Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f047-Verso
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
ut sic hodie oleo misericordie fuerit puncti quod de infidelitate pereuntium populorum tanta compassione dolebant. quod pro eorum conuersione propria pericula non cutabant. quorum animam comendat ecclesiasticus xliiii. dicens hii sunt uiri misericordie quorum pietates non defecerunt. et usque in eternum manet semen eorum Ignis quoque dicitur Spiritus sanctus quo ad donum fortitudinis cui dono conuenit uirtus scilicet esuriens iusticiam. Scimus enim quod ignis semper unde nutriatur esurit et quanto maiora fomenta recipit tanto magis esurit et desiderat ampliora. sic uix iustus dono dortitudinis roboratus esurit uictorias. quod quia pro neruo iustorum operum neruus est triumphatorum sic esurit iusticiam sicut ignis esurit ligna et deus esurientes implebit bonus. Roris quoque nomine spiritus sanctus designatur cum in ecclesiastico xliii. [[insertion]] dicitur [[/insertion]] ros obuians uenienti ab ardore humilem efficiet eum. Dicitur autem ros propter donum scientie. quod donum cum indicauerit homini quantis sordeat malis luctum inducit. hoc enim donum homini ros ardorem refrigerat. et dum quot et quantis uiciis sit mens inuoluta peccatoris deonstrat ad luctum humiliat. ut quod fecit doleat et etiam peccata pro Christi compaciendo in lugeat. Quasi spiritus sanctus in columbe spiritus super Christum apparuit in baptismo. semeripsum in columba significari monstrauit. quod eisdem quantum ad donum pietatis. conuenire dinoscitur. Nam huic dono uirtus mansuetudinis ascribitur. [[quo?]] cui hoc donum infunditur quasi columba carens stelle masuetus et mitis. ad preferendas illatas sibi molestias inuenitur. Quod autem in uento spiritus sancti representatur nobis hodie demonstratur. cum ipse spiritus sanctus in spiritu uehementi repleuit totam domum ubi erat apostoli sedentes. et expectantes quo usque induerentur uirtute ex alto. hoc autem spiritu sancto congruit quantum ad donum timoris. cui pauperitas uirtus comparatur. quod sicut uentus exsufflat puluere et dispergit. sic uirtus que est pauperitas ab effectum mentis excutit quod rapit. hec autem septemplicis doni uarietas vii. designata nominibus siquis ignis naturam considerat. in solo igne poterit inueniri. Nam vii. sunt in igne [[margin]] i.a [[/margin]] proprietates que vii. donis spiritus sancti congrua adaptione respondent. Ignis siquidem humiliat alta et incuruat huic proprietati respondet spiritus timoris dei. qui cor elatum deprimit. ut peccatum penitus expellat. unde ecclesiasticus i. Timor dei expellit peccatum. nam qui sine timore est non potest humiliari ut iustificetur. nam timor dei scientie religiositas custodiet [[margin]] ii.a [[/margin]] quod iustificabit cor. Ignis consolidat huic proprietas respondet spiritus pietatis cuius uirtus est mansuetudo que facit hominem mittem. Est autem mitis quem asperitas uel amaritudo non afficit. set simplicitas fidei ad omnem iniuriam tolerandam instruit pacienter. de hoc ecclesiasticus ii. deprime cor tuum et sustine. deprime pertimorem. sustine per mansuetudinem. et post Sustine sustationes dei et et sustine. scilicet per spiritum pietatis. et omne quod applicit[[?]] tibi fuerit accipe. et sustine in dolore. Sic enim per spiritum pietatis. et in mansuetudine et leuitate mentis solidatur. quod nulla contumelia solidam et mentis leuitate dissolidat. exasperat et irrigat. [[margin]] iii.a [[/margin]] Ignis etiam calefacit et Illuminat huic proprietati respondet spiritus scientie. ut cor dissoluat ad lugendum. unde ecclesiasticus i. qui addit scientiarum addit et dolorem. et in parabola xx. Lucerna dei spiraculum hominis. que inuestigat omnia secreta uentris. Diuini ei afflatus illuminatio cum in mentem hominis uenerit. eam semeripsum illuminans ostendit. quod prius uoluntates [[margin]] iiii.a [[/margin]] noxias et cogitationes prauas et portare poterat et pensare nesciebat. Ignis et semper ambit quod esurit. cui respondet spiritus fortitudinis cuius uirtus est esuries iusticie. unde [[?]] qui esuriunt et ficiunt iuscticiam. et ecclesiasticus xxiiii. Transite ad me omnes qui concupiscitis me. [[margin]] v.a [[/margin]] et a generationibus meis ad implenum. Ignis omnibus se communicat. cui respondet spiritus consilii. qui habet ad iunctam misericordiam que omnibus se communicat. unde parabola viii. Meum est consilium et equitas. Equitas ista est indando quod accipiendo. unde apostolus ad corintios. Ex equalitate in presenti tempore uestra habundantia illorum in opiam suppleat. ut et illorum habundantia uestre in opie sit supllementum. ut fiat equitas. Et sequitur. Mea est prudentia ut diuites faciant sibi aduocatos. in die iudicii. unde psalmista. [[margin]] vi.a [[/margin]] Jocundus homo qui miseretur et [[?]] Ignis etiam purgat et mendat cui respondet spiritus intellectus. qui cor purgat ut fiat dei [[?]]aculum. unde sapientie i. Spiritus sanctus discipline effugiet fictum. [[margin]] vii.a [[/margin]] et auferet se acogitationibus que sunt sine intellectu. Ignies quod iam sursum fertur naturaliter cui consonat spiritus sapientie quod donum facit ad celestia hominem inhyare. unde apostolus ad colosenses iii. Si contresurrexistis cum Christo que sursum sunt sapite non que super terram. Set et illud diligenter attendendum est quod cum in igne spiritus sanctus apparuit. eundem ignem in linguas formare decreuit. ut uidelicet illam Iesu Christi seruiam confirmaret dicentis ad discipulos. Non enim uos estis qui loquimini set spiritus patris et cetera. Ut enim spritus sanctus loqui se monstraret in sanctis. linguas hodie ostendens [[quo?]] eosdem effectus in cordibus hominum operatur in sermone predicationis quos operari signatur per naturam ignis Sunt autem vii. ignis proprietates quibus respondet vii. diuini sermonis effectus Ignis enim mobilis est acutus subtilis lucidus. deuorat liquifacit et producit fumum. Ignis acutus est quod excitat sopnolentum. et eloquium domini purgit cor per contricione. quod excitat in uiciis dormientem. unde ezekiel xxxvii. A iiii.or uentis ueni spiritus et suffla super interfectos istos et reuiuiscant. Interfecti isti sunt in peccato mortali existentes. Uenit autem spiritus domini uel eloquium ab occidente dum peccatorum reparat lapsum. Ab aquilone dum expugnare facit dyabolum. A meridie dum cor ad dei dilecionem inflammat. Ab oriente dum ad superia gaudia cognoscendo illuminat. et sic qui mortui fuerunt in peccatis reuiuiscunt. Item ignis mobilis est et eloquium dei discurrit per diuersa peccata. ut ea illuminet et per diuersas uirtutes ut cor in eis reformet unde in ecclesiastice. lustras circuit uniuersa purgit spiritus. et in circulos suos reuertitur. benedicit uniuersa que cor lustrat propter peccata cogitationis manus et membra alia propter peccatum operis. linguam propter peccata locutionis. unde sapientie i. Renum illius testis et deus. et cordis illius scrutator enim uiuus. et lingue eius auditor. sequitur. et in circulos suos reuertitur. quia iterum redit ad cor ut incitet id ad diligendum. Ad membra ut excitet ad bene agendum. uel operandus. Ad linguam ut prouocet ad confitendum. et laudandum deum. Item ignis subtilis est sic et eloquium dei. unde ezekiel i. quia scintille quod aspectus eris candentis. Verba enim dei quasi scintille sunt a principio. set tamen magnum ignem ex se eliciunt. hee sunt reliquie fragmentorum que tandem impleuerunt xii. sportas in evvangelio ITEM ignis lucidus est sic et eloquium dei unde nemo accendit lucernam et sub modio ponens eam set super candelabrum ut hii et cetera. Igni quoque similis est sermo diuinus in deuorando. nam sicut ignis quod deuorat in se trahit et ignis incorporat. sic diuinus in te conceptus uelud fermentum totam massam in suum trahit saporem. Insertitur enim sermo in corde. sicut in trunco surculus. surculus autem [[?]] modicus si trunco [[grandi?]] fuerit insertus. tamen quidquid de trunco oritur surculi naturam sapientie. Sic in corde hominis si uerbum die in situm fuerit. tota cogitatio locutio et operatio eius sapore condietur. ideo dicit jacobus. cum mansuetudine suscipite in situm uerbum. Eloquium quoque domini sicut ignis mentes congelatas ardore suo liquefacit et emollit. unde in canticis. Anima mea liquefacta est. Sicut etiam ignis fumum elicit sic sermo dei igitur uirtute sancti spiritus. fumum compunctionis de corde peccatoris educit. unde in exodo xix. Indatione legis totus Mons synay fumabat. eo quod descendisset deus in igne. quod ascendebat fumus ex eo. quasi de fornace. ut per hoc ipsum ostenderetur quod sermo domini uelud fumus pungens oculum cordis deducit lacrimas. Cum itaque spiritus adueniens in amore dei seruentes quod in confessione ueritatis faciat eloquentes sicut linguis demonstrauit igneis. suppliciter deprecemur ut in eius aduentu quod confessionis integra ueritas nobis tribuatur. quod seruor uere caritatis. in nostris mentibus accendatur prestante Iesu Christo AMEN. [[red ink]] Item in die secundo pentecost. [[/red ink]] SIQUIS diligit me sermonem et cetera. In hac evangelii lectione quid in aduentu suo efficiat ostenditur et quod de ipsius aduentu exprimentum hii uelaet. declaratur cum a deo dicitur. [[underlined]] Siquis diligit me. sermonem meum seruabit [[/underlined]] in me qui sum sermo dei seruabit immitando et diligendo. uel sic sermonem meum id est sermonem quod predico. seruabit obediendo. et exequiendo. [[underlined]] Et pater meus diligit eum et ad eum [[?]] [[/underlined]] ego et pater et spiritus sanctus. gratiam conferendo. [[underlined]] Et mansionem apud eum faciemus [[/nderlined]] eandem gratiam conseruando set qui [[underlined]] non diligit me sermones meos non seruat. [[/underlined]] debet autem meus sermo quia sermonem quem [[underlined]] ausdistis non est meus [[/underlined]] ame probant. non est meus id est non est mihi ame. set est eieus [[underlined]] qui misit me patris [[/underlined]] quia mihi est a patre meo. Omnia enim que habet filius habet a patre et refert ad patrem sicut et supra mea doctrina
Saving...
prev
next
ut sic hodie oleo misericordie fuerit puncti quod de infidelitate pereuntium populorum tanta compassione dolebant. quod pro eorum conuersione propria pericula non cutabant. quorum animam comendat ecclesiasticus xliiii. dicens hii sunt uiri misericordie quorum pietates non defecerunt. et usque in eternum manet semen eorum Ignis quoque dicitur Spiritus sanctus quo ad donum fortitudinis cui dono conuenit uirtus scilicet esuriens iusticiam. Scimus enim quod ignis semper unde nutriatur esurit et quanto maiora fomenta recipit tanto magis esurit et desiderat ampliora. sic uix iustus dono dortitudinis roboratus esurit uictorias. quod quia pro neruo iustorum operum neruus est triumphatorum sic esurit iusticiam sicut ignis esurit ligna et deus esurientes implebit bonus. Roris quoque nomine spiritus sanctus designatur cum in ecclesiastico xliii. [[insertion]] dicitur [[/insertion]] ros obuians uenienti ab ardore humilem efficiet eum. Dicitur autem ros propter donum scientie. quod donum cum indicauerit homini quantis sordeat malis luctum inducit. hoc enim donum homini ros ardorem refrigerat. et dum quot et quantis uiciis sit mens inuoluta peccatoris deonstrat ad luctum humiliat. ut quod fecit doleat et etiam peccata pro Christi compaciendo in lugeat. Quasi spiritus sanctus in columbe spiritus super Christum apparuit in baptismo. semeripsum in columba significari monstrauit. quod eisdem quantum ad donum pietatis. conuenire dinoscitur. Nam huic dono uirtus mansuetudinis ascribitur. [[quo?]] cui hoc donum infunditur quasi columba carens stelle masuetus et mitis. ad preferendas illatas sibi molestias inuenitur. Quod autem in uento spiritus sancti representatur nobis hodie demonstratur. cum ipse spiritus sanctus in spiritu uehementi repleuit totam domum ubi erat apostoli sedentes. et expectantes quo usque induerentur uirtute ex alto. hoc autem spiritu sancto congruit quantum ad donum timoris. cui pauperitas uirtus comparatur. quod sicut uentus exsufflat puluere et dispergit. sic uirtus que est pauperitas ab effectum mentis excutit quod rapit. hec autem septemplicis doni uarietas vii. designata nominibus siquis ignis naturam considerat. in solo igne poterit inueniri. Nam vii. sunt in igne [[margin]] i.a [[/margin]] proprietates que vii. donis spiritus sancti congrua adaptione respondent. Ignis siquidem humiliat alta et incuruat huic proprietati respondet spiritus timoris dei. qui cor elatum deprimit. ut peccatum penitus expellat. unde ecclesiasticus i. Timor dei expellit peccatum. nam qui sine timore est non potest humiliari ut iustificetur. nam timor dei scientie religiositas custodiet [[margin]] ii.a [[/margin]] quod iustificabit cor. Ignis consolidat huic proprietas respondet spiritus pietatis cuius uirtus est mansuetudo que facit hominem mittem. Est autem mitis quem asperitas uel amaritudo non afficit. set simplicitas fidei ad omnem iniuriam tolerandam instruit pacienter. de hoc ecclesiasticus ii. deprime cor tuum et sustine. deprime pertimorem. sustine per mansuetudinem. et post Sustine sustationes dei et et sustine. scilicet per spiritum pietatis. et omne quod applicit[[?]] tibi fuerit accipe. et sustine in dolore. Sic enim per spiritum pietatis. et in mansuetudine et leuitate mentis solidatur. quod nulla contumelia solidam et mentis leuitate dissolidat. exasperat et irrigat. [[margin]] iii.a [[/margin]] Ignis etiam calefacit et Illuminat huic proprietati respondet spiritus scientie. ut cor dissoluat ad lugendum. unde ecclesiasticus i. qui addit scientiarum addit et dolorem. et in parabola xx. Lucerna dei spiraculum hominis. que inuestigat omnia secreta uentris. Diuini ei afflatus illuminatio cum in mentem hominis uenerit. eam semeripsum illuminans ostendit. quod prius uoluntates [[margin]] iiii.a [[/margin]] noxias et cogitationes prauas et portare poterat et pensare nesciebat. Ignis et semper ambit quod esurit. cui respondet spiritus fortitudinis cuius uirtus est esuries iusticie. unde [[?]] qui esuriunt et ficiunt iuscticiam. et ecclesiasticus xxiiii. Transite ad me omnes qui concupiscitis me. [[margin]] v.a [[/margin]] et a generationibus meis ad implenum. Ignis omnibus se communicat. cui respondet spiritus consilii. qui habet ad iunctam misericordiam que omnibus se communicat. unde parabola viii. Meum est consilium et equitas. Equitas ista est indando quod accipiendo. unde apostolus ad corintios. Ex equalitate in presenti tempore uestra habundantia illorum in opiam suppleat. ut et illorum habundantia uestre in opie sit supllementum. ut fiat equitas. Et sequitur. Mea est prudentia ut diuites faciant sibi aduocatos. in die iudicii. unde psalmista. [[margin]] vi.a [[/margin]] Jocundus homo qui miseretur et [[?]] Ignis etiam purgat et mendat cui respondet spiritus intellectus. qui cor purgat ut fiat dei [[?]]aculum. unde sapientie i. Spiritus sanctus discipline effugiet fictum. [[margin]] vii.a [[/margin]] et auferet se acogitationibus que sunt sine intellectu. Ignies quod iam sursum fertur naturaliter cui consonat spiritus sapientie quod donum facit ad celestia hominem inhyare. unde apostolus ad colosenses iii. Si contresurrexistis cum Christo que sursum sunt sapite non que super terram. Set et illud diligenter attendendum est quod cum in igne spiritus sanctus apparuit. eundem ignem in linguas formare decreuit. ut uidelicet illam Iesu Christi seruiam confirmaret dicentis ad discipulos. Non enim uos estis qui loquimini set spiritus patris et cetera. Ut enim spritus sanctus loqui se monstraret in sanctis. linguas hodie ostendens [[quo?]] eosdem effectus in cordibus hominum operatur in sermone predicationis quos operari signatur per naturam ignis Sunt autem vii. ignis proprietates quibus respondet vii. diuini sermonis effectus Ignis enim mobilis est acutus subtilis lucidus. deuorat liquifacit et producit fumum. Ignis acutus est quod excitat sopnolentum. et eloquium domini purgit cor per contricione. quod excitat in uiciis dormientem. unde ezekiel xxxvii. A iiii.or uentis ueni spiritus et suffla super interfectos istos et reuiuiscant. Interfecti isti sunt in peccato mortali existentes. Uenit autem spiritus domini uel eloquium ab occidente dum peccatorum reparat lapsum. Ab aquilone dum expugnare facit dyabolum. A meridie dum cor ad dei dilecionem inflammat. Ab oriente dum ad superia gaudia cognoscendo illuminat. et sic qui mortui fuerunt in peccatis reuiuiscunt. Item ignis mobilis est et eloquium dei discurrit per diuersa peccata. ut ea illuminet et per diuersas uirtutes ut cor in eis reformet unde in ecclesiastice. lustras circuit uniuersa purgit spiritus. et in circulos suos reuertitur. benedicit uniuersa que cor lustrat propter peccata cogitationis manus et membra alia propter peccatum operis. linguam propter peccata locutionis. unde sapientie i. Renum illius testis et deus. et cordis illius scrutator enim uiuus. et lingue eius auditor. sequitur. et in circulos suos reuertitur. quia iterum redit ad cor ut incitet id ad diligendum. Ad membra ut excitet ad bene agendum. uel operandus. Ad linguam ut prouocet ad confitendum. et laudandum deum. Item ignis subtilis est sic et eloquium dei. unde ezekiel i. quia scintille quod aspectus eris candentis. Verba enim dei quasi scintille sunt a principio. set tamen magnum ignem ex se eliciunt. hee sunt reliquie fragmentorum que tandem impleuerunt xii. sportas in evvangelio ITEM ignis lucidus est sic et eloquium dei unde nemo accendit lucernam et sub modio ponens eam set super candelabrum ut hii et cetera. Igni quoque similis est sermo diuinus in deuorando. nam sicut ignis quod deuorat in se trahit et ignis incorporat. sic diuinus in te conceptus uelud fermentum totam massam in suum trahit saporem. Insertitur enim sermo in corde. sicut in trunco surculus. surculus autem [[?]] modicus si trunco [[grandi?]] fuerit insertus. tamen quidquid de trunco oritur surculi naturam sapientie. Sic in corde hominis si uerbum die in situm fuerit. tota cogitatio locutio et operatio eius sapore condietur. ideo dicit jacobus. cum mansuetudine suscipite in situm uerbum. Eloquium quoque domini sicut ignis mentes congelatas ardore suo liquefacit et emollit. unde in canticis. Anima mea liquefacta est. Sicut etiam ignis fumum elicit sic sermo dei igitur uirtute sancti spiritus. fumum compunctionis de corde peccatoris educit. unde in exodo xix. Indatione legis totus Mons synay fumabat. eo quod descendisset deus in igne. quod ascendebat fumus ex eo. quasi de fornace. ut per hoc ipsum ostenderetur quod sermo domini uelud fumus pungens oculum cordis deducit lacrimas. Cum itaque spiritus adueniens in amore dei seruentes quod in confessione ueritatis faciat eloquentes sicut linguis demonstrauit igneis. suppliciter deprecemur ut in eius aduentu quod confessionis integra ueritas nobis tribuatur. quod seruor uere caritatis. in nostris mentibus accendatur prestante Iesu Christo AMEN. [[red ink]] Item in die secundo pentecost. [[/red ink]] SIQUIS diligit me sermonem et cetera. In hac evangelii lectione quid in aduentu suo efficiat ostenditur et quod de ipsius aduentu exprimentum hii uelaet. declaratur cum a deo dicitur. [[underlined]] Siquis diligit me. sermonem meum seruabit [[/underlined]] in me qui sum sermo dei seruabit immitando et diligendo. uel sic sermonem meum id est sermonem quod predico. seruabit obediendo. et exequiendo. [[underlined]] Et pater meus diligit eum et ad eum [[?]] [[/underlined]] ego et pater et spiritus sanctus. gratiam conferendo. [[underlined]] Et mansionem apud eum faciemus [[/nderlined]] eandem gratiam conseruando set qui [[underlined]] non diligit me sermones meos non seruat. [[/underlined]] debet autem meus sermo quia sermonem quem [[underlined]] ausdistis non est meus [[/underlined]] ame probant. non est meus id est non est mihi ame. set est eieus [[underlined]] qui misit me patris [[/underlined]] quia mihi est a patre meo. Omnia enim que habet filius habet a patre et refert ad patrem sicut et supra mea doctrina
Early Manuscripts
sidebar