Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f071-Recto
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
ad dominum et sanemur et audiemus ab ipso fili dimittuntur tibi peccata tua. Notandus est ordo sanandi primo enim dicit. [[underlined]] fili dimittuntur tibi peccata tua [[/underlined]] et postmodum subditur. Surge et cetera. ostenditur ordo ille in ecclesiastico 34. ubi dicitur. da suauitatem. da memoriam [[simulationis?]] impingua obliuionem. da suauitatem id est suauem contriti cordis orationem. da memoriam simulationis id est minutissimam confessionem. quia simulago est farina minutissima. et significat confessionem. que minima peccata [[cuntat?]]. et impingua oblationem per ecclesiam siue per penitentie satisfactionem. et tunc da locum medico. quia tunc ualere poterit medicina. contra infirmitate corporalem exterius si prius sanaueris ab infirmitate interius. spirituali sicut dominus paralitico dimittendo ei peccata sua. primo sanauit interius dicens. [[uderlined]] Surge in anima [[/underlined]] sicut postmodum dixit. [[underlined]] Vade in domum tuam [[/underlined]] quod ad salutem corporis pertinet Surgere autem est animam a carnalibus desideriis. abstrahere lectum tollere est carnem. a terrenis desideriis. ad uoluntatem spiritus tollere. dicit ergo surge. ue tanquam uile iumentum putrescas in stercore Surge ut qui curuarus eras ad terrena ad celestia erigatis et tolle super te ectum tuum ut quod prius delectabat nunc honeret et quam delicie sustentabant nunc premant angustie. et portes qui portabaris. sic ei ergo dominus feret opere tibi. super lectum doloris [[?]] uniuersum stratum tuum. ut quod prius delectabat nunc premat. et oneret. et dicatur cum iob vi. Quis gustare poterit quod gustatum afferet mortem. quasi quis gustare poterit illecebrem uoluptatem. que gustata affert mortem anime quasi dicit. ego non. Sequitur. que prius tangere nolebat anima mea. scilicet angustias penitentie. dolores et tribulationes nunc pre angustia cibi mei sunt. Ecce qualiter uersarum stratum eius suit. ita et uersetur stratum tuum. ut dicatur tibi uade in domum tuam. [[underlined]] In domum ire [[/underlined]] est ad paradisum redire. uel ad ecclesie unitatem ubi caritatis regimine protegatur. uel ad internam sui custodiam per cautelam ne iterum peccet. [[red ink]] Dominica xx.a [[/red ink]] [[underlined]] Videte fratres quomodo caute ambuletis. [[/underlined]] hec dominica respondet precedenti in eo quod paraliticus. qui ibi curatur a domino cuius manus per paralisim dissolute sunt confortate et genua debilia roborata. ut gressus rectos faceret. In hanc dominica ostenditur instruitur quomodo caute debeat ambulare. Item in hanc dominica hec ille qui in ueteri deposito homine nouum hominem id est Christum induere docetur. ut non tamen in sacramento induat hominem nouum. Verum etiam uite et ueritate et sanctitate conuersationis. quidam tamen in sacramento induunt Christum. sicut dicit apostolus. Quicumque in Christo baptizati estis Christum induitis in sacramento. et si non uite et si non in sacramento deum Christum induunt. similes sunt homini illi qui fine ueste nuptiali nuptias intrauit. et ideo electus est et punitus. apostolus ergo docens sanant caute ambulare dicit. [[underlined]] fratres indete quomodo [[/underlined]] ut due sint diuisiones. id est quomodo anime. [[underlined]] caute non quasi insipientes [[/underlined]] id est indiscreti [[underlined]] set ut sapientes [[/underlined]] in omnibus bonis uobis prouidentes. uos dico rediuertes tempus ut quod minus in uno tempore feceritis in alio testituatis. ut saltem dimidietis dies uestros ut si dimidia pars in peccato consumpta fuerit. saltem altera medietas deo detur. Set qui duas partes uel iii. dierum suorum uel fere in peccatis omnis consumpsit. dimidiare dies suos non poterit. Verumptum domino uite sue feces et uesperam dierum suorum offerat. [[underlined]] redimentes tempus [[/underlined]] id est preparantes uobis oportunitatem seruiendi. domino uocandi bonis operibus et spretis temporalium dampnis. quod sicut dicit augustinus. tempus redimit qui nolenti tunicam iudicio tollere dimittat et pallium. ut habeat in domino cor quietum. Nemo enim potest habere quod non habebat. nisi de eo habet amittat. hec enim est emptio [[quando?]] scilicet quis dimittit quod habet ut habeat quod non habebat. ut [[quando?]] dimittat nummum uinum uel oleum. Sic ergo tempus que deo uacare possumus. redimimus. cum terrenum aliquid quod habere licet dimittitmus ut quietum cor in domino habeamus. quod nisi sic redimendo habere non possumus. [[underlined]] quem dies mali sunt [[/underlined]] non propter se set propter iniquitatem in hiis diebus habundantem. et propter homini miseriam. quem ostendit augustinus dicens. puer statim plorat cum nascitur et non ridet propheta calamitatis sue cuius lacrime testes sunt humane miserie. nondum loquitur et iam prophetat in labore se futurum et si rectus fuit et certe iustus in medium temptationibus positus timebit. propterea quem dies mali sunt. [[underlined]] Nolite fieri imprudentes [[/underlined]] set pocius prudentes. [[underlined]] intelligentes qui sit uoluntas dei. [[/underlined]] uel id est quid placeat deo. cui placet ut omnia fiant cum mansuetudine et modestia. et nichil fiat in ordinate. et [[underlined]] Nolite inebriari uino. [[/underlined]] et cetera hoc illis precipue dicitur. qui aliorum uolunt esse correctores. Nichil enim minus conuenit arguenti quam uino inebriari quem si malum luxurie motum sequens peccatum commiserit occultum fuerit et si non apud alios tamen apud se corripientibus perdidit quem propria conscientia equalis sceleris reprehendit cauenda est igitur ebrietas que sicut dicit ieronimus. Venter meo estuans de facili spumat in libidinem. et alibi. Specta uentrem et genitalia. nam iuxta qualitatem uiciorum est ordo membrorum. Venter enim est genitalia sibi sunt contigua. et ideo [[nuituo?]] fouent uicia. Nam in uino imples uentrem non excutis libidinem quem gula luxuria est introductoria [[underlined]] Set impleamini spiritu sancto [[/underlined]] quem melius quam uinum inebriat [[underlined]] loquentes uobismeripsis [[/underlined]] id est instruentes uosmeripsos [[underlined]] psalmis [[/underlined]] id est in hiis que ad bonam operationem pertinet. in canticis [[underlined]] spiritualibus [[/underlined]] id est in hiis que ad gaudia spiritualia pertinent. uos dico [[underlined]] cantantes et psallantes [[/underlined]] quasi non tamen uos ad laudere intus dei instruentes. Set etiam foris bene oerantes. et [[underlined]] hoc in cordibus uestris [[/underlined]] id est spontanea uoluntate et hoc [[underlined]] domino [[/underlined]] id est ad honorem domini. [[underlined]] gratias agentes semper pro omnibus [[/underlined]] tam aduersis quem properis deo patri id est illi qui est deus creando et pater per gratiam uos in filios adeptando et hoc facere debemus [[underlined]] in nomine domini nostri Iesu Christi [[/underlined]] subiecti inuicem. non solum minores maioribus in caritate seruientes. Set etiam maiores minoribus in caritate seruientes set [[strikethrough]] etiam maiores minoribus [[/underlined]] et eorum curam agentes. Nam et si dignitas est maior amministratoria tamen est. Unde ad hebreos. nonne omnis amministratorii sunt spiritus in ministerium missi propter eos. qui hereditatem capiunt salutis. Angeli celestes imittantur. ad ministerium hominum. multo magis angeli terreni se debent inclinare ad ministerium minorum docet apostolus omnium omni me seruum faci. Est ergo maior salua dignitate minoribus seruire. sicut est minorum maioribus humiliter obedire. Utraque autem subiecto non sit [[underlined]] in timore [[/underlined]] hominum [[?]] set Christi. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] Videte fratres quomodo ambuletis. Inuitat nos apostolus. ut uideamus et cautelam habeamus. In hanc cautela caute ambulemus. dicit ergo uidete quasi dicat videte ne sitis ceci. set uidete utroque oculo debet [[?]] Dominus oculum dextrum quo uideamus agnos addexteram et sinistram quo uideamus edos ad sinistram. dominus quidem duas habet manus in qualibus tenet diuicias et gloriam secularem. dedit ergo dominus unicuique oculum sinistrum et dextrum. ut non respiciat delectationem temporalium. set etiam extendat ad contemplandam gaudii eternitatem. Set pauci sunt qui recipiunt ad dextram et benedictionem dextere desiderent. multi uero aspiciunt ad sinistram affectantes diuicias et gloriam temporalem. qui desiderant benedictionem manasse. Jacob benedicturus filios ioseph effraim ad dexteram manassem quo interpretatur obliuio. posuit ad sinistram. timeant ergo in diuiciis et temporalibus dignitatibus constituti. ue dominus dederit eos obliuioni illi scilicet qui semper delectantur in prosperis. et nunquam flagellantur aduersis dominus filium flagellat quem diligit legimus quod naasamontes mire aliter fedus noluit cum uias iabes galaad ubi omnes eruent oculos dextros. Jabes interpretatur exsiccata. galaad aceruus testimonii. Jabes ergo galaad animam significat fidelem que ex aceruo siue multitudine bonorum operum habet bone conscientie testimonium. qui debet esse exsiccata quia corium humidum non resonat set siccum. nec scribitur in corio humido set sicco. Illa enim anima laudem dei resonat que siccata est a fluxu carnalium uoluptatum. In tali corio scribi potest Sicut habetur ysaia. xliiii. hoc scribit manu sua domino. scilicet qui omina bona sua domino attribuit qui autem hanc scripturam domino presentauerit in nomine israel assimilabitur quia uidens
Saving...
prev
next
ad dominum et sanemur et audiemus ab ipso fili dimittuntur tibi peccata tua. Notandus est ordo sanandi primo enim dicit. [[underlined]] fili dimittuntur tibi peccata tua [[/underlined]] et postmodum subditur. Surge et cetera. ostenditur ordo ille in ecclesiastico 34. ubi dicitur. da suauitatem. da memoriam [[simulationis?]] impingua obliuionem. da suauitatem id est suauem contriti cordis orationem. da memoriam simulationis id est minutissimam confessionem. quia simulago est farina minutissima. et significat confessionem. que minima peccata [[cuntat?]]. et impingua oblationem per ecclesiam siue per penitentie satisfactionem. et tunc da locum medico. quia tunc ualere poterit medicina. contra infirmitate corporalem exterius si prius sanaueris ab infirmitate interius. spirituali sicut dominus paralitico dimittendo ei peccata sua. primo sanauit interius dicens. [[uderlined]] Surge in anima [[/underlined]] sicut postmodum dixit. [[underlined]] Vade in domum tuam [[/underlined]] quod ad salutem corporis pertinet Surgere autem est animam a carnalibus desideriis. abstrahere lectum tollere est carnem. a terrenis desideriis. ad uoluntatem spiritus tollere. dicit ergo surge. ue tanquam uile iumentum putrescas in stercore Surge ut qui curuarus eras ad terrena ad celestia erigatis et tolle super te ectum tuum ut quod prius delectabat nunc honeret et quam delicie sustentabant nunc premant angustie. et portes qui portabaris. sic ei ergo dominus feret opere tibi. super lectum doloris [[?]] uniuersum stratum tuum. ut quod prius delectabat nunc premat. et oneret. et dicatur cum iob vi. Quis gustare poterit quod gustatum afferet mortem. quasi quis gustare poterit illecebrem uoluptatem. que gustata affert mortem anime quasi dicit. ego non. Sequitur. que prius tangere nolebat anima mea. scilicet angustias penitentie. dolores et tribulationes nunc pre angustia cibi mei sunt. Ecce qualiter uersarum stratum eius suit. ita et uersetur stratum tuum. ut dicatur tibi uade in domum tuam. [[underlined]] In domum ire [[/underlined]] est ad paradisum redire. uel ad ecclesie unitatem ubi caritatis regimine protegatur. uel ad internam sui custodiam per cautelam ne iterum peccet. [[red ink]] Dominica xx.a [[/red ink]] [[underlined]] Videte fratres quomodo caute ambuletis. [[/underlined]] hec dominica respondet precedenti in eo quod paraliticus. qui ibi curatur a domino cuius manus per paralisim dissolute sunt confortate et genua debilia roborata. ut gressus rectos faceret. In hanc dominica ostenditur instruitur quomodo caute debeat ambulare. Item in hanc dominica hec ille qui in ueteri deposito homine nouum hominem id est Christum induere docetur. ut non tamen in sacramento induat hominem nouum. Verum etiam uite et ueritate et sanctitate conuersationis. quidam tamen in sacramento induunt Christum. sicut dicit apostolus. Quicumque in Christo baptizati estis Christum induitis in sacramento. et si non uite et si non in sacramento deum Christum induunt. similes sunt homini illi qui fine ueste nuptiali nuptias intrauit. et ideo electus est et punitus. apostolus ergo docens sanant caute ambulare dicit. [[underlined]] fratres indete quomodo [[/underlined]] ut due sint diuisiones. id est quomodo anime. [[underlined]] caute non quasi insipientes [[/underlined]] id est indiscreti [[underlined]] set ut sapientes [[/underlined]] in omnibus bonis uobis prouidentes. uos dico rediuertes tempus ut quod minus in uno tempore feceritis in alio testituatis. ut saltem dimidietis dies uestros ut si dimidia pars in peccato consumpta fuerit. saltem altera medietas deo detur. Set qui duas partes uel iii. dierum suorum uel fere in peccatis omnis consumpsit. dimidiare dies suos non poterit. Verumptum domino uite sue feces et uesperam dierum suorum offerat. [[underlined]] redimentes tempus [[/underlined]] id est preparantes uobis oportunitatem seruiendi. domino uocandi bonis operibus et spretis temporalium dampnis. quod sicut dicit augustinus. tempus redimit qui nolenti tunicam iudicio tollere dimittat et pallium. ut habeat in domino cor quietum. Nemo enim potest habere quod non habebat. nisi de eo habet amittat. hec enim est emptio [[quando?]] scilicet quis dimittit quod habet ut habeat quod non habebat. ut [[quando?]] dimittat nummum uinum uel oleum. Sic ergo tempus que deo uacare possumus. redimimus. cum terrenum aliquid quod habere licet dimittitmus ut quietum cor in domino habeamus. quod nisi sic redimendo habere non possumus. [[underlined]] quem dies mali sunt [[/underlined]] non propter se set propter iniquitatem in hiis diebus habundantem. et propter homini miseriam. quem ostendit augustinus dicens. puer statim plorat cum nascitur et non ridet propheta calamitatis sue cuius lacrime testes sunt humane miserie. nondum loquitur et iam prophetat in labore se futurum et si rectus fuit et certe iustus in medium temptationibus positus timebit. propterea quem dies mali sunt. [[underlined]] Nolite fieri imprudentes [[/underlined]] set pocius prudentes. [[underlined]] intelligentes qui sit uoluntas dei. [[/underlined]] uel id est quid placeat deo. cui placet ut omnia fiant cum mansuetudine et modestia. et nichil fiat in ordinate. et [[underlined]] Nolite inebriari uino. [[/underlined]] et cetera hoc illis precipue dicitur. qui aliorum uolunt esse correctores. Nichil enim minus conuenit arguenti quam uino inebriari quem si malum luxurie motum sequens peccatum commiserit occultum fuerit et si non apud alios tamen apud se corripientibus perdidit quem propria conscientia equalis sceleris reprehendit cauenda est igitur ebrietas que sicut dicit ieronimus. Venter meo estuans de facili spumat in libidinem. et alibi. Specta uentrem et genitalia. nam iuxta qualitatem uiciorum est ordo membrorum. Venter enim est genitalia sibi sunt contigua. et ideo [[nuituo?]] fouent uicia. Nam in uino imples uentrem non excutis libidinem quem gula luxuria est introductoria [[underlined]] Set impleamini spiritu sancto [[/underlined]] quem melius quam uinum inebriat [[underlined]] loquentes uobismeripsis [[/underlined]] id est instruentes uosmeripsos [[underlined]] psalmis [[/underlined]] id est in hiis que ad bonam operationem pertinet. in canticis [[underlined]] spiritualibus [[/underlined]] id est in hiis que ad gaudia spiritualia pertinent. uos dico [[underlined]] cantantes et psallantes [[/underlined]] quasi non tamen uos ad laudere intus dei instruentes. Set etiam foris bene oerantes. et [[underlined]] hoc in cordibus uestris [[/underlined]] id est spontanea uoluntate et hoc [[underlined]] domino [[/underlined]] id est ad honorem domini. [[underlined]] gratias agentes semper pro omnibus [[/underlined]] tam aduersis quem properis deo patri id est illi qui est deus creando et pater per gratiam uos in filios adeptando et hoc facere debemus [[underlined]] in nomine domini nostri Iesu Christi [[/underlined]] subiecti inuicem. non solum minores maioribus in caritate seruientes. Set etiam maiores minoribus in caritate seruientes set [[strikethrough]] etiam maiores minoribus [[/underlined]] et eorum curam agentes. Nam et si dignitas est maior amministratoria tamen est. Unde ad hebreos. nonne omnis amministratorii sunt spiritus in ministerium missi propter eos. qui hereditatem capiunt salutis. Angeli celestes imittantur. ad ministerium hominum. multo magis angeli terreni se debent inclinare ad ministerium minorum docet apostolus omnium omni me seruum faci. Est ergo maior salua dignitate minoribus seruire. sicut est minorum maioribus humiliter obedire. Utraque autem subiecto non sit [[underlined]] in timore [[/underlined]] hominum [[?]] set Christi. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] Videte fratres quomodo ambuletis. Inuitat nos apostolus. ut uideamus et cautelam habeamus. In hanc cautela caute ambulemus. dicit ergo uidete quasi dicat videte ne sitis ceci. set uidete utroque oculo debet [[?]] Dominus oculum dextrum quo uideamus agnos addexteram et sinistram quo uideamus edos ad sinistram. dominus quidem duas habet manus in qualibus tenet diuicias et gloriam secularem. dedit ergo dominus unicuique oculum sinistrum et dextrum. ut non respiciat delectationem temporalium. set etiam extendat ad contemplandam gaudii eternitatem. Set pauci sunt qui recipiunt ad dextram et benedictionem dextere desiderent. multi uero aspiciunt ad sinistram affectantes diuicias et gloriam temporalem. qui desiderant benedictionem manasse. Jacob benedicturus filios ioseph effraim ad dexteram manassem quo interpretatur obliuio. posuit ad sinistram. timeant ergo in diuiciis et temporalibus dignitatibus constituti. ue dominus dederit eos obliuioni illi scilicet qui semper delectantur in prosperis. et nunquam flagellantur aduersis dominus filium flagellat quem diligit legimus quod naasamontes mire aliter fedus noluit cum uias iabes galaad ubi omnes eruent oculos dextros. Jabes interpretatur exsiccata. galaad aceruus testimonii. Jabes ergo galaad animam significat fidelem que ex aceruo siue multitudine bonorum operum habet bone conscientie testimonium. qui debet esse exsiccata quia corium humidum non resonat set siccum. nec scribitur in corio humido set sicco. Illa enim anima laudem dei resonat que siccata est a fluxu carnalium uoluptatum. In tali corio scribi potest Sicut habetur ysaia. xliiii. hoc scribit manu sua domino. scilicet qui omina bona sua domino attribuit qui autem hanc scripturam domino presentauerit in nomine israel assimilabitur quia uidens
Early Manuscripts
sidebar