Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f040-Verso
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
[[re]]portauit in humeris suis et verum pastorem discreuit aficto dicens. [[underlined]] Ego sum pastor bonus [[/underlined]] ad differentiam furis uel mercenarii deum exponit quid sit proprium boni pastoris dicens. [[underlined]] bonus pastor animam suam. [[/underlined]] id est uitam [[underlined]] ponit pro ouibus suis. mercenarius autem [[/underlined]] ille scilicet qui querit que sua sunt non que Iesu Christi. qui seruit deo non propter deum set pro alia mercede temporali. [[underlined]] qui non est pastor [[/underlined]] licet uideatur quod ueritatem perdicat ut pastor [[underlined]] cuius [[/underlined]] scilicet mercenarii [[underlined]] non sunt oues proprie uidet lupum uenientem et dimittit oues et fugit et lupus rapit et dispergit oues [[/underlined]] lupus est uel homo uiolenter qui corporaliter uastat uel diabolus qui spiritualiter dissipat. [[underlined]] Mercennarius autem fugit [[/underlined]] quia non occurrit tirando defendendo non occurit diabolo mala que suggerit arguendo et quare fugiat redditur ratio. quia [[underlined]] mercennarius est et non pertinet ad eum de ouibus [[/underlined]] qui a non amat oues set sua comoda. Sequitur. [[underlined]] Ego sum pastor bonus. [[/underlined]] Repetina confrimatio. [[underlined]] et agnosco [[/underlined]] id est diligo [[underlined]] oues meas [[/underlined]] et cognoscunt mee quia mihi diligenter obsequuntur. [[underlined]] Sicut nouit me [[/underlined]] id est noscifecit [8underlined]] pater et ego agnosco patrem. [[/underlined]] id est mosci facio patrem quem uenio nouit filium nisi pater. neque patrem quis nouit nisi filius. et oui uoluerit filius reuelare. [[underlined]] et animam meam pono pro ouibus meis. [[/underlined]] hec est probatio dilectionis ad patrem et ad oues quod intelligitur de ouibus domus ad quas corporaliter missus est. [[underlined]] alias oues [[/underlined]] ab istis. [[underlined]] habeo [[/underlined]] in gentibus [[/underlined]] que non sunt de hoc ouili [[/underlined]] geniti et [[underlined]] illas oportet [[/underlined]] me adducem per apostolorum predicationem. [[underlined]] et uocem meam audiunt. [[/underlined]] ipse est enim qui loquitur in apostolis [[underlined]] et fiet unum ouile [[/underlined]] scilicet ecclesia de iudeis et gentibus sub uno partore Christo [[red ink]] Item. [[/red ink]] Ego sum pastor et cetera. Deus in evvangelio beneficium sue passionis nobis prestitit commemorans suo bonum pastorem informat exemplo. igitur qui sibi assumit pastoris officium. intelligat quid sit esse pastorem pastorem siquidem ouium qui intrat per hostium qui autem non intrat per hostium in ouile ouium. ille est fur et et lattro. hostium autem Christus est per hostium ergo intrat qui querit que Christi sunt. et non que sua sunt. ex hoc patet quod mercennarius non intrat per hostium. Inter per hostium intrat qui uocatus est a deo tanquam aaron. ergo ille fur est et latro qui sibi ambitiose assumit honorem qui per simoniam assequitur prelaturam sicut iason ab anthioco quo uendente iason sacerdocium ignis sacrificiorum extinctus est qui lxx. annis uisserat in puteo. Qui rapit in chorite qui sibi sacerdocium rapere uoluerunt et igne de turribilis propriis procedente combusti perierunt qui sibi usurpat. Sicut fecit rex ocias. quo offerente incensum factus est terremotus et ipse in fronte lepra percussus est. et eiectus de regno que resurrectione carnis et sanguinis introducuntur. a michea sicut habet in iudicium xvii. quem michas impleuit manus unius filiorum suorum et factus est sacerdos. Unde bene et conuenienter dicitur michas quod interpretatur quis est hic ipsius reprobatio designatur qui intrat per uiolentiam principis. ut alchimus introductus ab alchide qui secundam interpretationem sui nominis operatus est. Nam alchimus interpretatur luctus Fortis. et iste sicut legitur iii. id est machabeorum ix. precepit destrui muros domus sancte interioris et destrui opera prophetarum. Set dominus percussit eum et abclusum est os suum et dissolutus est paradisi. uero ultra potuit loqui verbum et mandare de domo sua. set intestatus decessit. qui sic intrat et ouile non intrat per hostium set ascendit aliunde ille fur est er latro fur est pastoris officium usurpando quia quod alienum est. suum facit. Oues enim dicit suas quas furatus est domino. Fur enim dicitur a furna nocte id est obscura. qui scilicet de nocte surripit aliena. et etiam latro enim dicitur qui latitat et incautos spoliet et occidat. hii enim et dantes spiritualiter occidunt quorum palpant non reprehendunt uicia et non dantes hostiliter persecuntur sicut dicit ezekiel xii. de ierosolim. coniuratio prophetarum in medio eius. Sicut leo rugiens rapiens quod predam cum paulo post principes eius in medio illius quasi lupi. rapientes predam ad effundendum sanguinem et ad predendas animas et auare lucra sectando de hoc quouqe micheas iii. hec dicit dominus super prophetas qui seducunt popululm meum qui mordent dentibus et predicant pacem. et siquis non deberit in ore eorum quippiam sanctificant super eum populum. hii sunt sacerdotes latrones qui non dantes mordent. increpationibus et dantibus pacem perdicant et misericordiam promittunt et quasi sanctam esset non dantes persequi. Sic eos crudeliter persecuntur. Sit pastor uero nomine qui nomen habet pastoris impleat rem sui nominis non pascendo se ipsum. Set oues sicut dictum est petro. Si diligis me pasce oues meas ut sciat pastor quem pascere debet oues doctrine et exemplo uite et beneficio tempporali pascat uerbo doctrine ne esurientibus subditis contra ipsum sonet illa eternorum lacrimabilis querimonia iiii. adhesit lingua lactentis ad palatium eius in siti paruuli pecierunt panem et non erat qui frangeret illis. et illud aliud Jeremia xiiii. de sermonibus siccutatis. Venerunt minores ad hauriendum et non inueriunt aqua reportauerunt uasa uacua reportant subditi uasa cordium uacua. a doctrina uerbi que aque deficiunt in fortibus. unde de sacerdotum ignorancia in epistula ii. dicit petrus ii. hii sunt fortes sine aqua et nebule turbinibus exaguate. quasi caligo tenebrarum reseruatur. de hoc quoque iudas in epistula sua ita ait. hii sunt nubes sine aqua arbores autumpnales infructuose rigaueris nec bonorum operum radiis illustraueris nebula eris Si uita polles et doctrine pluuiam non infunderis nubes es sine aqua. fons es sine aqua. hii sunt spadones qui ecclesiam dei impugnare non possunt. predicationis verbo et fecondare uirginem. quid tibi spado cum sponsa cum tu filios generare non possis. probetur in lege ne spado intret ecclesiam dei. et hodie ecclesie traduntur eunuchis qui sunt arbores autumpnales qui fructum promittunt set non faciunt ideo infructuose quia eradicare ubi autem debeant radicari docet iob. xxix. dicens. Radix mes aperta est secus aquas et ros morabitur in messione mea. debet enim radix siue intentio cordis nostri aperta esse ad hauriendas aquas scientie. et sic ros gratie morabitur nobiscum usque ad tempus messionis hoc est retributionis eterne ut sic habeamus temporaneum et serotinum. temporaneum ut aquis scientie serotinum in rore gratie. hee sunt arbores bis mortue. Moritur prelatus in subdito. unde Jsaia x. ne incuruemini sub uinculo scilicet peccati et cum interfectis cadatis. tot enim prelatus mortibus quot peccartis mortalibus per eius negligenciam subditus occiditur. Si autem pascit verbo doctrine pascat et exemplo conuersationis scientie ne destruat facto quod edificat verbo. Nam sicut dicit ecclesiasticus xxxiiii. unus edificans et unus destruens quid prodest illis nisi labor. displicet eum cibus qui manu leprosa tangitur. porrigitur nec acceptatur. pastor qui feret ut ircus unde zacharias x. idcirco obducti sunt quasi grex quia non est pastor eis [[strikethrough]] pastor [[/strikethrough]] super pastores iratus est furor meus et super hircos uisicabo dicit dominus. hircus enim cum feret displiciter in pastorem. et deficiente pastore a diabolo grex adductus affligetur contra hos sacerdotes loquitur ezekiel xxiii. hec dicit dominus. Nonne uobis scilicet pastoribus satis bona erant pascua adipici. in super et reliquias pascuarum nostrarum conculcatis pedibus nostris et cum purissimam aqua bibetis. reliquam pedibus uestris turbastis et oues mee hiis que fuerit conculcate pascebantur. et que pedes nostri turbauerant hec bibebant. Sancta siquidem scriptura et pascua est et potus ubi facile intelligitur. aqua est que sine difficultate hauritur. ubi sensus [[strikethrough]] sensus [[/strikethrough]] est profundior cibus est qui cum labore glutitur. bibunt ergo aqua pussimam et pascuam bonam adipiscuntur qui in scriptura sacra sanam et puram habent intelligenciam. Set reliquam pascuam conculcant. et reliquam aquam pedibus suis conturbant cum illam partem doctrine que populo pascendo dispensatur panis inquinant morsibus suis cruentant operibus et doctrinam quam puram in fonte hauriunt suorum operum lutosam sordibus refundunt quibus quibus dicitur in osee v. audite hec sacerdotes quia uobis est iudicium
Saving...
prev
next
[[re]]portauit in humeris suis et verum pastorem discreuit aficto dicens. [[underlined]] Ego sum pastor bonus [[/underlined]] ad differentiam furis uel mercenarii deum exponit quid sit proprium boni pastoris dicens. [[underlined]] bonus pastor animam suam. [[/underlined]] id est uitam [[underlined]] ponit pro ouibus suis. mercenarius autem [[/underlined]] ille scilicet qui querit que sua sunt non que Iesu Christi. qui seruit deo non propter deum set pro alia mercede temporali. [[underlined]] qui non est pastor [[/underlined]] licet uideatur quod ueritatem perdicat ut pastor [[underlined]] cuius [[/underlined]] scilicet mercenarii [[underlined]] non sunt oues proprie uidet lupum uenientem et dimittit oues et fugit et lupus rapit et dispergit oues [[/underlined]] lupus est uel homo uiolenter qui corporaliter uastat uel diabolus qui spiritualiter dissipat. [[underlined]] Mercennarius autem fugit [[/underlined]] quia non occurrit tirando defendendo non occurit diabolo mala que suggerit arguendo et quare fugiat redditur ratio. quia [[underlined]] mercennarius est et non pertinet ad eum de ouibus [[/underlined]] qui a non amat oues set sua comoda. Sequitur. [[underlined]] Ego sum pastor bonus. [[/underlined]] Repetina confrimatio. [[underlined]] et agnosco [[/underlined]] id est diligo [[underlined]] oues meas [[/underlined]] et cognoscunt mee quia mihi diligenter obsequuntur. [[underlined]] Sicut nouit me [[/underlined]] id est noscifecit [8underlined]] pater et ego agnosco patrem. [[/underlined]] id est mosci facio patrem quem uenio nouit filium nisi pater. neque patrem quis nouit nisi filius. et oui uoluerit filius reuelare. [[underlined]] et animam meam pono pro ouibus meis. [[/underlined]] hec est probatio dilectionis ad patrem et ad oues quod intelligitur de ouibus domus ad quas corporaliter missus est. [[underlined]] alias oues [[/underlined]] ab istis. [[underlined]] habeo [[/underlined]] in gentibus [[/underlined]] que non sunt de hoc ouili [[/underlined]] geniti et [[underlined]] illas oportet [[/underlined]] me adducem per apostolorum predicationem. [[underlined]] et uocem meam audiunt. [[/underlined]] ipse est enim qui loquitur in apostolis [[underlined]] et fiet unum ouile [[/underlined]] scilicet ecclesia de iudeis et gentibus sub uno partore Christo [[red ink]] Item. [[/red ink]] Ego sum pastor et cetera. Deus in evvangelio beneficium sue passionis nobis prestitit commemorans suo bonum pastorem informat exemplo. igitur qui sibi assumit pastoris officium. intelligat quid sit esse pastorem pastorem siquidem ouium qui intrat per hostium qui autem non intrat per hostium in ouile ouium. ille est fur et et lattro. hostium autem Christus est per hostium ergo intrat qui querit que Christi sunt. et non que sua sunt. ex hoc patet quod mercennarius non intrat per hostium. Inter per hostium intrat qui uocatus est a deo tanquam aaron. ergo ille fur est et latro qui sibi ambitiose assumit honorem qui per simoniam assequitur prelaturam sicut iason ab anthioco quo uendente iason sacerdocium ignis sacrificiorum extinctus est qui lxx. annis uisserat in puteo. Qui rapit in chorite qui sibi sacerdocium rapere uoluerunt et igne de turribilis propriis procedente combusti perierunt qui sibi usurpat. Sicut fecit rex ocias. quo offerente incensum factus est terremotus et ipse in fronte lepra percussus est. et eiectus de regno que resurrectione carnis et sanguinis introducuntur. a michea sicut habet in iudicium xvii. quem michas impleuit manus unius filiorum suorum et factus est sacerdos. Unde bene et conuenienter dicitur michas quod interpretatur quis est hic ipsius reprobatio designatur qui intrat per uiolentiam principis. ut alchimus introductus ab alchide qui secundam interpretationem sui nominis operatus est. Nam alchimus interpretatur luctus Fortis. et iste sicut legitur iii. id est machabeorum ix. precepit destrui muros domus sancte interioris et destrui opera prophetarum. Set dominus percussit eum et abclusum est os suum et dissolutus est paradisi. uero ultra potuit loqui verbum et mandare de domo sua. set intestatus decessit. qui sic intrat et ouile non intrat per hostium set ascendit aliunde ille fur est er latro fur est pastoris officium usurpando quia quod alienum est. suum facit. Oues enim dicit suas quas furatus est domino. Fur enim dicitur a furna nocte id est obscura. qui scilicet de nocte surripit aliena. et etiam latro enim dicitur qui latitat et incautos spoliet et occidat. hii enim et dantes spiritualiter occidunt quorum palpant non reprehendunt uicia et non dantes hostiliter persecuntur sicut dicit ezekiel xii. de ierosolim. coniuratio prophetarum in medio eius. Sicut leo rugiens rapiens quod predam cum paulo post principes eius in medio illius quasi lupi. rapientes predam ad effundendum sanguinem et ad predendas animas et auare lucra sectando de hoc quouqe micheas iii. hec dicit dominus super prophetas qui seducunt popululm meum qui mordent dentibus et predicant pacem. et siquis non deberit in ore eorum quippiam sanctificant super eum populum. hii sunt sacerdotes latrones qui non dantes mordent. increpationibus et dantibus pacem perdicant et misericordiam promittunt et quasi sanctam esset non dantes persequi. Sic eos crudeliter persecuntur. Sit pastor uero nomine qui nomen habet pastoris impleat rem sui nominis non pascendo se ipsum. Set oues sicut dictum est petro. Si diligis me pasce oues meas ut sciat pastor quem pascere debet oues doctrine et exemplo uite et beneficio tempporali pascat uerbo doctrine ne esurientibus subditis contra ipsum sonet illa eternorum lacrimabilis querimonia iiii. adhesit lingua lactentis ad palatium eius in siti paruuli pecierunt panem et non erat qui frangeret illis. et illud aliud Jeremia xiiii. de sermonibus siccutatis. Venerunt minores ad hauriendum et non inueriunt aqua reportauerunt uasa uacua reportant subditi uasa cordium uacua. a doctrina uerbi que aque deficiunt in fortibus. unde de sacerdotum ignorancia in epistula ii. dicit petrus ii. hii sunt fortes sine aqua et nebule turbinibus exaguate. quasi caligo tenebrarum reseruatur. de hoc quoque iudas in epistula sua ita ait. hii sunt nubes sine aqua arbores autumpnales infructuose rigaueris nec bonorum operum radiis illustraueris nebula eris Si uita polles et doctrine pluuiam non infunderis nubes es sine aqua. fons es sine aqua. hii sunt spadones qui ecclesiam dei impugnare non possunt. predicationis verbo et fecondare uirginem. quid tibi spado cum sponsa cum tu filios generare non possis. probetur in lege ne spado intret ecclesiam dei. et hodie ecclesie traduntur eunuchis qui sunt arbores autumpnales qui fructum promittunt set non faciunt ideo infructuose quia eradicare ubi autem debeant radicari docet iob. xxix. dicens. Radix mes aperta est secus aquas et ros morabitur in messione mea. debet enim radix siue intentio cordis nostri aperta esse ad hauriendas aquas scientie. et sic ros gratie morabitur nobiscum usque ad tempus messionis hoc est retributionis eterne ut sic habeamus temporaneum et serotinum. temporaneum ut aquis scientie serotinum in rore gratie. hee sunt arbores bis mortue. Moritur prelatus in subdito. unde Jsaia x. ne incuruemini sub uinculo scilicet peccati et cum interfectis cadatis. tot enim prelatus mortibus quot peccartis mortalibus per eius negligenciam subditus occiditur. Si autem pascit verbo doctrine pascat et exemplo conuersationis scientie ne destruat facto quod edificat verbo. Nam sicut dicit ecclesiasticus xxxiiii. unus edificans et unus destruens quid prodest illis nisi labor. displicet eum cibus qui manu leprosa tangitur. porrigitur nec acceptatur. pastor qui feret ut ircus unde zacharias x. idcirco obducti sunt quasi grex quia non est pastor eis [[strikethrough]] pastor [[/strikethrough]] super pastores iratus est furor meus et super hircos uisicabo dicit dominus. hircus enim cum feret displiciter in pastorem. et deficiente pastore a diabolo grex adductus affligetur contra hos sacerdotes loquitur ezekiel xxiii. hec dicit dominus. Nonne uobis scilicet pastoribus satis bona erant pascua adipici. in super et reliquias pascuarum nostrarum conculcatis pedibus nostris et cum purissimam aqua bibetis. reliquam pedibus uestris turbastis et oues mee hiis que fuerit conculcate pascebantur. et que pedes nostri turbauerant hec bibebant. Sancta siquidem scriptura et pascua est et potus ubi facile intelligitur. aqua est que sine difficultate hauritur. ubi sensus [[strikethrough]] sensus [[/strikethrough]] est profundior cibus est qui cum labore glutitur. bibunt ergo aqua pussimam et pascuam bonam adipiscuntur qui in scriptura sacra sanam et puram habent intelligenciam. Set reliquam pascuam conculcant. et reliquam aquam pedibus suis conturbant cum illam partem doctrine que populo pascendo dispensatur panis inquinant morsibus suis cruentant operibus et doctrinam quam puram in fonte hauriunt suorum operum lutosam sordibus refundunt quibus quibus dicitur in osee v. audite hec sacerdotes quia uobis est iudicium
Early Manuscripts
sidebar