Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f067-Verso
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
consummata. nos dico inuicem prouocantes alios ad contentiones uel [[litem?]] et alia alia illicita sibi inuicem inuidentes. ac si dicat. quando aliquis qui prouocare non audet cum cum inuidet et tamen inuidet. ideo prohibet inuidiam quam facit inanis gloria. et sciendum quod licet per omne uicium . iniqui hostis uirus humano cordi insidiatur. magis tamen in zelo inuidie serpens tota sua uiscera. concutit sciens de facili non purgari. quam hanc malicia intendit. fratres. et si preocupatus fuerit homo et cetera. hactenus generaliter instruxit prelatos et subditos. modo spiritualiter loquitur ad prelatos. docens quomodo tractent subditos dicens. fratres quasi dicat licet quasi sitis dignitate superiores. estis tamen per fidem fratres. et ideo si aliquis fuerit preocupatus. id est imprudenter lapsus duplicunt quis preocupatur scilicet peccando. dum ueritas ignoratur. uel dum infirmitate impellitur. ut est [[?]] quem homo id est infirmus preocupatus dico non in multis. set in aliquo delicto. quasi non in usu cotidiano peccans. hoc in quam si fuerit non despiciatis eum. set pocius instruite huius id est non per singula peccata defluentem. set eum qui [[aliquem?]] labitur in spiritu leuitatis. id est rationabiliter id est leuiter. Ille autem qui peccat cotidie austeriore se dignum facit increpatione ideo quinque delinquentem leuiter instruite considerant te ipsum. quia fragilis es et peccare potes ne et tu tempteris. id est deo permittente. in simile cadas. nichil enim ad misericordiam sic inclinat quam proprii periculi. cogitatio. Alter alterius honera portate. dico intructe et etiam honera portate ita alter portet alterius infirmmitatis honera orando pro inuicem uel in aliis huius. subueniendo. et sic adimplebitis legem Christi. id est caritatem que est lex Christi. qui ex caritate nostra tulit id est luit peccata. precipiens nobis ut nos inuicem diligamus. nam et cetera. quasi facite. Nam dixi nam qui aliter fecerit ipsum seducit. et hoc est quod dicit. Nam siquis estimat in mente sua superbe indicat se esse aliquid magnum comparatione peccantis. cum nichil ex se uel nichil sit comparatione spiritualis nostri. quia quicquid est. totum dat gratie. ipse se ducit seorsum a ueritate ducit. on enim seducunt eum adulatores eius. set ipse pocius. quia cum ipse sit presentior sibi quam illa adulatores mauult se in illis querere quam in se ipso ideo subdit. opus autem suum probet unusquisque id est diligenter inspiciat et sic id est si actus suos consideret sciens siquid boni habet se a deo habere. set siquid mali est ad se habere habebit gloriam in semeripso. id est in nitore bone conscientie et non in altero id est non in nitore laudis aliene. uel sic. opus autem suum probet id est diligenter inspiciat unusquisque non peccatum alterius sicut phariseus dicens. Non sum sicut ceteri hominum. et sic habebit gloriam de bono quod est in semeripso non de malo quod est in altero. dico quod probet unusquisque opus suum. quia quisque de suo iudicabitur. Unusquisque enim onus suum portabit in pena. et nunquid non est apostolus sibi contrarius in eo quod dicit supra. alter alterius honera portate. hic autem dicit unus quisque onus suum portabit. quia sunt onera participande infirmitatis de quibus supra egit et sunt onera reddende rationis dauid de peccatis nostris. de quibus hic agit communicet autem et cetera. hic loquitur ad subditos quomodo se habere debeant ad magistros dicens. conuincet hic qui catezizatur ei qui catezizatur in omnibus bonis id est is qui catezizatur id est instruitur tanquam discipulis. uel subditus conuincet ei qui catezizat id est instruit in omnibus bonis. que ille dicit. non in malum que agit. et ne quis dicat non debeo agere nisi quod in illo uideo subdit. Nolite errare. hoc enim error dicere et licet nos. per hoc excusetis apud homines. deus tamen non irridetur. non potest falli. uel sic. qui catezizatur id est instruitur ei qui instruit communicet. id est omnia facit. omnia bona sua temporalia ei qui ministrat spiritualia. et ne quis se excuset falso. subdit. nolite. errare uos excusando. quia deus qui corda induit et facultates non irridetur. id est non potest falli. excusatio enim [[?]] similis hominem potest placere. deum non potest fallere. qui enim semina spergit homo presentis in te labore hoc et meret id est horum Infuturo incedere accipiet. quem qui seminat in carne sua id est ea que carnis sunt. scilicet uicia carnalia de carne. et metet corruptionem. uel in carne sua existente in eo quod spiritum non obediat set de delectationibus exponat. de carne et cetera. qui autem dixit in spiritu supra dixit in carne sua quia semen carnale ex carne est. hic non dicit suo. semen enim spirituale ex spiritu dei est. et est sensus qui seminat in benedictione id est qui spiritu sancto ex fide consentiens facit opera iusticie de spiritu et metet uitam eternam. quia messis hec in fine promittitur. ideo necessaria perseuerantia unde subdit. bonum autem facientes non deficiamus. quia non debet deficere in operando qui non deficiet in metendo tempore enim suo metemus non deficientes. quia si homo enim imposuerit finem operi. deus non imponet finem remunerationi. ergo dum tempus habemus seminandi. maxime autem ad domesticos fidei id est ad eos qui sunt de familia nostra per fidem omnibus enim per dilectionem uita eterna optanda est. set non omnibus possunt exhiberi eadem dilectionis officia. qui fratribus maxime sunt exhibenda. [[red ink]] Item. [[/red ink]] Si spiritu inuimus et ambulemus et ambulemus. Inuitans apostolus. ad opera uirtutum. et a declinatione uitiorum. permittit spiritum sanctum qui omnia in omnibus operatur. permittit autem in quantumcumque uirtutibus quis proficit nil sibi set deo totum attribuatur. Spiritu [[?]] qui potest dicere cum propheta. os meum aperui et atraxi spiritum. Spiritus inuisibiliter attrahitur. Set inuisibiliter. exspiratur. Sicut spiritus sanctus inuisibili cordis contricione accipitur. Visibiliter autem in bonis operibus omittitur. dicit ergo aparui os meum per confessionem. et attraxi spiritum. contricio enim deuota fil et confessio pura in aduentu spiritus sancti cordis habitaculum preparant ut eo in corde hominis ingresso deforis in satisfatione operationum. eo spiritu ambulemus. quomodo autem sit spiritu ambulandum docet cum subdit non efficiamus inanis glorie cupidi quam dampnosa et pernitiosa inanis gloria ostendit job xv. dicens. ledetur quasi uinea in primo flore. hortus eius et quasi oliua producens fructum suum. ut dicit gregorius. Si florentem uineam frigus in moderatum uel estus tetigerit amisso flore hortus tubescit illos autem flores estus attingit quos humane laudis seruens appetitus in secundo studio. a fructu alieno facit. unde et subdit et qausi oliua et cetera. oliua si modica tangatur nebula fructu uacuatur. sic bona inchoantes si uanis hominum laudibus ceperunt delectari fructu bonorum operum erunt uacui [[underlined]] inuicem prouocantes [[/underlined]]. prouocat quis alium ad contentiones uel lutem de qua prouocatione dicit salomo. in prouerbis. uir iracundus suscitat [[?]]. qui autem paciens est mittigat suscitatas. Cum ergo dicit apostolus. Non efficiamus inuicem prouocantes. ad pacientiam inuitat que rixas suscitatas mittigat. prouocat etiam quis alium. ad facinorosam operatione. de qua ysaia xxxiiii. pilosus alter alterum clamat quod sit dum diuersis peccatorum pilis oblitus alium prouocat ad facinus. Unde idem loquens de babilone destructa ait xiii. pilosi saltabunt ibi et respondebunt ulule in edibus eius et sirene in delubris uoluptatis. pilosus. demon siue monstrum de nocte incedens qui incipit an hominis forma. et desinit in bestiam illum significans qui uidetur hoc secundum exteriorem apparentiam. set desinit in bestiam. secundum bestialis conuersationis immundiciam. ambuleras in tenebris peccatorum. talis saltat dum de completione sue uoluptatis. exultat. Respondent ulule. Ulula auis est qui rostrum in palude defigens illos significat qui rostrum desiderii sui in palude. carnis figentes. alios ad uoluptatem similem prouocantes. Respondet ulula ulule. dum quis uoluptuose persuadenti cosentiens committit. similia in edibus uoluptatum. respondent etiam sirene. que sunt mostra marina. uirgineas habent facies que dulcedine cantus sui nauigantes alliciunt allectis soporem incutiunt. soporati uero periculo relinquuntur hec enim uoluptas secularis que dulce pretendens. inicium. Nauigantes in seculo allicit officii sui dulcedine allctis consuetudinis sempiternum incutit. Sopiti uero animarum naufragium paciuntur. uel per sirenas illos intellimus qui in uoluptatibus delectati alios dulcedine cantus id est commendatione uoluptatis ad similem inuitant. [[underlined]] inuicem inuidentes [[/underlined ]] de inuidia dicit ciprianus. cum secula finiantur istud permanet Iugiter sine fine quantum ille cui inuidetur successu meliore. profecerit tanto ille [[?]] maiore estu marcessit inuidie cuius hec sunt signa.
Saving...
prev
next
consummata. nos dico inuicem prouocantes alios ad contentiones uel [[litem?]] et alia alia illicita sibi inuicem inuidentes. ac si dicat. quando aliquis qui prouocare non audet cum cum inuidet et tamen inuidet. ideo prohibet inuidiam quam facit inanis gloria. et sciendum quod licet per omne uicium . iniqui hostis uirus humano cordi insidiatur. magis tamen in zelo inuidie serpens tota sua uiscera. concutit sciens de facili non purgari. quam hanc malicia intendit. fratres. et si preocupatus fuerit homo et cetera. hactenus generaliter instruxit prelatos et subditos. modo spiritualiter loquitur ad prelatos. docens quomodo tractent subditos dicens. fratres quasi dicat licet quasi sitis dignitate superiores. estis tamen per fidem fratres. et ideo si aliquis fuerit preocupatus. id est imprudenter lapsus duplicunt quis preocupatur scilicet peccando. dum ueritas ignoratur. uel dum infirmitate impellitur. ut est [[?]] quem homo id est infirmus preocupatus dico non in multis. set in aliquo delicto. quasi non in usu cotidiano peccans. hoc in quam si fuerit non despiciatis eum. set pocius instruite huius id est non per singula peccata defluentem. set eum qui [[aliquem?]] labitur in spiritu leuitatis. id est rationabiliter id est leuiter. Ille autem qui peccat cotidie austeriore se dignum facit increpatione ideo quinque delinquentem leuiter instruite considerant te ipsum. quia fragilis es et peccare potes ne et tu tempteris. id est deo permittente. in simile cadas. nichil enim ad misericordiam sic inclinat quam proprii periculi. cogitatio. Alter alterius honera portate. dico intructe et etiam honera portate ita alter portet alterius infirmmitatis honera orando pro inuicem uel in aliis huius. subueniendo. et sic adimplebitis legem Christi. id est caritatem que est lex Christi. qui ex caritate nostra tulit id est luit peccata. precipiens nobis ut nos inuicem diligamus. nam et cetera. quasi facite. Nam dixi nam qui aliter fecerit ipsum seducit. et hoc est quod dicit. Nam siquis estimat in mente sua superbe indicat se esse aliquid magnum comparatione peccantis. cum nichil ex se uel nichil sit comparatione spiritualis nostri. quia quicquid est. totum dat gratie. ipse se ducit seorsum a ueritate ducit. on enim seducunt eum adulatores eius. set ipse pocius. quia cum ipse sit presentior sibi quam illa adulatores mauult se in illis querere quam in se ipso ideo subdit. opus autem suum probet unusquisque id est diligenter inspiciat et sic id est si actus suos consideret sciens siquid boni habet se a deo habere. set siquid mali est ad se habere habebit gloriam in semeripso. id est in nitore bone conscientie et non in altero id est non in nitore laudis aliene. uel sic. opus autem suum probet id est diligenter inspiciat unusquisque non peccatum alterius sicut phariseus dicens. Non sum sicut ceteri hominum. et sic habebit gloriam de bono quod est in semeripso non de malo quod est in altero. dico quod probet unusquisque opus suum. quia quisque de suo iudicabitur. Unusquisque enim onus suum portabit in pena. et nunquid non est apostolus sibi contrarius in eo quod dicit supra. alter alterius honera portate. hic autem dicit unus quisque onus suum portabit. quia sunt onera participande infirmitatis de quibus supra egit et sunt onera reddende rationis dauid de peccatis nostris. de quibus hic agit communicet autem et cetera. hic loquitur ad subditos quomodo se habere debeant ad magistros dicens. conuincet hic qui catezizatur ei qui catezizatur in omnibus bonis id est is qui catezizatur id est instruitur tanquam discipulis. uel subditus conuincet ei qui catezizat id est instruit in omnibus bonis. que ille dicit. non in malum que agit. et ne quis dicat non debeo agere nisi quod in illo uideo subdit. Nolite errare. hoc enim error dicere et licet nos. per hoc excusetis apud homines. deus tamen non irridetur. non potest falli. uel sic. qui catezizatur id est instruitur ei qui instruit communicet. id est omnia facit. omnia bona sua temporalia ei qui ministrat spiritualia. et ne quis se excuset falso. subdit. nolite. errare uos excusando. quia deus qui corda induit et facultates non irridetur. id est non potest falli. excusatio enim [[?]] similis hominem potest placere. deum non potest fallere. qui enim semina spergit homo presentis in te labore hoc et meret id est horum Infuturo incedere accipiet. quem qui seminat in carne sua id est ea que carnis sunt. scilicet uicia carnalia de carne. et metet corruptionem. uel in carne sua existente in eo quod spiritum non obediat set de delectationibus exponat. de carne et cetera. qui autem dixit in spiritu supra dixit in carne sua quia semen carnale ex carne est. hic non dicit suo. semen enim spirituale ex spiritu dei est. et est sensus qui seminat in benedictione id est qui spiritu sancto ex fide consentiens facit opera iusticie de spiritu et metet uitam eternam. quia messis hec in fine promittitur. ideo necessaria perseuerantia unde subdit. bonum autem facientes non deficiamus. quia non debet deficere in operando qui non deficiet in metendo tempore enim suo metemus non deficientes. quia si homo enim imposuerit finem operi. deus non imponet finem remunerationi. ergo dum tempus habemus seminandi. maxime autem ad domesticos fidei id est ad eos qui sunt de familia nostra per fidem omnibus enim per dilectionem uita eterna optanda est. set non omnibus possunt exhiberi eadem dilectionis officia. qui fratribus maxime sunt exhibenda. [[red ink]] Item. [[/red ink]] Si spiritu inuimus et ambulemus et ambulemus. Inuitans apostolus. ad opera uirtutum. et a declinatione uitiorum. permittit spiritum sanctum qui omnia in omnibus operatur. permittit autem in quantumcumque uirtutibus quis proficit nil sibi set deo totum attribuatur. Spiritu [[?]] qui potest dicere cum propheta. os meum aperui et atraxi spiritum. Spiritus inuisibiliter attrahitur. Set inuisibiliter. exspiratur. Sicut spiritus sanctus inuisibili cordis contricione accipitur. Visibiliter autem in bonis operibus omittitur. dicit ergo aparui os meum per confessionem. et attraxi spiritum. contricio enim deuota fil et confessio pura in aduentu spiritus sancti cordis habitaculum preparant ut eo in corde hominis ingresso deforis in satisfatione operationum. eo spiritu ambulemus. quomodo autem sit spiritu ambulandum docet cum subdit non efficiamus inanis glorie cupidi quam dampnosa et pernitiosa inanis gloria ostendit job xv. dicens. ledetur quasi uinea in primo flore. hortus eius et quasi oliua producens fructum suum. ut dicit gregorius. Si florentem uineam frigus in moderatum uel estus tetigerit amisso flore hortus tubescit illos autem flores estus attingit quos humane laudis seruens appetitus in secundo studio. a fructu alieno facit. unde et subdit et qausi oliua et cetera. oliua si modica tangatur nebula fructu uacuatur. sic bona inchoantes si uanis hominum laudibus ceperunt delectari fructu bonorum operum erunt uacui [[underlined]] inuicem prouocantes [[/underlined]]. prouocat quis alium ad contentiones uel lutem de qua prouocatione dicit salomo. in prouerbis. uir iracundus suscitat [[?]]. qui autem paciens est mittigat suscitatas. Cum ergo dicit apostolus. Non efficiamus inuicem prouocantes. ad pacientiam inuitat que rixas suscitatas mittigat. prouocat etiam quis alium. ad facinorosam operatione. de qua ysaia xxxiiii. pilosus alter alterum clamat quod sit dum diuersis peccatorum pilis oblitus alium prouocat ad facinus. Unde idem loquens de babilone destructa ait xiii. pilosi saltabunt ibi et respondebunt ulule in edibus eius et sirene in delubris uoluptatis. pilosus. demon siue monstrum de nocte incedens qui incipit an hominis forma. et desinit in bestiam illum significans qui uidetur hoc secundum exteriorem apparentiam. set desinit in bestiam. secundum bestialis conuersationis immundiciam. ambuleras in tenebris peccatorum. talis saltat dum de completione sue uoluptatis. exultat. Respondent ulule. Ulula auis est qui rostrum in palude defigens illos significat qui rostrum desiderii sui in palude. carnis figentes. alios ad uoluptatem similem prouocantes. Respondet ulula ulule. dum quis uoluptuose persuadenti cosentiens committit. similia in edibus uoluptatum. respondent etiam sirene. que sunt mostra marina. uirgineas habent facies que dulcedine cantus sui nauigantes alliciunt allectis soporem incutiunt. soporati uero periculo relinquuntur hec enim uoluptas secularis que dulce pretendens. inicium. Nauigantes in seculo allicit officii sui dulcedine allctis consuetudinis sempiternum incutit. Sopiti uero animarum naufragium paciuntur. uel per sirenas illos intellimus qui in uoluptatibus delectati alios dulcedine cantus id est commendatione uoluptatis ad similem inuitant. [[underlined]] inuicem inuidentes [[/underlined ]] de inuidia dicit ciprianus. cum secula finiantur istud permanet Iugiter sine fine quantum ille cui inuidetur successu meliore. profecerit tanto ille [[?]] maiore estu marcessit inuidie cuius hec sunt signa.
Early Manuscripts
sidebar