Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f016-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
id est uerbo dei humanam contingente naturam aprisci erroris uarietate mundatur ut diu abhommabiles et iam sequestrati querant templo. id est ecclesie reddi templum dei sanctum est quod estis uos. et sacerdoti offeri. dequo dicitur. tu es sacerdos in eternum. [[underlined]] Cum autem introisset capharnaum accessit ad eum fide et desiderio. Centurio [[/underlined]] princeps super centum milites et erat alienigena. [[underlined]] et rogans eum [[/underlined]] pro [[?]] nuntios quia ipse personaliter non uenit set semores de iudeis misit et dicens [[underlined]] domine puer meus iacet in domo mea paraliticus et male torquetur. [[/underlined]] tria dicit. Iacet paraliticus. torquetur ut et anime sue angustias indicet et domnius ad misericordiam prouocaretur. et hoc ei gloria quod sic rogabat pro seruo in quo seruis sic discamus commisereri. [[underlined]] Et ait illi Iesus ego uenam et curabo eum. [[/underlined]] Magna humilitas quod seruum dignatur uisitare quod fides centurionis meruit qui ex gentibus credidit et humilitas quod se indignum iudicat cuius tectum intret et prudentia quod [[?]] carnem letentem deitatatem uidet ad filium reguli uenire noluit ne diuicias honorare uideretur hic seruilem conditionem ne [[spronere?]] uideatur mox ire consensit. [[underlined]] Et respondens centurio ait. domine non sum signus ut intres sub tectum meum. Set tantum dic uerbo. et cetera. [[/underlined]] propter conscientiam uite gentilis magis timet grauari presentia quam iuuari quia et si erat fide preditus nondum tamen erat sacramentis imbutus. Set quod uero infirmitas nostra presumit gratiam dare nouit. [[underlined]] Nam et ego homo sum sub me milites habens et dico huic uade et uadit et alio uem et uenit et seruo meo fac et hoc facit. [[/underlined]] Si ego homo sub alio possum impare minoribus quanto magis tu qui super omnia habens famulantes angelos potes pro eorum ministeria sine corporis presentia dicere infirmitati ut recedat et recedet et sanitati ut ueniat et ueniet. Mira fides in gentilibus. [[underlined]] Audiens autem Iesus [[/underlined]] quod suam intelligit magestatem [[underlined]] dixit Non inueni tantam fidem in israel. [[/underlined]] presentis temporis. [[underlined]] Dico autem uobis quod multi ab occidente et oriente ueniet ad fidem et recumbent cum abraham et ysaac et iacob in regno celorum filii autem regni [[/underlined]] id est iudei in quibus olim regnabat dominus [[/underlined]] mittentur in tenebras exteriori. ibi erit fletus et [[?]]. [[/underlined]] Intenebras exteriores mittentur qui a domo foras expellentur id est eternam noctem qui hic sponte ceciderunt in inferiores id est cecitatem mentis pro fletum qui est oculorum. et stridore qui est dentium. Nota ueram resurrectionem corporis. dentes strident qui hi edacitate gaudebant. Oculi flent qui hi pro concupiscientias uagabantur. Fletus ab ardore. stridor dentium de frigore solet excitari. quia ibi ut dicit iob transibunt ab aquis [[?]] ad calorem [[?]] uel stridor perdit indignantis affectum. quod sero penitet qui deliquit pertinaciter. [[red ink]] Item eodem [[/red ink]] Cum descendisset Iesus de monte secute sunt eum turbe multe et cetera. In hoc evvangelio leprosi nobis exlicatur curatio. et quem lepra est omne peccatum mortale. leprosus iste significat omnem hominem quem peccati mortalis inficit lepra. quibus autem indiciis lepra possit demosci docemur in leuitico xiii. homo in carce cuius et cute ortus fuerit diuersus color siue pustula. aut quasi luteus quippam id est plaga lepre. adducetur ad sacerdotem ideo autem ad sacerdotem adducebatur ut eius arbutio si leprosus iudicaretur separetur ab aliorum consortio. In hoc uerbo leuitici diuersa peccati mortalis uel lepre genera nobis demonstrantur. diuersus siquidem color in cute morphea dicitur. et hec uarietas colorum significat bonorum et malorum operum commixtionem. pustula idem est quod ulcus. Vicus autem carnem simul corrumpit et cutem. est ergo pustula scaturigo vel fons quidam [[saniem?]] producens et siginficat peccatum quod aliud adducit peccatum ex quo quasi fonte aliorum decurrunt riuuli peccatorum quippiam autem luteum notatur commissi reatus eindem Signum et manifestum diuersus ergo color redarguitur. nam bonorum [[quoque?]] commixtio non est sanitas mentis set corruptio. Nam coloris diuersitas uitam maculis peccatorum resparsam demonstrat. Sanctitatis enim color uniformis est. unde plagit Jeremia. Intrenis iiii. Quomodo obscuratum est aurum mutatus est color optimus. discipuli sunt lapides sanctuarii. in capite omnium platearum. plagitur anima in baptismo. [[niue]] dealbata. et infusione spiriti sancti auro pulcrius colorata. set postea uitiorum uarietate tamquam lepra maculata et infecta terrenis obfuscatur concupiscientiis et uitiis denigratur. Et sic color uirtutum optimus ab amore celestium in amorem terrenorum mutatur discipuli sunt sanctuarii capite omnium platearum. Lapides sanctuarii sunt. sacerdotes monachi et sacre uirgines. et qui mundo abrenuntiauerunt qui non debent foras nec ocupari cura secularia set super corpore dei conspectibus. Nunc uagantur et disperguntur non solum in plateis et [[lacismis]] seculi set etiam in capite omnium platearum. Nam per desiderium opera mundi agunt et ex habitu religioso culmen honorum et primatum querunt et in actibus non religiosis ex religione uolunt sibi reuerentiam exhiberi. Nam negotiationibus laicorum se inmiscent sacerdotes et clerici et omnia fora religiosorum causis et litibus prostrepunt cum sit uarius color lepre habitus regularis actionibus secularibus sociatur. Nam habitus religionis mundi clamat contemptum. et actibus secularibus mundana concupiscientia predicatur. Unde Jacobus iiii. unde in uobis bella et litres. Non ne ex concupiscientiis qui militatur in membris uestris. et supra iii. Si zelum amarum habetis et contentiones set in cordibus uestris nolite gloriari. et mendaces esse aduersus ueritatem. Non enim glorietur in habitu et caractere religionis cuius opera religioni contradicunt. set de colore diuerso doleat sicut leprosus. de hac etiam diuersitate coloris et commixtione boni et mali operis habetur in exodo. xxxiiii. unde edificans et alius destruens. quid prodest illis nisi labor. Unus orans et alius maledicens cuius uocem exaudiet dominus. Sic homo qui [[ierunat?]] pro peccatis et [[?]] cadet faciens quod proficit humilitando se. Si [[ierunas?]] pro peccato et triplicas colorem lepre. Si orans es ad deum et modicis proximis hac deitate leprosum te probas. Si facis opus bonum et addis opus malum unam [[uiam?]] edifiicas. et altera destruis. nichil proficis. et in hac maculosa uarietate de lepra conuinciis de hac [[ieremia?]] xii. Nunquid auis discolor hereditas mea mihi. Nunquid auis tincta pro toti quasi dicat Nunquid satis bulliens sunt tinctura sanguinis mei inestuet ardore passionis mee. et uniuersaliter et perfecte et [[tenacuit?]] debent omnes anime fidelium in meo sanguine colorari. unde peruenit color uarius. color sanguinis mei est. mortificatio uitiorum. unde se immiscent actus mali cum orationibus. elemosinis et iciuniis. ut fiat homo quasi auis discolor et ideo discolor quod auis non est pro totum tincta. Velcus autem quem quasi de producit de fonte saniem. peccatum significat. ex quo procedit peccatorum multorum scelerata progenies de quo dicitur in iob ii. Egressus farhan a facie domini percussit iob ulcere pessimo a planta pedis usque ad uerticem capitis. Hoc autem fit cum diabolus permissus a domino aminimis usque ad maiora. proueniens totum corpus mentis illatis temptationibus lacerat et tunc unicum restat remedium. quod sequitur quam iob testa saniem radebat sedens in sterquilinio. Testa asperitatem habet testa igitur radebat non rigebat suaui linteo. Testa radere est fluxus illicite cogitationis et saniem Praue operationibus asperitate penitentie puniendo resecare. vel testa est infirmitas quam tenet manu qui eam semper habet in oculis. Testa ergo radere est fragilitatem carnis pensando delectationum et iniquitatum putredines prescidere. hoc autem poterit facere qui sederit in sterquilinio. stercora sunt feces immunda peccatorum congregies. Sedere notat humilitatem. Sedet igitur sterquilinio qui feces peccatorum suorum considerans deum sibi ipsi feret humiliatur et confunditur. Tercium lepre signum est quippiam lucens in carne. scilicet peccati Signum euidens in conuersatione. Unde in ecclesiastico xix. Ex uisu cognoscitur uir. et ab occursu faciei cognoscitur sensatus amictus corporis et risus dentium. et ingressus hominis enuntiant de illo quorum autem manifestum est peccatum manifesta est dampnatio unde in timoteo v. quorumdam hominum. peccata manifesta sunt precedentia ad iuditium id est ad condempnationem. unde ysaia l. ambulare in lumine ignis uestri et in flammis quas succendistis quasi uos quorum illuxit et apparuit iniquitas. illuxit dampnatio. Ambulastis in operibus
Saving...
prev
next
id est uerbo dei humanam contingente naturam aprisci erroris uarietate mundatur ut diu abhommabiles et iam sequestrati querant templo. id est ecclesie reddi templum dei sanctum est quod estis uos. et sacerdoti offeri. dequo dicitur. tu es sacerdos in eternum. [[underlined]] Cum autem introisset capharnaum accessit ad eum fide et desiderio. Centurio [[/underlined]] princeps super centum milites et erat alienigena. [[underlined]] et rogans eum [[/underlined]] pro [[?]] nuntios quia ipse personaliter non uenit set semores de iudeis misit et dicens [[underlined]] domine puer meus iacet in domo mea paraliticus et male torquetur. [[/underlined]] tria dicit. Iacet paraliticus. torquetur ut et anime sue angustias indicet et domnius ad misericordiam prouocaretur. et hoc ei gloria quod sic rogabat pro seruo in quo seruis sic discamus commisereri. [[underlined]] Et ait illi Iesus ego uenam et curabo eum. [[/underlined]] Magna humilitas quod seruum dignatur uisitare quod fides centurionis meruit qui ex gentibus credidit et humilitas quod se indignum iudicat cuius tectum intret et prudentia quod [[?]] carnem letentem deitatatem uidet ad filium reguli uenire noluit ne diuicias honorare uideretur hic seruilem conditionem ne [[spronere?]] uideatur mox ire consensit. [[underlined]] Et respondens centurio ait. domine non sum signus ut intres sub tectum meum. Set tantum dic uerbo. et cetera. [[/underlined]] propter conscientiam uite gentilis magis timet grauari presentia quam iuuari quia et si erat fide preditus nondum tamen erat sacramentis imbutus. Set quod uero infirmitas nostra presumit gratiam dare nouit. [[underlined]] Nam et ego homo sum sub me milites habens et dico huic uade et uadit et alio uem et uenit et seruo meo fac et hoc facit. [[/underlined]] Si ego homo sub alio possum impare minoribus quanto magis tu qui super omnia habens famulantes angelos potes pro eorum ministeria sine corporis presentia dicere infirmitati ut recedat et recedet et sanitati ut ueniat et ueniet. Mira fides in gentilibus. [[underlined]] Audiens autem Iesus [[/underlined]] quod suam intelligit magestatem [[underlined]] dixit Non inueni tantam fidem in israel. [[/underlined]] presentis temporis. [[underlined]] Dico autem uobis quod multi ab occidente et oriente ueniet ad fidem et recumbent cum abraham et ysaac et iacob in regno celorum filii autem regni [[/underlined]] id est iudei in quibus olim regnabat dominus [[/underlined]] mittentur in tenebras exteriori. ibi erit fletus et [[?]]. [[/underlined]] Intenebras exteriores mittentur qui a domo foras expellentur id est eternam noctem qui hic sponte ceciderunt in inferiores id est cecitatem mentis pro fletum qui est oculorum. et stridore qui est dentium. Nota ueram resurrectionem corporis. dentes strident qui hi edacitate gaudebant. Oculi flent qui hi pro concupiscientias uagabantur. Fletus ab ardore. stridor dentium de frigore solet excitari. quia ibi ut dicit iob transibunt ab aquis [[?]] ad calorem [[?]] uel stridor perdit indignantis affectum. quod sero penitet qui deliquit pertinaciter. [[red ink]] Item eodem [[/red ink]] Cum descendisset Iesus de monte secute sunt eum turbe multe et cetera. In hoc evvangelio leprosi nobis exlicatur curatio. et quem lepra est omne peccatum mortale. leprosus iste significat omnem hominem quem peccati mortalis inficit lepra. quibus autem indiciis lepra possit demosci docemur in leuitico xiii. homo in carce cuius et cute ortus fuerit diuersus color siue pustula. aut quasi luteus quippam id est plaga lepre. adducetur ad sacerdotem ideo autem ad sacerdotem adducebatur ut eius arbutio si leprosus iudicaretur separetur ab aliorum consortio. In hoc uerbo leuitici diuersa peccati mortalis uel lepre genera nobis demonstrantur. diuersus siquidem color in cute morphea dicitur. et hec uarietas colorum significat bonorum et malorum operum commixtionem. pustula idem est quod ulcus. Vicus autem carnem simul corrumpit et cutem. est ergo pustula scaturigo vel fons quidam [[saniem?]] producens et siginficat peccatum quod aliud adducit peccatum ex quo quasi fonte aliorum decurrunt riuuli peccatorum quippiam autem luteum notatur commissi reatus eindem Signum et manifestum diuersus ergo color redarguitur. nam bonorum [[quoque?]] commixtio non est sanitas mentis set corruptio. Nam coloris diuersitas uitam maculis peccatorum resparsam demonstrat. Sanctitatis enim color uniformis est. unde plagit Jeremia. Intrenis iiii. Quomodo obscuratum est aurum mutatus est color optimus. discipuli sunt lapides sanctuarii. in capite omnium platearum. plagitur anima in baptismo. [[niue]] dealbata. et infusione spiriti sancti auro pulcrius colorata. set postea uitiorum uarietate tamquam lepra maculata et infecta terrenis obfuscatur concupiscientiis et uitiis denigratur. Et sic color uirtutum optimus ab amore celestium in amorem terrenorum mutatur discipuli sunt sanctuarii capite omnium platearum. Lapides sanctuarii sunt. sacerdotes monachi et sacre uirgines. et qui mundo abrenuntiauerunt qui non debent foras nec ocupari cura secularia set super corpore dei conspectibus. Nunc uagantur et disperguntur non solum in plateis et [[lacismis]] seculi set etiam in capite omnium platearum. Nam per desiderium opera mundi agunt et ex habitu religioso culmen honorum et primatum querunt et in actibus non religiosis ex religione uolunt sibi reuerentiam exhiberi. Nam negotiationibus laicorum se inmiscent sacerdotes et clerici et omnia fora religiosorum causis et litibus prostrepunt cum sit uarius color lepre habitus regularis actionibus secularibus sociatur. Nam habitus religionis mundi clamat contemptum. et actibus secularibus mundana concupiscientia predicatur. Unde Jacobus iiii. unde in uobis bella et litres. Non ne ex concupiscientiis qui militatur in membris uestris. et supra iii. Si zelum amarum habetis et contentiones set in cordibus uestris nolite gloriari. et mendaces esse aduersus ueritatem. Non enim glorietur in habitu et caractere religionis cuius opera religioni contradicunt. set de colore diuerso doleat sicut leprosus. de hac etiam diuersitate coloris et commixtione boni et mali operis habetur in exodo. xxxiiii. unde edificans et alius destruens. quid prodest illis nisi labor. Unus orans et alius maledicens cuius uocem exaudiet dominus. Sic homo qui [[ierunat?]] pro peccatis et [[?]] cadet faciens quod proficit humilitando se. Si [[ierunas?]] pro peccato et triplicas colorem lepre. Si orans es ad deum et modicis proximis hac deitate leprosum te probas. Si facis opus bonum et addis opus malum unam [[uiam?]] edifiicas. et altera destruis. nichil proficis. et in hac maculosa uarietate de lepra conuinciis de hac [[ieremia?]] xii. Nunquid auis discolor hereditas mea mihi. Nunquid auis tincta pro toti quasi dicat Nunquid satis bulliens sunt tinctura sanguinis mei inestuet ardore passionis mee. et uniuersaliter et perfecte et [[tenacuit?]] debent omnes anime fidelium in meo sanguine colorari. unde peruenit color uarius. color sanguinis mei est. mortificatio uitiorum. unde se immiscent actus mali cum orationibus. elemosinis et iciuniis. ut fiat homo quasi auis discolor et ideo discolor quod auis non est pro totum tincta. Velcus autem quem quasi de producit de fonte saniem. peccatum significat. ex quo procedit peccatorum multorum scelerata progenies de quo dicitur in iob ii. Egressus farhan a facie domini percussit iob ulcere pessimo a planta pedis usque ad uerticem capitis. Hoc autem fit cum diabolus permissus a domino aminimis usque ad maiora. proueniens totum corpus mentis illatis temptationibus lacerat et tunc unicum restat remedium. quod sequitur quam iob testa saniem radebat sedens in sterquilinio. Testa asperitatem habet testa igitur radebat non rigebat suaui linteo. Testa radere est fluxus illicite cogitationis et saniem Praue operationibus asperitate penitentie puniendo resecare. vel testa est infirmitas quam tenet manu qui eam semper habet in oculis. Testa ergo radere est fragilitatem carnis pensando delectationum et iniquitatum putredines prescidere. hoc autem poterit facere qui sederit in sterquilinio. stercora sunt feces immunda peccatorum congregies. Sedere notat humilitatem. Sedet igitur sterquilinio qui feces peccatorum suorum considerans deum sibi ipsi feret humiliatur et confunditur. Tercium lepre signum est quippiam lucens in carne. scilicet peccati Signum euidens in conuersatione. Unde in ecclesiastico xix. Ex uisu cognoscitur uir. et ab occursu faciei cognoscitur sensatus amictus corporis et risus dentium. et ingressus hominis enuntiant de illo quorum autem manifestum est peccatum manifesta est dampnatio unde in timoteo v. quorumdam hominum. peccata manifesta sunt precedentia ad iuditium id est ad condempnationem. unde ysaia l. ambulare in lumine ignis uestri et in flammis quas succendistis quasi uos quorum illuxit et apparuit iniquitas. illuxit dampnatio. Ambulastis in operibus
Early Manuscripts
sidebar