Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f043-Verso
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
[[underlined]] ad hac multa [[/underlined]] que nullus [[underlined]] homo [[/underlined]] sufficit explanare explanare nisi ego Christus [[underlined]] habeo uobis dicere set que non potestis [[/underlined]] portare modo quia nondum erant roborati uirtute ex alto. Mittendus igitur sunt spiritus ad iii.or. ad peribendum testimonium euuangelio ad consolandum infirmorum animos consolandum ad arguendum mundum ad supplendum que modo non erant idonei capere apostoli pro infirmitate capacitatis humane. [[underlined]] Cum autem uenerit ille spiritus ueritatis [[/underlined]] qui ideo dicitur spiritus ueritatis uel quia procedit a uerbo patris id est filio qui est ueritas. uel docet purissimam ueritatem ille in qua spiritus [[underlined]] docebit uobis omnem ueritatem [[/underlined]] saluti scilicet necessariam in hac uita et post hanc uitam uere perfectionem glorie. hic enim promittitur. totum quod [[facturus?]] est spiritus non quia totum in hac uita compleatur. et vere spiritus ille sanctus est trinitatis. [[underlined]] Non enim loquetur a semeripso [[/underlined]] quia non est a semeripso. quia pater solum de alio non est. Nam et filius de patre natus est et spiritus de patre procedit et tum filius et spiritus sanctus. equales sunt patri [[underlined]] set quecumque audiet loquetur [[/underlined]] audit ab eo a quo procedit audire illius est scire idem est etiam esse. a quo ergo illi est essentia ab illo est audiencia id est scientia que non est aliud qua essentia et [[tamen?]] de se sempiterna proprie dicatur est set uos benedicitur fuit et erit. fuit quod nunquam defuit. erit quia nunquam deerit. est quia semper est non preteriit quasi quod non remaneat non orietur quasi quod non erat. Cum ergo nostra locutio per tempora uarietur de eo ut dicantur uerba cuiuslibet temporis de eo qui in nullo tempore defuit. uel deest uel deerit et ideo non [[?]] si audit. dixit de eo quod audiuit. et audit id est semper sciuit et scit et sciet [[underlined]] et que uentura sunt [[/underlined]] in tempore. set magis eterna quorum amore mentes homini inflammat [[underlined]] annunciabit nobis ille [[/underlined]] etiam spiritus me [[underlined]] clarificabit [[/underlined]] nos et me poterit clarificare [[underlined]] quia de meo [[/underlined]] scilicet [[underlined]] accipiet [[/underlined]] ea que ego accepi a patre et que accipiet [[underlined]] annunciabit nobis. [[/underlined]] Ideo autem me poterit clarificare et annunciare quia omnia que habet pater accepit a patre. omnia que patris sunt. unde subdit omnia quecumque habet pater mea sunt. Cum autem idem sunt sit esse patris et filii et spiritus sancti et unum sit esse illorum trium tamen omnia dicit pluraliter propter pluralitatem nominum. que una trium personarum essentiam significant. ut esse una substantia iusticia. bonitas. sapientia. propterea scilicet quia spiritus sanctus est a patre set etiam a me dixi. quia ille me clarificabit. quia de meo scilicet patre accipit scientiam. Nam eius scientia est eius essentia. et sic habens scientiam annunciabit nobis que uentura sunt [[red ink]] Item. [[/red ink]] Cum uenerit spiritus sanctus. ille arguet mundum de peccato et de iusticia et de iudicio. Spiritus sanctus replens apostolos per illos arguit id est conuincit et reprehendit mundum id est amatores mundi de peccato. quod habent de iusticia quam non habent. de iudicio quod non timent de quo autem peccato arguit subiungit. dicens. quia non credunt in me. scitis karimi quia sicut dicit apostolus ad hebreos. xx. Siue fide impossibile est placere deo. Credere enim oportet accendentem ad dominum quia est inquirentibus se remunerator. Sic est autem fides articulorum et veritas operum. Veritas doctrine et ueritas uite nec sufficit homini credere sicut diabolus credit. unde jacobus ii. Credis quod unus est deus benefacis. Set et demones et tremescunt quod amplius te habent qui solum articulos credis et deum offendere non times. vis scire o homo. manis id est uacuis et uanus quod fides sine operibus mortua est sicut corpus sine anima fides sine operibus non ergo sufficit fides articulorum sine fide operum Set qui fide operum caret licet ore confitentur articulos apostata est. unde Gergorius. sicut qui fide recedit ab eo apsotata est sic qui ad paruum opus redit. licet fidem rerinuerit. et ad ti. i. verbis domini confitentur factis autem negant et abacuc ii. credentem autem credente distinguetis ait. iustus autem ex fide uiuit. quasi dicat. qui iusticiam habet qoerum confessione fidei uiuit et permittit qui autem incredulus est non est anima eius recta in semeripso. Si ergo anima tua ad desiderandum deum non est erecta. set ad amorem terrenorum incuruata incredulus esse conuinceris. Item si fidem et fedus ad deum non seruas nunquid incredulus es. unde ysaia xxi. qui incredulus est infideliter agit. Siquidem cum deo pacem habens et fedus unde [[?]] feriam uobiscum pactum sempiternum. et alibi. iiii. dedi te in fedus populi. Siquidem cum aliqui populi inter se fedus facerent. Solet ad confirmationem federis aliquod alter offeri et occidi. et eius sanguinem erat impleri et refundi in signum quod sic effunderetur illius fedus frangeret. dominus nobiscum faciens fedus non quod cumque [[?]] set proprium occidi noluit filium ut quanto preciori sanguine fedus firmaretur. tanto a nobis firmius seruaretur quod in quo fedus cotidie representatur in altari. et ab ipsa eucaristia sumimus in signum pacis et federis. Set statim rumpimus pactum frangimus fedus. nunquid qui hoc facit infideliter agit. et incredulus est. hinc ysaia xxiiii. transgressi sunt leges id est naturalem et scriptum mutauerunt iusticiam. dissipauerunt fedus smpiternum dicit etiam Job. xxvii. Quasi impius inimicus meus et aduersarius meus iniquus. tres tangit iob. impium. scilicet qui nunquam credidit inimicum et uniquum quod idem est id est illum qui fidem habet in ore et non in opere. qui equitatem non habet operis. et si cum deo amiciciam soluit hic comparatur impio quia dixit gregorius. in persona die. ame enim fide discrepat qui opere non concordat aduersarius autem est qui licet in se. sit bonis aliorum malo non resistit. unde mateus xii. Qui non est mecum contra me est et qui non colligit mecum dispergit. Quid ergo dicerit illi literati qui sunt uelut caues multi. certe sicum domino sunt impugnando diabolum et uicia. contra ipsum sunt si opere et sermone predicando ut [[?]] sinum ecclesie non colligunt et cum diabolo dispergunt nonne eis dicitur se non paueris occidisti. Esurit populus nec est qui pascat. unde Jehel. i. Set et bestie agri quasi area siciens. in breui suspexerunt ad te domine quem exsiccati sunt fontes et ignis comedit sponsa deserti. desertum dicitur ecclesia. que debet deserere mundi delicias. eius speciosa. scilicet clerum ignis deliciarum deuorauit maioribus. enim deliciis clerus quam populus. qua propter exsiccati sunt fontes predicationis. unde bestie agri scilicet populus rudis et bestialis sint uerbum dei et non est qui illum saciet. Item paulus ad hebreos xi. Fides est substantia rerum sperandarum argumentum non apparentium. in hoc coniuncit peccatore qui se iactat de fide quam non habet nisi in ore. Siquidem res sperande sunt bona patrie. quorum fundamentum est fides. set scitis quod nemo fundamentum boni edificii pomit in fundo. Si ergo animus tuus fluidus est ad uicia uagus et profundus et dispersus. quomodo in ipso stabit fides. que scilicet est fundamentum uirtutum dicitur in genesi xlix. ruben filius meus primogenitus. effusus est sicut aqua non crescens. Si ergo malus christianus qui debet esse ruben id est filius uisionis perfidem domini judeis effusus fuerit ut aqua fuens set ad peccati decliuia dicitur ei. qui in edificium dei non crescit. de quo ysaia. mittam te quasi pilaui in terram latani et spacio sani quia peccator sicut pila noluitur. in uallem uiciorum. qua propter iohannes uolens ostendere quod solidum et firmum oportet esse credentis animum cum describeret ciuitatem descendentium de celo ait. lumen eius simile lapidi precioso. iaspidi tanquam cristallum. lumen fides cuiius uitor uelut iaspidis [[nostram?]] debet marcescere cristallus duratur ex aqua. et subtracta cendalla rubro coloratur et translucens litteras reddit legibiles. Fides autem simulatur cristallo quia credentis animum prius ad uicia fluidum confirmat in bonum et per imitationem diuine passionis colorat et eius conscientiam legibilem facit ut peccata sua non occultet set per confessionem domino plaudat. Si ergo cristallo similis non [[?]] quomodo fidelis eris. Sequitur. arguet mundum de iusticia sanctorum scilicet quam non habet mundus nec amatores mundi. Iusticia sanctorum est ut spirituale gaudium claudat mentis aditum dolori carnali. unde dominus duo subiunxit quorum primum pertinet ad gaudium spiritualem secundum ad dolorem carnalem dicens. quia uado ad patrem et iam non uidebitis me. Vado ad patrem id est carnem assumptam glorificans ascendo uerus deus. Verus homo. ad dexteram dei patris ei equalis in maiestate in potestate.
Saving...
prev
next
[[underlined]] ad hac multa [[/underlined]] que nullus [[underlined]] homo [[/underlined]] sufficit explanare explanare nisi ego Christus [[underlined]] habeo uobis dicere set que non potestis [[/underlined]] portare modo quia nondum erant roborati uirtute ex alto. Mittendus igitur sunt spiritus ad iii.or. ad peribendum testimonium euuangelio ad consolandum infirmorum animos consolandum ad arguendum mundum ad supplendum que modo non erant idonei capere apostoli pro infirmitate capacitatis humane. [[underlined]] Cum autem uenerit ille spiritus ueritatis [[/underlined]] qui ideo dicitur spiritus ueritatis uel quia procedit a uerbo patris id est filio qui est ueritas. uel docet purissimam ueritatem ille in qua spiritus [[underlined]] docebit uobis omnem ueritatem [[/underlined]] saluti scilicet necessariam in hac uita et post hanc uitam uere perfectionem glorie. hic enim promittitur. totum quod [[facturus?]] est spiritus non quia totum in hac uita compleatur. et vere spiritus ille sanctus est trinitatis. [[underlined]] Non enim loquetur a semeripso [[/underlined]] quia non est a semeripso. quia pater solum de alio non est. Nam et filius de patre natus est et spiritus de patre procedit et tum filius et spiritus sanctus. equales sunt patri [[underlined]] set quecumque audiet loquetur [[/underlined]] audit ab eo a quo procedit audire illius est scire idem est etiam esse. a quo ergo illi est essentia ab illo est audiencia id est scientia que non est aliud qua essentia et [[tamen?]] de se sempiterna proprie dicatur est set uos benedicitur fuit et erit. fuit quod nunquam defuit. erit quia nunquam deerit. est quia semper est non preteriit quasi quod non remaneat non orietur quasi quod non erat. Cum ergo nostra locutio per tempora uarietur de eo ut dicantur uerba cuiuslibet temporis de eo qui in nullo tempore defuit. uel deest uel deerit et ideo non [[?]] si audit. dixit de eo quod audiuit. et audit id est semper sciuit et scit et sciet [[underlined]] et que uentura sunt [[/underlined]] in tempore. set magis eterna quorum amore mentes homini inflammat [[underlined]] annunciabit nobis ille [[/underlined]] etiam spiritus me [[underlined]] clarificabit [[/underlined]] nos et me poterit clarificare [[underlined]] quia de meo [[/underlined]] scilicet [[underlined]] accipiet [[/underlined]] ea que ego accepi a patre et que accipiet [[underlined]] annunciabit nobis. [[/underlined]] Ideo autem me poterit clarificare et annunciare quia omnia que habet pater accepit a patre. omnia que patris sunt. unde subdit omnia quecumque habet pater mea sunt. Cum autem idem sunt sit esse patris et filii et spiritus sancti et unum sit esse illorum trium tamen omnia dicit pluraliter propter pluralitatem nominum. que una trium personarum essentiam significant. ut esse una substantia iusticia. bonitas. sapientia. propterea scilicet quia spiritus sanctus est a patre set etiam a me dixi. quia ille me clarificabit. quia de meo scilicet patre accipit scientiam. Nam eius scientia est eius essentia. et sic habens scientiam annunciabit nobis que uentura sunt [[red ink]] Item. [[/red ink]] Cum uenerit spiritus sanctus. ille arguet mundum de peccato et de iusticia et de iudicio. Spiritus sanctus replens apostolos per illos arguit id est conuincit et reprehendit mundum id est amatores mundi de peccato. quod habent de iusticia quam non habent. de iudicio quod non timent de quo autem peccato arguit subiungit. dicens. quia non credunt in me. scitis karimi quia sicut dicit apostolus ad hebreos. xx. Siue fide impossibile est placere deo. Credere enim oportet accendentem ad dominum quia est inquirentibus se remunerator. Sic est autem fides articulorum et veritas operum. Veritas doctrine et ueritas uite nec sufficit homini credere sicut diabolus credit. unde jacobus ii. Credis quod unus est deus benefacis. Set et demones et tremescunt quod amplius te habent qui solum articulos credis et deum offendere non times. vis scire o homo. manis id est uacuis et uanus quod fides sine operibus mortua est sicut corpus sine anima fides sine operibus non ergo sufficit fides articulorum sine fide operum Set qui fide operum caret licet ore confitentur articulos apostata est. unde Gergorius. sicut qui fide recedit ab eo apsotata est sic qui ad paruum opus redit. licet fidem rerinuerit. et ad ti. i. verbis domini confitentur factis autem negant et abacuc ii. credentem autem credente distinguetis ait. iustus autem ex fide uiuit. quasi dicat. qui iusticiam habet qoerum confessione fidei uiuit et permittit qui autem incredulus est non est anima eius recta in semeripso. Si ergo anima tua ad desiderandum deum non est erecta. set ad amorem terrenorum incuruata incredulus esse conuinceris. Item si fidem et fedus ad deum non seruas nunquid incredulus es. unde ysaia xxi. qui incredulus est infideliter agit. Siquidem cum deo pacem habens et fedus unde [[?]] feriam uobiscum pactum sempiternum. et alibi. iiii. dedi te in fedus populi. Siquidem cum aliqui populi inter se fedus facerent. Solet ad confirmationem federis aliquod alter offeri et occidi. et eius sanguinem erat impleri et refundi in signum quod sic effunderetur illius fedus frangeret. dominus nobiscum faciens fedus non quod cumque [[?]] set proprium occidi noluit filium ut quanto preciori sanguine fedus firmaretur. tanto a nobis firmius seruaretur quod in quo fedus cotidie representatur in altari. et ab ipsa eucaristia sumimus in signum pacis et federis. Set statim rumpimus pactum frangimus fedus. nunquid qui hoc facit infideliter agit. et incredulus est. hinc ysaia xxiiii. transgressi sunt leges id est naturalem et scriptum mutauerunt iusticiam. dissipauerunt fedus smpiternum dicit etiam Job. xxvii. Quasi impius inimicus meus et aduersarius meus iniquus. tres tangit iob. impium. scilicet qui nunquam credidit inimicum et uniquum quod idem est id est illum qui fidem habet in ore et non in opere. qui equitatem non habet operis. et si cum deo amiciciam soluit hic comparatur impio quia dixit gregorius. in persona die. ame enim fide discrepat qui opere non concordat aduersarius autem est qui licet in se. sit bonis aliorum malo non resistit. unde mateus xii. Qui non est mecum contra me est et qui non colligit mecum dispergit. Quid ergo dicerit illi literati qui sunt uelut caues multi. certe sicum domino sunt impugnando diabolum et uicia. contra ipsum sunt si opere et sermone predicando ut [[?]] sinum ecclesie non colligunt et cum diabolo dispergunt nonne eis dicitur se non paueris occidisti. Esurit populus nec est qui pascat. unde Jehel. i. Set et bestie agri quasi area siciens. in breui suspexerunt ad te domine quem exsiccati sunt fontes et ignis comedit sponsa deserti. desertum dicitur ecclesia. que debet deserere mundi delicias. eius speciosa. scilicet clerum ignis deliciarum deuorauit maioribus. enim deliciis clerus quam populus. qua propter exsiccati sunt fontes predicationis. unde bestie agri scilicet populus rudis et bestialis sint uerbum dei et non est qui illum saciet. Item paulus ad hebreos xi. Fides est substantia rerum sperandarum argumentum non apparentium. in hoc coniuncit peccatore qui se iactat de fide quam non habet nisi in ore. Siquidem res sperande sunt bona patrie. quorum fundamentum est fides. set scitis quod nemo fundamentum boni edificii pomit in fundo. Si ergo animus tuus fluidus est ad uicia uagus et profundus et dispersus. quomodo in ipso stabit fides. que scilicet est fundamentum uirtutum dicitur in genesi xlix. ruben filius meus primogenitus. effusus est sicut aqua non crescens. Si ergo malus christianus qui debet esse ruben id est filius uisionis perfidem domini judeis effusus fuerit ut aqua fuens set ad peccati decliuia dicitur ei. qui in edificium dei non crescit. de quo ysaia. mittam te quasi pilaui in terram latani et spacio sani quia peccator sicut pila noluitur. in uallem uiciorum. qua propter iohannes uolens ostendere quod solidum et firmum oportet esse credentis animum cum describeret ciuitatem descendentium de celo ait. lumen eius simile lapidi precioso. iaspidi tanquam cristallum. lumen fides cuiius uitor uelut iaspidis [[nostram?]] debet marcescere cristallus duratur ex aqua. et subtracta cendalla rubro coloratur et translucens litteras reddit legibiles. Fides autem simulatur cristallo quia credentis animum prius ad uicia fluidum confirmat in bonum et per imitationem diuine passionis colorat et eius conscientiam legibilem facit ut peccata sua non occultet set per confessionem domino plaudat. Si ergo cristallo similis non [[?]] quomodo fidelis eris. Sequitur. arguet mundum de iusticia sanctorum scilicet quam non habet mundus nec amatores mundi. Iusticia sanctorum est ut spirituale gaudium claudat mentis aditum dolori carnali. unde dominus duo subiunxit quorum primum pertinet ad gaudium spiritualem secundum ad dolorem carnalem dicens. quia uado ad patrem et iam non uidebitis me. Vado ad patrem id est carnem assumptam glorificans ascendo uerus deus. Verus homo. ad dexteram dei patris ei equalis in maiestate in potestate.
Early Manuscripts
sidebar