uite presentis punctus esse cognoscitur cum fine [[firmiatur?]]. ITEM. dico gaudete. bis dicitur gaudete quasi dicat gaudete in domino. pro benefitiis uie. gaudete in domino pro benefitiis patire. Gaudendum est in domino pro benefitiis uie. de quibus in Genesis ii. Non erat homo qui operaret terram set fons ascendebat de terra irrigans uniuersam faciem terre. et infra. Et fluuius egrediebatur de loco uoluptatis irrigans paradisum. qui diuiditur in iiii. [[quatuor?]] capita. Beata siquidem uirgo. ipsa terra quam non operatus est homo. de qua sine uirili opere ascendit Christus fons [[?]]. ipse locus est uoluptatis totius et deitatis thalamus delectabilis. de quo egressus est fluuius misericordie. Christus irrigans suis benefitiis paradisum id est ecclesiam. qui fluuius dicitur diuidi in iiii. [[quatuor?]] capita. propter iiii. [[quatuor?]] capita benefitia ab ipso nobis collata. que iiii. [[quatuor?]] paradisi fluminibus designantur. ergo benefitium incarnationis Christi significatur per Geon. qui interpretatur terreus. hic est nilus qui fecundat egyptum. qui siginificat mundum et circuit ethiopiam que interpretatur. caligo. vel tenebre. Nam dei filius carnem assumens factus est terrenus. ut animam sterilem fecundaret ut mentis nature caliginem illuminaret. Sicut dicit iohannes ix. [[que?]] lutum fecit ex sputo dominus. et liniuit oculos ceci nati. Saliuam terre miscuit dominus. id est humanitati deitatem uniuit. et nociuas tenebras generis humani illustrauit. Tigris fluuius significat benefitium dominice passionis. Nam tigris [[?]] raptos sibi carulos tanto amore requirit quod non ueritur insilire in spiculum uenatoris. sic Christus tanto caritatis ardore hominem predictum raptum a diabolo requisiuit. quod [[serpentem?]] misit in spiculum mortis. fluuius quoque ille fertur in assiyrios. qui demones significant. et gratia Christi fertur contra nalitia diaboli reprimendam. Benefitium autem nature renouationis. siginificatur per phison. qui interpretatur oris mutatio et circuit terram eiulath. quod interpretatur. parturiens. phison ergo est benefitium misericordie dei. qui mutat uultum peccatoris quem peccata deformant. et tantis et tot ustionibus cauteriant. quante et quot sunt uarietates culparum. et ita faciem ipsius anime deturpant ut uidentem stupore percuteret et horrore. Unde ysaia xiii. Unusquisque ad proximum stupebit. facies combuste uultus eorum
Saving...
prev
next
uestium peccatum deesse alioquin non de asperitate uestium iohannes laudaretur quod autem mollibus uestiri non sit [[christianitatis?]] uidetur quia in constantia mentis que significatur per harundinem prohibetur. Igitur et uestiri mollibus cum de eo supponat dominus quasi magis nociua. Ecce iam a crudelitate pellium et duricia corticum. Vel tandem harundinem lane inluxuria uestium peruentum est ad multiplicem tinctionem lanarum. et lana usque ad stercora uerminium et plumas auium. et ad multiplicem formam et uarietatem uestium quod si reprehensibile est in mulieribus. multomagis in uiris. maxime autem in clericis. De hoc [[?]] ad [[?]] ii. Mulieres in [[hortu?]] ornato cum uerecundia et sobrietate ornantes se in tortis crinibus aut auro. aut margaritis. uel ueste pretiosa. set quod decet mulieres promittentes pietatem et opera bona. Caueant igitur ne ornatu suo promittant impudiciciam et opera mala. et [[?]] [[?]] iii. mulierum non sit extrinsecus capillatura aut circumdatio auri. aut indumenti uestimentorum cultus. Super locum dicit ciprianus. Serico et purpura inute induere Christum non possunt auro et margaritis et monilibus ornate. ornamenta cordis perdiderunt et corporis. Inuitat itaque nos dominus ut respicientes Iohannem eidem nos conformemus uitantes leuitantes mentis et inconstanciam. luxuriam ciborum et molliciem uestium declinantes. ne simus sicut harundo exaltati cordis superbia. mente instabiles consilio infirmi. extrerius im[[underlined]] firmi [[/underlined]] petuosi. intus uacui in sordibus radicati. steriles et infructuosi non delectemur in ciborum delitiis. et uestibus delicatis expauentes quod dicit ueritas. Ecce qui in ueste pretiosa sunt. et delitiis in domibus regum sunt excorrores regni celestis sub iure diabolorum sunt qui sunt principes tenebrarum. Videamus iohannem prophetam qui [[prophetauite?]] Christum. et plusquam propjeterauit quia digito demonstrauit. et eidem uiam preparauit. et sic unusquisque [[?]] propheta et angelus preparans uiam domino ut per timorem mentis semper prophetet terrorem iudicis [[futitur?]] et quod prophetet digito demonstret. ut terrori uenturi iudicis respondeat sanctuas operis. sicut angelus spiritualis uidelicet per amorem celestium. et per terrenorum contemptum. et sic purgatis omnium uitiorum immunditiis [[prepare?]] illam uenturo iudici qui punita malorum congregatione adulteram sponsam monilibus suis ornatam traducet in thalamos eterne felicitatis. Amen. [[red ink]] Dominica iiii.a [[/red ink]] Gaudete in domino. In hac quarta dominica que natiuitati uicinior est. de primo aduentu agitur. et representatur tempus pro Christi aduentu in carnem. Unde in exempla legitur dominus proprie est nichil solliciti sitis et in euangelio clamat iohannes prophetiam ysaia de primo aduentu. parate uiam domino rectas facite semitas dei naturi. Dicit itaque apostolus ultior ad [[philippinos?]]. Gaudete in domino non in hoc seculo. semper. non ad horam. et hoc a deo necessarium uobis est quod iterum dicit. Gaudete et hoc facite bis. quia hecest modestia. id est rectus modus ut in domino gaudeatur. et hec modestia sit uostra et per uos sit nota omnibus hominibus vel modestia uestra id est rationabilis conuersatio uestra nota sit omnibus hominibus fidelibus et infidelibus. fidelibus ut imitentur. infidelibus ut nichil inueniant in nobis reprehensibile. et deberis hoc facere. quia dominus proprie est id est paratus dare quidquid nobis opus erit. et ideo nichil solliciti sitis. set petitiones uostre de rebus necessariis [[facte?]] in omni oratione simplici scilicet sine adiuratione et obsecratione id est oratione facta cum adiuratione pro quibus licet hominibus et de quibus licet rebus cum gratiarum actione innocescat apud deum id est sint ita fluentes ut ad deum perueniant. Et pax dei id est deus qui est summa pax que non potest comprehendi. et iam superat omnem sensum custodiat corda uostra id est uoluntates. et intelligentias uostras in Christo domino nostro ut extra ipsum nichil intelligatis uel desideretis. Amen. [[red ink]] Item de eodem [[/red ink]] Gaudete in domino. non in seculo. quia gaudium huius seculi nequitia est impunita. scilicet luxuriari. ebriositate ingurgitari. turpitudine fecere et nichil mali pati. Ecce gaudium seculi omnia que placent facere. non castigari fame. Vel morbo. vel aliquia aduersitate. set omnia in rerum habundantia. in pace carnis. in securitate male mentis agere. Ecce gaudium seculi. Igitur gaudete in domino non in seculo. in sanctitate non iniquitate. in spe [[?]] eternitatis. non in flore inuentutis Gaudete. dico semper id est leticia sempiterna non horaria. Qui enim gaudent in domino gaudet sempiterno gaudio. Unde ysaia li. Et leticia sempiterna super capita eorum. gaudium et leticiam tenebunt. fugiet dolor et gemitus. qui autem gaudet in seculo gaudet ad horam. Unde iob xxi. Tenent timpanum et citharam. et gaudent ad sonitum organi. ducunt on bonis dies suos. et in puncto ad inferna descendunt. quia omnis longitudo uite presentis punctus esse cognoscitur cum fine [[firmiatur?]]. ITEM. dico gaudete. bis dicitur gaudete quasi dicat gaudete in domino. pro benefitiis uie. gaudete in domino pro benefitiis patire. Gaudendum est in domino pro benefitiis uie. de quibus in Genesis ii. Non erat homo qui operaret terram set fons ascendebat de terra irrigans uniuersam faciem terre. et infra. Et fluuius egrediebatur de loco uoluptatis irrigans paradisum. qui diuiditur in iiii. [[quatuor?]] capita. Beata siquidem uirgo. ipsa terra quam non operatus est homo. de qua sine uirili opere ascendit Christus fons [[?]]. ipse locus est uoluptatis totius et deitatis thalamus delectabilis. de quo egressus est fluuius misericordie. Christus irrigans suis benefitiis paradisum id est ecclesiam. qui fluuius dicitur diuidi in iiii. [[quatuor?]] capita. propter iiii. [[quatuor?]] capita benefitia ab ipso nobis collata. que iiii. [[quatuor?]] paradisi fluminibus designantur. ergo benefitium incarnationis Christi significatur per Geon. qui interpretatur terreus. hic est nilus qui fecundat egyptum. qui siginificat mundum et circuit ethiopiam que interpretatur. caligo. vel tenebre. Nam dei filius carnem assumens factus est terrenus. ut animam sterilem fecundaret ut mentis nature caliginem illuminaret. Sicut dicit iohannes ix. [[que?]] lutum fecit ex sputo dominus. et liniuit oculos ceci nati. Saliuam terre miscuit dominus. id est humanitati deitatem uniuit. et nociuas tenebras generis humani illustrauit. Tigris fluuius significat benefitium dominice passionis. Nam tigris [[?]] raptos sibi carulos tanto amore requirit quod non ueritur insilire in spiculum uenatoris. sic Christus tanto caritatis ardore hominem predictum raptum a diabolo requisiuit. quod [[serpentem?]] misit in spiculum mortis. fluuius quoque ille fertur in assiyrios. qui demones significant. et gratia Christi fertur contra nalitia diaboli reprimendam. Benefitium autem nature renouationis. siginificatur per phison. qui interpretatur oris mutatio et circuit terram eiulath. quod interpretatur. parturiens. phison ergo est benefitium misericordie dei. qui mutat uultum peccatoris quem peccata deformant. et tantis et tot ustionibus cauteriant. quante et quot sunt uarietates culparum. et ita faciem ipsius anime deturpant ut uidentem stupore percuteret et horrore. Unde ysaia xiii. Unusquisque ad proximum stupebit. facies combuste uultus eorum
Early Manuscripts
sidebar