Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f041-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
quem laquus facti estis speculationi et relictum expansum super tabor et uictimas declinastis in profundum qui speculator esse debuerat et hominum prouidere saluti. per male conuersationis exemplum factus est laqueus perditionis sicut [[?]] dicit osee ix. speculator effraim cum deo meo propheta laqueus ruine factus est super omnis uias eius. tabor mons est e interpretatur lumen ueniens. est ergo rete diaboli est ad capiendas subditorum animas uita prelatorum qui sunt montes per excellentiam dignitatis et ordinis a quibus lumen descendere debuerat ad illuminandas tenebras plebium sicut solis radii descendunt a montibus ad conualles debet etiam qui pastor est pascere oues beneficio temporali. non sibi tesaurizare. set filiis ne illorum bonorum reputetur raptorum. qui non est dispensator sicut dicit ysaia iii. Rapina pauperum in domo uestra est. habundancia enim sacerdotum ideo rapina est quia quod pauperum auferunt pauperibus et [[?]] lasciuant ipsorum parentes nec sub tecto uno fit rapina set in tota sacerdotali generatione atque familia pascunt semeripsos et non gregem quibus ezekiel xxxiiii. Ve pastoribus israel qui pascebant semeripsos. nonne greges a pastoribus pascuntur. lac comedebatis et lanis operiebamini et quod crassum erat [[strikethrough]] operiebamini [[/strikethrough]] occidebatis gregem me non pascebatis quod infirmum sunt non consolidastis quod ergo tum non sanastis quod fractum est non alligastis et quod abiectum est non reduxistis et quod perierat non quesistis set cum austeritate imperabatis eis et cum [[potesta?]] et disperse sunt oues mee eo quod non esset pastor et facto sunt in deuoratione omnium bestiarum agri et disperse sunt et paulo post subditur facti sunt greges mei in rapinam et oues mee in deuoratione omnium bestiarum agri id est malignorum spiritum eo quod non esset pastor neque enim pastores querebant gregem meum set pascebant pastores semeripsos. et gregem meum non pascebant. propter hoc contingit eis quod dicit ezekiel xxi. Tu autem prophane impie [[strikethrough]] rex [[/strikethrough]] [[superscript]] dux [[/superscript]] israel. dies cuius uenit in tempore uniquitatis perfinite. hec dicit dominus deus aufer cidatim tolle coronam. Qui autem bonus est pastor sedit in cathedra cum dauid. de quo legitur ii. regem [[?]] dauid sedens in cathedra sapientissimus princeps inter iii. ipse est quasi uinculis ligni tenerrimus. In cathedra sedit pastor bonus non sapientie terrene que deorsum est set celestis que de sursum est. unde habet in iacobo iii. que autem de sursum est sapientia primum quidem est pudica modestia suadibilis bonis consentieris plena misericordia et fructibus bonis princeps inter tres. quia in tribus principius est uidelicet sapientia eolquentia et uita. de quo principatu ecclesiasticus [[?]] quasi arcus refulgens inter nebulas glorie. In arcu duo sunt cornua que significant duo testamenta quasi arcus ergo sunt quia scientiam uitriusque testamenti habuit. Ab arcu emittitur sagitta penetrans. Ecce in predicatione eloquentia cordium penetrantia. In hoc quod subditur refulgens uocatur uita et in eodem xvii. in tollendo manum in saxo funde deicit exaltionem galee. In saxo funde predicatio. In funda eius habene debent esse eiusdem longitudinis iusti libraminis discretio ut eque se [[iudicet?]] et subditos in hoc quod dicitur tollerendo manum uocatur operatio. Est enim quasi tenerrimus ligni uiniculus quo nichil mollius est cum tangitur. debet esset mollis per mansuetudinem. Cum vero tangit predicando foris debet esse per uitiorum detestationem et penarum comminationem mollis ad bonos subditos fortis et durus contra ceruicosos et erectus nesit sicut mirmicoleon de quo iob iiii. tygris periit qo quod non habet predam. ubi non habemus tigris. Alia translatio habet mirmicoleon. quod larme dicitur fornicarum leo uel expressus formica et leo. Est autem paruum alter quod latens in puluere insidiatur formicis et eas comedit. uolatilibus et animalibus est formica a quibus comeditur. Si mali prelati subditis leones se faciunt eos deuorando set superioribus et potentibus sunt formice eis nullatenus resistendo Bonus quidem pastor erit si fuerit prudens contra luporum fraudulentas insidias. Sicut sicit salo[[mo]] in parabola xx. Rex qui sedet in solio iudicii dissipat omne malum intuitu suo. Si sit Fortis contra hostes ne ipsi exprobrentur quod dicit ezekiel xiii. Non ascendistis ex aduerso neque op posuistis vos murum pro domo israel. ut staretis in prelio in die domini bonis in subditos non nocens eis fraudulenter in occulto sicut dicit ezekiel xiii. quasi vulpes in deserto prophete tui israel erant. Nam uulpes pullis galline insidiatur. hii sunt mali prelati qui subditis suis insidiose nocent filius Christi qui tanquam gallina infirmatus est super pullos quos prelati fouere debent tanquam proprios neque per apertam uiolentiam obprimentes in manifesto sicut dicit ezekiel xxv. latribus et humeris uestris impingebatis cornibus uestris uentilabatis omnia infirma pecora donec dispergentur foras. Si autem bonus pastor dat animam suam pro ouibus suis. multo magis dabit escam. dabit pecuniampro ouibus suis et dicit cum apostolo. Si esca scandalizat fratrem meum non manducabo in eternum ne forte fratrem meum scandalizem. Similiter si pecunia mea scandalizat fratrem meum non habeo pecuniam in eternum. ne forte fratrem meum scandalizem. propter quod mortuus est Christus Conuenit quoque bono pastori quod sequitur cognosco oues meas. cognoscere satagat pastor oues de quibus debet reddere resurrectionem. de quibus dicit salomon. in prouerbis xxviii diligentem agnosce uultum pecoris tui. tuos quoque greges consolida. et iterum xii. Nouit iustus animas iumentorum suorum. Viscera autem impiorum crudelia. crudelis est enim insubditos et in misericos sibi ipsi qui de uita subditorum negligenter inquerit. Sequitur. mercenarius autem est qui non est pastor uidet lupum uenientem. et [[??]] et fugit. lupus est. uel uiolentus qui corporaliter uastat ut tirannus uel diabolus qui spiritualiter dissipat mala suggerendo dimittit oues mercenarius quia non anima ocium querit set sua et fuit fuga corporis non occurrit tiranno resistendo. et patrocinium suum conferendo. fugit etiam cum fuga taciturnitatis cum timet arguere ne perdat decimas agros uel amiciciam alicuius potentis. Nam sicut dicit ecclesiasticus xx. mutus in ore auertit correptiones. Est autem mutus ranunculus qui a latronibus missus in os canis ipsum obmutescere facit ne latret. diabolus autem utens cautela furis mittit ranunculum in os sacerdotis. Alii ranunculum. Alii ranunculum cupiditatis. alii ranunculum pane conuersationis. Ranunculum timoris habet in ore qui propter timorem mundanum silet evvangelium et sub modio timoris abscondit lucernam quam debuit ponere super candelabrum. Ranunculum cupiditatis habet in ore qui causa lucri tacet ab increpatione subditi de quibus iohel iii. posuerunt puerum in prostibulo et puellam uendiderunt pro uino ut biberent super quo Jeronimus. prelatus ponit puerum in prostibulo et ouellam uendit pro uino cum uidet subditos uiciis implicitos et non arguit eos causa lucri cuiusmodi non dignatur dominus uocare prophetas set prophetissas dicens ad ezekiel xiii. fili hominis pone faciem tuam contra filias que prophetant et dic ad eos. ve qui consumunt pulillos sub omni cupitu manus et faciunt ceruicalia sub capite uniuerse etatis qui uicia scilicet palpant. culpas leuigant et dignas non iniungunt penitentias causa questus propter pugillum ordei. et fragmentum panis de quibus intrenit. manus mulierum misericordium corroberunt paruulos suos. facri sunt cibus eorum. quasi sub spiritus misericordie. et compassionis uelantes auariciam dicunt. pax pax. et non est pax uiuificantes animas que non uiuiun. Ranunculum parue conuersationis habet in ore sacerdotis malus. Non enim potest alios mordere quem sua remordet conscientia. quia timet ne sibi dicatur medice curare ipsem et illud. Quid uides festucam in oculo fratris tui. tabem autem in oculo tuo non considerasi et illud. qui perdicas non furandum fararis. et illud ecclesiasticus xxxii. non impedias musicam id est melodiam quam impedit qui alter uiuit et alter docet contra illum autem qui fugit non patrocimium prestat pauperi dicit job. xxix. Auris audíens beneficabat me et oculos uidens testimonium reddebat mihi eo quod liberassem pauperem uociferantem et pupillum cui non erat adiutor beneficio pari super me ueniebat et cor uidue consolatus sum et uestiui me sicut uestimentum et diamete iuditio meo oculos sui ceco et pes claudo. pater eram pauperum et causam quam nesciebam diligentissime inuestigabam contrebam molas iniqui. et de dentibus illius auferebam predam dicebam quoque in nidulo meo moriar et sicut palma multiplicabo dies. hoc est
Saving...
prev
next
quem laquus facti estis speculationi et relictum expansum super tabor et uictimas declinastis in profundum qui speculator esse debuerat et hominum prouidere saluti. per male conuersationis exemplum factus est laqueus perditionis sicut [[?]] dicit osee ix. speculator effraim cum deo meo propheta laqueus ruine factus est super omnis uias eius. tabor mons est e interpretatur lumen ueniens. est ergo rete diaboli est ad capiendas subditorum animas uita prelatorum qui sunt montes per excellentiam dignitatis et ordinis a quibus lumen descendere debuerat ad illuminandas tenebras plebium sicut solis radii descendunt a montibus ad conualles debet etiam qui pastor est pascere oues beneficio temporali. non sibi tesaurizare. set filiis ne illorum bonorum reputetur raptorum. qui non est dispensator sicut dicit ysaia iii. Rapina pauperum in domo uestra est. habundancia enim sacerdotum ideo rapina est quia quod pauperum auferunt pauperibus et [[?]] lasciuant ipsorum parentes nec sub tecto uno fit rapina set in tota sacerdotali generatione atque familia pascunt semeripsos et non gregem quibus ezekiel xxxiiii. Ve pastoribus israel qui pascebant semeripsos. nonne greges a pastoribus pascuntur. lac comedebatis et lanis operiebamini et quod crassum erat [[strikethrough]] operiebamini [[/strikethrough]] occidebatis gregem me non pascebatis quod infirmum sunt non consolidastis quod ergo tum non sanastis quod fractum est non alligastis et quod abiectum est non reduxistis et quod perierat non quesistis set cum austeritate imperabatis eis et cum [[potesta?]] et disperse sunt oues mee eo quod non esset pastor et facto sunt in deuoratione omnium bestiarum agri et disperse sunt et paulo post subditur facti sunt greges mei in rapinam et oues mee in deuoratione omnium bestiarum agri id est malignorum spiritum eo quod non esset pastor neque enim pastores querebant gregem meum set pascebant pastores semeripsos. et gregem meum non pascebant. propter hoc contingit eis quod dicit ezekiel xxi. Tu autem prophane impie [[strikethrough]] rex [[/strikethrough]] [[superscript]] dux [[/superscript]] israel. dies cuius uenit in tempore uniquitatis perfinite. hec dicit dominus deus aufer cidatim tolle coronam. Qui autem bonus est pastor sedit in cathedra cum dauid. de quo legitur ii. regem [[?]] dauid sedens in cathedra sapientissimus princeps inter iii. ipse est quasi uinculis ligni tenerrimus. In cathedra sedit pastor bonus non sapientie terrene que deorsum est set celestis que de sursum est. unde habet in iacobo iii. que autem de sursum est sapientia primum quidem est pudica modestia suadibilis bonis consentieris plena misericordia et fructibus bonis princeps inter tres. quia in tribus principius est uidelicet sapientia eolquentia et uita. de quo principatu ecclesiasticus [[?]] quasi arcus refulgens inter nebulas glorie. In arcu duo sunt cornua que significant duo testamenta quasi arcus ergo sunt quia scientiam uitriusque testamenti habuit. Ab arcu emittitur sagitta penetrans. Ecce in predicatione eloquentia cordium penetrantia. In hoc quod subditur refulgens uocatur uita et in eodem xvii. in tollendo manum in saxo funde deicit exaltionem galee. In saxo funde predicatio. In funda eius habene debent esse eiusdem longitudinis iusti libraminis discretio ut eque se [[iudicet?]] et subditos in hoc quod dicitur tollerendo manum uocatur operatio. Est enim quasi tenerrimus ligni uiniculus quo nichil mollius est cum tangitur. debet esset mollis per mansuetudinem. Cum vero tangit predicando foris debet esse per uitiorum detestationem et penarum comminationem mollis ad bonos subditos fortis et durus contra ceruicosos et erectus nesit sicut mirmicoleon de quo iob iiii. tygris periit qo quod non habet predam. ubi non habemus tigris. Alia translatio habet mirmicoleon. quod larme dicitur fornicarum leo uel expressus formica et leo. Est autem paruum alter quod latens in puluere insidiatur formicis et eas comedit. uolatilibus et animalibus est formica a quibus comeditur. Si mali prelati subditis leones se faciunt eos deuorando set superioribus et potentibus sunt formice eis nullatenus resistendo Bonus quidem pastor erit si fuerit prudens contra luporum fraudulentas insidias. Sicut sicit salo[[mo]] in parabola xx. Rex qui sedet in solio iudicii dissipat omne malum intuitu suo. Si sit Fortis contra hostes ne ipsi exprobrentur quod dicit ezekiel xiii. Non ascendistis ex aduerso neque op posuistis vos murum pro domo israel. ut staretis in prelio in die domini bonis in subditos non nocens eis fraudulenter in occulto sicut dicit ezekiel xiii. quasi vulpes in deserto prophete tui israel erant. Nam uulpes pullis galline insidiatur. hii sunt mali prelati qui subditis suis insidiose nocent filius Christi qui tanquam gallina infirmatus est super pullos quos prelati fouere debent tanquam proprios neque per apertam uiolentiam obprimentes in manifesto sicut dicit ezekiel xxv. latribus et humeris uestris impingebatis cornibus uestris uentilabatis omnia infirma pecora donec dispergentur foras. Si autem bonus pastor dat animam suam pro ouibus suis. multo magis dabit escam. dabit pecuniampro ouibus suis et dicit cum apostolo. Si esca scandalizat fratrem meum non manducabo in eternum ne forte fratrem meum scandalizem. Similiter si pecunia mea scandalizat fratrem meum non habeo pecuniam in eternum. ne forte fratrem meum scandalizem. propter quod mortuus est Christus Conuenit quoque bono pastori quod sequitur cognosco oues meas. cognoscere satagat pastor oues de quibus debet reddere resurrectionem. de quibus dicit salomon. in prouerbis xxviii diligentem agnosce uultum pecoris tui. tuos quoque greges consolida. et iterum xii. Nouit iustus animas iumentorum suorum. Viscera autem impiorum crudelia. crudelis est enim insubditos et in misericos sibi ipsi qui de uita subditorum negligenter inquerit. Sequitur. mercenarius autem est qui non est pastor uidet lupum uenientem. et [[??]] et fugit. lupus est. uel uiolentus qui corporaliter uastat ut tirannus uel diabolus qui spiritualiter dissipat mala suggerendo dimittit oues mercenarius quia non anima ocium querit set sua et fuit fuga corporis non occurrit tiranno resistendo. et patrocinium suum conferendo. fugit etiam cum fuga taciturnitatis cum timet arguere ne perdat decimas agros uel amiciciam alicuius potentis. Nam sicut dicit ecclesiasticus xx. mutus in ore auertit correptiones. Est autem mutus ranunculus qui a latronibus missus in os canis ipsum obmutescere facit ne latret. diabolus autem utens cautela furis mittit ranunculum in os sacerdotis. Alii ranunculum. Alii ranunculum cupiditatis. alii ranunculum pane conuersationis. Ranunculum timoris habet in ore qui propter timorem mundanum silet evvangelium et sub modio timoris abscondit lucernam quam debuit ponere super candelabrum. Ranunculum cupiditatis habet in ore qui causa lucri tacet ab increpatione subditi de quibus iohel iii. posuerunt puerum in prostibulo et puellam uendiderunt pro uino ut biberent super quo Jeronimus. prelatus ponit puerum in prostibulo et ouellam uendit pro uino cum uidet subditos uiciis implicitos et non arguit eos causa lucri cuiusmodi non dignatur dominus uocare prophetas set prophetissas dicens ad ezekiel xiii. fili hominis pone faciem tuam contra filias que prophetant et dic ad eos. ve qui consumunt pulillos sub omni cupitu manus et faciunt ceruicalia sub capite uniuerse etatis qui uicia scilicet palpant. culpas leuigant et dignas non iniungunt penitentias causa questus propter pugillum ordei. et fragmentum panis de quibus intrenit. manus mulierum misericordium corroberunt paruulos suos. facri sunt cibus eorum. quasi sub spiritus misericordie. et compassionis uelantes auariciam dicunt. pax pax. et non est pax uiuificantes animas que non uiuiun. Ranunculum parue conuersationis habet in ore sacerdotis malus. Non enim potest alios mordere quem sua remordet conscientia. quia timet ne sibi dicatur medice curare ipsem et illud. Quid uides festucam in oculo fratris tui. tabem autem in oculo tuo non considerasi et illud. qui perdicas non furandum fararis. et illud ecclesiasticus xxxii. non impedias musicam id est melodiam quam impedit qui alter uiuit et alter docet contra illum autem qui fugit non patrocimium prestat pauperi dicit job. xxix. Auris audíens beneficabat me et oculos uidens testimonium reddebat mihi eo quod liberassem pauperem uociferantem et pupillum cui non erat adiutor beneficio pari super me ueniebat et cor uidue consolatus sum et uestiui me sicut uestimentum et diamete iuditio meo oculos sui ceco et pes claudo. pater eram pauperum et causam quam nesciebam diligentissime inuestigabam contrebam molas iniqui. et de dentibus illius auferebam predam dicebam quoque in nidulo meo moriar et sicut palma multiplicabo dies. hoc est
Early Manuscripts
sidebar