Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f051-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
[[si]]quidem seruire sensualitati. quia procax est et semper esurit. nec eam repellere poteris. etiam si te ruperis. quia nec oculis repletur uisu nec auris auditu. Unde [[?]] omnis populus gemens et querens panem dederunt preciosa et cetera. Benedicit gemens et querens panem. quia tamdiu gemit quamdiu differtur dei facies. tam diu mendicat sensus querens exteriorem dilectionem. quia non inuenit querendo. discurrens non quiescit. et dat quemque preciosa id est uirtutes et promissa protemporali cibo. quo anima non faciatur. set refocillatur. Item graue est sensualitatis iugum. [[?]] non doantionem exercet set tyrannide. unde parabola xxx. per tria mouetur terra et quartum sustinere non potest scilicet per seruum cum regnauerit id est spiritus id est scilicet qui deo seruire debuerat contra deum intumuerit. per stultum cum faciatus seruit cibo id est per animum infatuatum deliciis inebriatum. per mulierem [[strikthrough]] odiosam [[/strikethrough]] ociosam. cum in matrimonia fuerit assumpta hec est filia sanguisuge infaciabilis uoluptas semper clamans affer. et ideo odiosa. per ancillam cum fuerit heres domine sue. per sensualitatem qua etiam terra sustinere non potest. cum tamen usurpauerit sibi donationem [[resurrectionis?]]. Item durum est sensualitatis iugum. quia uenena in animam diffundit. unde in cantico delbore iudicum v. Quare habitas inter duos terminos ut audias sibilos gregum. Duo termini sunt ingressus ad uitam in his debemus habitare quia debemus semper uilem uitam et miserabilem exitum cogitare. set sicut in eis non habitant qui uoluptatibus deseruiunt set sibilos gregum id est persuasionem sensuum audiunt. Sensualitas autem uidetur habere iodem gregum set eius suggestio sibilus serpentis et gregum pretendens innocentiam. lupi regens uersuriam in anima uenena serpentium effundit. Alius dixit. Uxorem dixi. et ideo non possum uenire. Multos non matrimonium set abusio matrimonii abducit et retrahit a cena domini. nam non propter prolis fecunditatem. et propter carnis desideria contrahunt. matrimonia. Preterea licet bonum sit in se matrimonium multum tamen secum portat periculum. Unde apostolus i. ad corintios. viii. Qui sine uxore est sollicitur que [[?]] sunt. quomodo placeat deo. qui autem cum uxore est sollicitus est eam que mundi sunt quomodo placeat uxori. et diuisus est. ad duplicem scilicet sollicitudinem scilicet dei et uxoris. Difficile autem est sic intermedium incedere. ut sic sit diuisus inter duo. ut non seperetur ab altero. hiis ergo recusantibus uienire ad cenam dei. mittitur seruius ut inducat pauperes et debiles. cecos et claudos. raro enim delinquunt quibus ad peccandi illecebre desunt. et cicius conuertuntur da gratiam qui non habent in mundo unde dilectentur. destituti enim a corporis sanitate. quibus peccandi deest illecebra ut debiles ceci et claudi destituti a mundanarum [[non?]] habundantia facilius introducuntur ad cenam dei. Unde legitur i.Regum xxx. puer egyptius seruius uiri amalechite. contemptus est a deo suo. et dimissus quia egrotare cepit. quod dauid inuenit et pauit. et ducem sui itineris fecit. Puer egyptius amator huius mundi opertus nigredine peccatorum quia cum mundo currente mundanis operibus non potest a mundo despectus et infirmus relinquitur. quem Christus inuenit quia quos mundus despectos deserit. ipse in amorem suum conuertit. et cibo uerbi dei pascit. et ducem itineris sui facit quia per quinque talem in predicatorem assumit. Tercio seruo dicitur. exi in uicos et pla[[?]] et cetera. per istos qui compelluntur intrare significantur illi qui per flagella et aduersitates compelluntur. ad cenam domini. unde osee ii. Ego sepiam uias tuas spinis et sepiam eas maceria. et semitas tuas non inuenies. et sequitur amatores suos. et non apprehendet eos. et queret et non inuenit et dicit. Reuertar ad uirum meum priorem quia bene mihi erat melius quem nunc. Sequitur. Dico autem uobis quod nemo uirorum illorum qui uocati sunt gustabit cenam meam. Uocantur et uenire contempnunt qui donum intellectus accipiunt. set opere non complent. Vocatur et ueniunt qui complent opere quod per intelligentiam acciperunt. [[red ink]] Dominica iii.a [[/red ink]] HUMILIAMINI sub potenti manu dei. Petrus inuitat nos in hac epistula. ad humilitatem dicens. superbie contrariam. humiliamini et cetera. Inuitat ad exteriorem sollicitudinem. proiciedam dicens. Omnem sollicitudinem proicientes in eum. Inuitat ad sobrietatem dicens Sobrii estote. Ne autem clamans et misericordiam postulans de peccatorum uenia desperet. Sequitur eum in quo non solum petendi promittitur set etiam ostenditur quod gaudium est in celis angelis. super [[ano?]] peccatore penitentiam agente. contra superbiam igitur que inflammat inuitat petrus ad humilitatem que incinerat dicens. humiliamini et cetera. hoc loco inuitat nos ad v. ad humiliationem. ad humane sollicitudinis abiectionem ad sobrietatem ad uigilandum. ad fortiter dyabolo resistendum. dicit ergo primo. humiliamini duplici [[ratione?]]. est necesse et utile. Necesse est siquidem quia ut potestas resitere contra deum potentem. facite ergo quod necesse est scilicet ut humiliemini ut sic faciatis de necessitate uirtutem. preterea utile est humiliari ut humiliatos ex alter nos. in tempore uisitationis. Quia necesse sit humiliari ostendit iob viii. Deus cuius ire nemo potest resistere. sub quo cruciantur qui portant orbem sibi. humiliamini ergo ut exaltet uos in tempore uisitationis scilicet die iudicii. de qua uisitatione ysaia xxix. ait. Repente confestim a deo exercituum uisitabitur in ton[[?]]. et in commotione terre. et in uoce turbinis et tempestatis. et flamme ignis deuorantis uisitabitur. quia pugnabit orbis terrarum contra insensatosid est reprobos. Inpugnabit enim celum fulminibus terra ex agitationibus aer uentorum turbinibus mare tempestatum [[strikethrough]] turbi [[/strikethrough]] fluibus et persequitur eum flamma deuorantis. ut non pateat locus impio nisi in infernus. tunc gratissima exaltatio erit. ideo dicit apostolus. humiliamini ut exaltet uos et cetera. Nota quod multiplex est humiliatio scilicet penitentie [[quen?]] quis pro abluendis peccatis in mente salubriter confunditur. et sic humiliatur. Et est humilitas subiectionis. [[quen?]] perfectiores spontanea mentis deuotione suis subditis subiciunt. ad quam implendam uenit Christus ut paptizaretur a iohanne. sic que omnem iusticiam adimpleret Tres enim sunt gradus iusticie scilicet humilitatis. prima est subdere se maiori quem magna est secunda pari quem maior. iii. minori quem maxima est pacientia. humilitas est [[quen?]] persecutores per pacientie uirtutem armatur animus. ad hanc humilitatem inuitat ecclesiasticus vii. humilia ualde spiritum tuum. benedicit ualde. quasi ad omnes eius gradus. et iob x. per detestionem sui contrarii. ad eandem nos inuitat dicens. propter superbiam capiet me quasi leenam. que hoc modo capitur. Agnus in foueam ponitur. quo uiso in foueam leena se mittit. quam fultifer tam diu urget desuper donec intret in caueam ferream ibi factam. ibi dicit gregorius. dum leena catulis suis escam querit in foueam cadit. Sic mens hominis in libertate condita. dum carnis desideria complere uoluit. in foueam deceptionis incidit. ubi foueam carnalis corruptionis inuenit. qua no inuenit qui carnem per abstinentiam restringit ne euagetur per desideria. Job xxviii. qui fecit uentis pondus. et appendit aquas in mensura. In uentis anima designificatur. cui deus pondus fecit. cum eam carnis iunxit. ne sicut angelis si esset purus spiritus euanesceret. In aquis corpora quia sicut aqua. corpora defluunt in uicia. hec apendit in mensura quia eis sociatur anima ne ad uicia defluant. set a ratione regantur. er ad superia desideria eleuentur. De humilitate penitentie exemplum habemus parabola xxxii. de manasse qui licet plura mala fecit tamen quia penituit regimen recepit. et ueniam inuenet. de humilitate pacientie quam utilis sit exemplum habemus. iii. Regum de acha de quo dictum est quia humiliatum est cor eius coram me scilicet per pacientiam non inducam malum. Inuitat nos abbacuc. etiam ad humilitatem dicens. Incuruati sunt colles mundi Abit. que sunt [[quen?]] diuina maiestas descendit in uirginis uterum. de utero in presepium de presepio in crucem. de cruce insepulcrum. hoc fuit iter eternitatis in humilitate. Sis ergo humilis qui es temporalis. Sequitur. Omnem sollicitudinem uestram proicientes in eum. hoc dicit contra uicium quod exterius sollicitat. et non tamen dicit sollicitudinem set addit omnem. ac si diceret. cordis et anime. unde in euangelio. Ne soliiciti sitis anime nostre quid manducetis. neque corpori quid induamini. dicit ergo proicientes interlinearis tanquam anchoram in mari. In mari estis salutem uultis proicite anchoram et mundi periculum et fluctuum secularium sollicitudinem euadatis. unde in psalmis. Beatus ubi cuius est [[?]] nomen dei spes eius. qui scilicet separat in deo. quia deus eius est Si enim seruius es sis sollicitus de opere [[?]] prouidebit de cibo [[quo?]] ipsi cura est de uobis. sicut medico de de egro. eger autem relinquindus est medico non sibi. Sepe enim poscit sue saluti contrarium. comitte ergo te medico. qui non dabit tibi nisi quod salubre est. quia uero non plenius set uacuatis ieiunio perbetur medicamentum ideo sobrii estote. hoc contrarium est [[uine?]]. fortitudinis uitio quid inebriat osee iiii. fornicatio uinum et ebrietas auferunt cor. id est sapientiam. contra quod lucas. attendite ne grauentur corda uestra in capula et ebrietate. Ad sobrietatem inuitat jeremia in [[?]] iii. per detestationem contrarii scilicet ebrietatis dicens. Repleuit me amaritutibus in curis secularibus et inebriauit me absinthio id est uoluptatibus carnis
Saving...
prev
next
[[si]]quidem seruire sensualitati. quia procax est et semper esurit. nec eam repellere poteris. etiam si te ruperis. quia nec oculis repletur uisu nec auris auditu. Unde [[?]] omnis populus gemens et querens panem dederunt preciosa et cetera. Benedicit gemens et querens panem. quia tamdiu gemit quamdiu differtur dei facies. tam diu mendicat sensus querens exteriorem dilectionem. quia non inuenit querendo. discurrens non quiescit. et dat quemque preciosa id est uirtutes et promissa protemporali cibo. quo anima non faciatur. set refocillatur. Item graue est sensualitatis iugum. [[?]] non doantionem exercet set tyrannide. unde parabola xxx. per tria mouetur terra et quartum sustinere non potest scilicet per seruum cum regnauerit id est spiritus id est scilicet qui deo seruire debuerat contra deum intumuerit. per stultum cum faciatus seruit cibo id est per animum infatuatum deliciis inebriatum. per mulierem [[strikthrough]] odiosam [[/strikethrough]] ociosam. cum in matrimonia fuerit assumpta hec est filia sanguisuge infaciabilis uoluptas semper clamans affer. et ideo odiosa. per ancillam cum fuerit heres domine sue. per sensualitatem qua etiam terra sustinere non potest. cum tamen usurpauerit sibi donationem [[resurrectionis?]]. Item durum est sensualitatis iugum. quia uenena in animam diffundit. unde in cantico delbore iudicum v. Quare habitas inter duos terminos ut audias sibilos gregum. Duo termini sunt ingressus ad uitam in his debemus habitare quia debemus semper uilem uitam et miserabilem exitum cogitare. set sicut in eis non habitant qui uoluptatibus deseruiunt set sibilos gregum id est persuasionem sensuum audiunt. Sensualitas autem uidetur habere iodem gregum set eius suggestio sibilus serpentis et gregum pretendens innocentiam. lupi regens uersuriam in anima uenena serpentium effundit. Alius dixit. Uxorem dixi. et ideo non possum uenire. Multos non matrimonium set abusio matrimonii abducit et retrahit a cena domini. nam non propter prolis fecunditatem. et propter carnis desideria contrahunt. matrimonia. Preterea licet bonum sit in se matrimonium multum tamen secum portat periculum. Unde apostolus i. ad corintios. viii. Qui sine uxore est sollicitur que [[?]] sunt. quomodo placeat deo. qui autem cum uxore est sollicitus est eam que mundi sunt quomodo placeat uxori. et diuisus est. ad duplicem scilicet sollicitudinem scilicet dei et uxoris. Difficile autem est sic intermedium incedere. ut sic sit diuisus inter duo. ut non seperetur ab altero. hiis ergo recusantibus uienire ad cenam dei. mittitur seruius ut inducat pauperes et debiles. cecos et claudos. raro enim delinquunt quibus ad peccandi illecebre desunt. et cicius conuertuntur da gratiam qui non habent in mundo unde dilectentur. destituti enim a corporis sanitate. quibus peccandi deest illecebra ut debiles ceci et claudi destituti a mundanarum [[non?]] habundantia facilius introducuntur ad cenam dei. Unde legitur i.Regum xxx. puer egyptius seruius uiri amalechite. contemptus est a deo suo. et dimissus quia egrotare cepit. quod dauid inuenit et pauit. et ducem sui itineris fecit. Puer egyptius amator huius mundi opertus nigredine peccatorum quia cum mundo currente mundanis operibus non potest a mundo despectus et infirmus relinquitur. quem Christus inuenit quia quos mundus despectos deserit. ipse in amorem suum conuertit. et cibo uerbi dei pascit. et ducem itineris sui facit quia per quinque talem in predicatorem assumit. Tercio seruo dicitur. exi in uicos et pla[[?]] et cetera. per istos qui compelluntur intrare significantur illi qui per flagella et aduersitates compelluntur. ad cenam domini. unde osee ii. Ego sepiam uias tuas spinis et sepiam eas maceria. et semitas tuas non inuenies. et sequitur amatores suos. et non apprehendet eos. et queret et non inuenit et dicit. Reuertar ad uirum meum priorem quia bene mihi erat melius quem nunc. Sequitur. Dico autem uobis quod nemo uirorum illorum qui uocati sunt gustabit cenam meam. Uocantur et uenire contempnunt qui donum intellectus accipiunt. set opere non complent. Vocatur et ueniunt qui complent opere quod per intelligentiam acciperunt. [[red ink]] Dominica iii.a [[/red ink]] HUMILIAMINI sub potenti manu dei. Petrus inuitat nos in hac epistula. ad humilitatem dicens. superbie contrariam. humiliamini et cetera. Inuitat ad exteriorem sollicitudinem. proiciedam dicens. Omnem sollicitudinem proicientes in eum. Inuitat ad sobrietatem dicens Sobrii estote. Ne autem clamans et misericordiam postulans de peccatorum uenia desperet. Sequitur eum in quo non solum petendi promittitur set etiam ostenditur quod gaudium est in celis angelis. super [[ano?]] peccatore penitentiam agente. contra superbiam igitur que inflammat inuitat petrus ad humilitatem que incinerat dicens. humiliamini et cetera. hoc loco inuitat nos ad v. ad humiliationem. ad humane sollicitudinis abiectionem ad sobrietatem ad uigilandum. ad fortiter dyabolo resistendum. dicit ergo primo. humiliamini duplici [[ratione?]]. est necesse et utile. Necesse est siquidem quia ut potestas resitere contra deum potentem. facite ergo quod necesse est scilicet ut humiliemini ut sic faciatis de necessitate uirtutem. preterea utile est humiliari ut humiliatos ex alter nos. in tempore uisitationis. Quia necesse sit humiliari ostendit iob viii. Deus cuius ire nemo potest resistere. sub quo cruciantur qui portant orbem sibi. humiliamini ergo ut exaltet uos in tempore uisitationis scilicet die iudicii. de qua uisitatione ysaia xxix. ait. Repente confestim a deo exercituum uisitabitur in ton[[?]]. et in commotione terre. et in uoce turbinis et tempestatis. et flamme ignis deuorantis uisitabitur. quia pugnabit orbis terrarum contra insensatosid est reprobos. Inpugnabit enim celum fulminibus terra ex agitationibus aer uentorum turbinibus mare tempestatum [[strikethrough]] turbi [[/strikethrough]] fluibus et persequitur eum flamma deuorantis. ut non pateat locus impio nisi in infernus. tunc gratissima exaltatio erit. ideo dicit apostolus. humiliamini ut exaltet uos et cetera. Nota quod multiplex est humiliatio scilicet penitentie [[quen?]] quis pro abluendis peccatis in mente salubriter confunditur. et sic humiliatur. Et est humilitas subiectionis. [[quen?]] perfectiores spontanea mentis deuotione suis subditis subiciunt. ad quam implendam uenit Christus ut paptizaretur a iohanne. sic que omnem iusticiam adimpleret Tres enim sunt gradus iusticie scilicet humilitatis. prima est subdere se maiori quem magna est secunda pari quem maior. iii. minori quem maxima est pacientia. humilitas est [[quen?]] persecutores per pacientie uirtutem armatur animus. ad hanc humilitatem inuitat ecclesiasticus vii. humilia ualde spiritum tuum. benedicit ualde. quasi ad omnes eius gradus. et iob x. per detestionem sui contrarii. ad eandem nos inuitat dicens. propter superbiam capiet me quasi leenam. que hoc modo capitur. Agnus in foueam ponitur. quo uiso in foueam leena se mittit. quam fultifer tam diu urget desuper donec intret in caueam ferream ibi factam. ibi dicit gregorius. dum leena catulis suis escam querit in foueam cadit. Sic mens hominis in libertate condita. dum carnis desideria complere uoluit. in foueam deceptionis incidit. ubi foueam carnalis corruptionis inuenit. qua no inuenit qui carnem per abstinentiam restringit ne euagetur per desideria. Job xxviii. qui fecit uentis pondus. et appendit aquas in mensura. In uentis anima designificatur. cui deus pondus fecit. cum eam carnis iunxit. ne sicut angelis si esset purus spiritus euanesceret. In aquis corpora quia sicut aqua. corpora defluunt in uicia. hec apendit in mensura quia eis sociatur anima ne ad uicia defluant. set a ratione regantur. er ad superia desideria eleuentur. De humilitate penitentie exemplum habemus parabola xxxii. de manasse qui licet plura mala fecit tamen quia penituit regimen recepit. et ueniam inuenet. de humilitate pacientie quam utilis sit exemplum habemus. iii. Regum de acha de quo dictum est quia humiliatum est cor eius coram me scilicet per pacientiam non inducam malum. Inuitat nos abbacuc. etiam ad humilitatem dicens. Incuruati sunt colles mundi Abit. que sunt [[quen?]] diuina maiestas descendit in uirginis uterum. de utero in presepium de presepio in crucem. de cruce insepulcrum. hoc fuit iter eternitatis in humilitate. Sis ergo humilis qui es temporalis. Sequitur. Omnem sollicitudinem uestram proicientes in eum. hoc dicit contra uicium quod exterius sollicitat. et non tamen dicit sollicitudinem set addit omnem. ac si diceret. cordis et anime. unde in euangelio. Ne soliiciti sitis anime nostre quid manducetis. neque corpori quid induamini. dicit ergo proicientes interlinearis tanquam anchoram in mari. In mari estis salutem uultis proicite anchoram et mundi periculum et fluctuum secularium sollicitudinem euadatis. unde in psalmis. Beatus ubi cuius est [[?]] nomen dei spes eius. qui scilicet separat in deo. quia deus eius est Si enim seruius es sis sollicitus de opere [[?]] prouidebit de cibo [[quo?]] ipsi cura est de uobis. sicut medico de de egro. eger autem relinquindus est medico non sibi. Sepe enim poscit sue saluti contrarium. comitte ergo te medico. qui non dabit tibi nisi quod salubre est. quia uero non plenius set uacuatis ieiunio perbetur medicamentum ideo sobrii estote. hoc contrarium est [[uine?]]. fortitudinis uitio quid inebriat osee iiii. fornicatio uinum et ebrietas auferunt cor. id est sapientiam. contra quod lucas. attendite ne grauentur corda uestra in capula et ebrietate. Ad sobrietatem inuitat jeremia in [[?]] iii. per detestationem contrarii scilicet ebrietatis dicens. Repleuit me amaritutibus in curis secularibus et inebriauit me absinthio id est uoluptatibus carnis
Early Manuscripts
sidebar