Transcribe
Translate
Sermones de Tempore
f074-Verso
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
ambulantes fraudulenter ut es et ferrum corrupti sunt ut sitis sinceres et sine macula. de qua leuiticus xxi. homo de semine tuo qui habuit maculam non offerat panes deo suo nec accedet ad ministerium eius si cecus fuerit si clandus. si paruo uel gaudi uel torto naso set fracto pede. Si gibbosus si lippus si abuginem hunc in oculo siuigem scabiem impetiginem in corpore. uel ceruicosus qui ita fiunt maculatus dignus non erit panes offere deo. Item sitis sinceres id est sine fermento de quo exodus xii. vii. diebus azima comedetis. fermentum non erit in domibus uestris. vii. diebus id est toto tempore uite presentis simplicitatem seruabitis et maliciam fugietis uiuentes in azimis sinceritatis et ueritatis id est in sinceritate et puritate morum de quo in exodo xxiii. non immolabis super fermentum sangui uictime mee. Victime [[obulo?]] est carnis maceratio. Sanguinis effusio est peccati confessio que non debet fieri super fluentum id est super aliquod peccatum in conscientia reseruatum. Sequitur. Sitis sine offensa iniuriarum et scandali nulli iniuriam inferentes et nulli scandalum imponente et sitis sine offensa id est sine querela. utrumque enim necessarium est ut sinceres simus id est sine corruptione. quantum ad nos. et sine querela quantum ad proximum. unde ad tessalonicenses i. in fine. deus pacis sacrificet nos. [[per?]] ut integer spiritus noster et anima et corpus sine querela in aduentu domini nostri Iesu Christi seruetur. ut spiritus id est ratio integra seruetur illecebre sensualitatis non consentiens et anima integra id est inferior pars rationis etiam sensualitate non sit subdita et corpus integrum per iniquitatis exercitium non corrumpunt et sitis sine querela que duplex de uobis coram domino ut si proximo malum infertur uel si omittitur bonum proximo faciendum. et sitis sine offensa iniuriarum. et scandali. de quo mateus. xviii. Ve homini illi per quem scandalum uenit uidete ergo ne condempnatis unum de pusillis istis. dico enim nobis quia angeli eorum semper uident faciem patris qui in celis est quibus ergo minimum scandalizare timeat quia angeli eius deputati presentant domino querimoniam eorum. Unde job. posuisti in neruo pedem meum. et obseruasti omnes semitas meas et Neruus est districta iudicis [[?]] in quo dominus ponit non solum pedem [[strikethrough]] pedem [[/strikethrough]] in actionem. set et semitas id est munitissimas cogitationes. et uestigia pedum id est exempla malarum actionum. sitis repleti fructu. iusticie de quo iacob iii. fructus iusticie in pace seminatur. et ysaia 33. habitabit in solitudine iudicium et iusticiam. in chermel sedebit. Iudicium habitabit in solitudine illa de Jeremias xv. a facie manus tue id est [[uindice?]] sedebam solus excluso strepitu mundane sollicitudinis chermel interpretatur circumcisio nam in eo qui circumcisus fuerat ab omnibus immundiciis. Sedebit iusticia que in tribus consistit scilicet in elemosina de qua ecclesiasticus xviii. elemosina uiri quasi sacculus cum eo et gramen quasi pupillam oculi conseruabit et in oratione et in ieunio. Jeunium sanat pestes corporis oratio pestes mentis elemosina pestes diabolice suggestionis et impugnationis. de hiis tribus dicitur in ecclesiastico 34. da suauitatem da memoriam simulaginis impingua obliuionem [[blank space]] dicit da orationem. set da suauitatem quam pauci dant quia musce morientes perdunt suauitatem unguenti. da memoriam simulaginis hoc respicit ad ieunium. Simulago enim non purgatur nisi contratur ita caro a concupiscentiis allicitis non mundatur nisi ieunio contratur. Nam ieunium est generalis co[[?]] uoluptatum. Inpingua obliuionem per elemosinam quere in presenti gratia et infuturo in gloria quasi pupillam oculi conseruabit. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] [[underlined]] Simile est regnum celorum homini regi. [[/underlined]] petro querenti quociens. dimittendum esset fratri delinquenti. Respondit dominus quod non solum septies immo septuagesies septies. ad hoc ostendendum quod dimittendum sit fratri in nos peccanti inducit similitudinem de rege qui dimisit seruo delitum. set si rex et dominus dimittit seruo multo magis debet seruus seruo dimittere. dicit ergo. [[underlined]] Simile [[/underlined]] et cetera quasi dicat. ut scias petre fratri dimittendum esse ostendo per simile inducunt propter hoc negocium declarandum. [[underlined]] Simile est regnum [[/underlined]] celorum et cetera. id est presens ecclesia. [[underlined]] homini regi [[/underlined]] id est Christo. [[underlined]] qui uoluit rationem ponere cum [[strikethrough]] illis [[/strikethrough]] seruis [[/underlined]] duo serui. duo sunt populi iudaicus gentilis. cum istis dominus ponit rationem cum discutit uel examinat merita singulorum. et [[underlined]] cum cepisset [[/underlined]] sic [[underlined]] rationem ponere oblatus ei unus [[/underlined]] iudaicus populus qui debebat ei [[underlined]] x. milia talenta [[/underlined]] qui decalogi perfectione omissa multarum transgressionum erat reus. [[underlined]] cum autem non haberet [[/underlined]] id est uiribus suis. hoc expellere non posset. [[underlined]] iussit eum dominus uenundari [[/underlined]] id est iusto iudiciio permisit cum malignorum spirituum seruum fieri. et [[underlined]] uxorem et filios. et omnia que habebat et reddi [[/underlined]] quia non solum populum minorem et etiam prelatos et subditos. illius populi simul cum tota substantia. tradidit exteris nationibus pro magnitudine delictorum ut quod uoluerunt soluere nota saluant. tormenta [[insertion]] uel per [[/insertion]] uxorem cupiditas eorum per filios. mala opera per alia peccatorum circumstancie designantur que omnia precepit dominus uendi. quia pro cupiditate et pro prauis operibus et peccatorum circumstanciis uoluit penas solui. [[underlined]] procidens autem seruus. ille rogabat eum. [[/underlined]] Nam iudaicus populus quod spoente malis coactus tandem penituit. [[underlined]] dicens pacientiam habe in me ut parcas delictis meis et omnia reddam tibi [[/underlined]]. credendo in te qui es finis legis. [[underlined]] misertus autem dominus [[/underlined]] quia uere mosericors est. misertus [[underlined]] serui illius [[/underlined]] iudaici populi. [[underlined]] dimisit eum [[/underlined]] id est pondere carnalium obseruantium absoluit [[underlined]] et debitum dimisit ei [[/underlined]] priores transgressiones uel sic misertus dimisit eu et debitum dimisit. dum quoque dominus ad clamorem populi non solum captiuitatem iudaicam soluit set etiam ueniam peccatorum se dare promisit. si persiteret uini precepto. [[underlined]] Egressus autem ille seruus [[/underlined]] de captiuitate uel infidelitate per fidem. [[underlined]] inuenit unum de conseruis suis [[/underlined]] gentilem populum [[underlined]] qui debebat ei centum denarios [[/underlined]] qui secundam opinionem iudeorum debebat ei carnalem decalogi. completionem [[underlined]] et tenens suffocabat eum [[/underlined]]. Nam iudaicus populus a gentibus carnales obseruantias. non soluimus persuasionibus set etiam tormentis epetebat [[underlined]] dicens. redde quod debes [[/underlined]] id est carnales obseruantias. Set si iudaicus populus supra ubi dicitur omnia reddam tibi se crediturum promisit quomodo hoc carnales obseruantias agnetibus expetit ideo soc distinguitur quod iudaicus populus quantum ad illos ad illos. qui conuersi sunt id fide debita persoluit quantum ad illos infidelitate perstiterunt carnales obseruantias exegit et omnia reddam tibi id est quicquid lex precipit spiritualoter impleba [[underlined]] Ille autem uoluit [[/underlined]] spiritualia set abiit id est a spirituali intellectu recessit [[/underlined]] et misit eum in carcerem [[/underlined]] id est in arcam tribulationem. [[underlined]] donec redderet [[/underlined]] omne [underlined]] debitum [[/underlined]] hoc enim intendebat quod uidebatur debere uidentes autem conserui eius. id est predicatores euuangelii uel angeli. qui gesta hominum eo deferunt. [[underlined]] que fiebant et cristati sunt ualde [[/underlined]] propter afflictionem populi christiani. [[underlined]] et uenerunt et narrauerunt domino suo omnia que facta sunt [[/underlined]] per Salute crddentium. contra dolum persecutorum dominum implorantes. [[underlined]] tunc uocauit illum dominus suus et ait illi. Serue nequa omne debitum. [[/underlined]] omnes peruaricationes [[underlined]] dimisi tibi quem rogasti me [[/underlined]] quasi diceret sepe dimisit tibi debitum quando in angustiis constitutus rogasti me set liberatus compassionem non habuisti quin pocius prophetas et apostolos persequeris id est ingratus ac de iusticia presumens. sprenis gentes et indignas tua societate in Christo iudicas. [[underlined]] Nonne ergo oportuit et te misereri conserui tui et cetera [[/underlined]] id est gentes misericordia reputare quem omnes peccauerunt et egent gratia die. et iratus est dominus iusta animaduersione. [[underlined]] tradidit eum tortoribus [[/underlined]] in manibus romanorum uel tartareis ministris [[underlined]] quo usque redderet uniuersum debitum [[/underlined]] soluendo penas in perpetuum. Sic et pater meus celestis faciet uobis repetit a nobis dimissa repetet dico quantum ad penam. [[underlined]] si non remiseritis unus quisque fratri suo de cordibus uestris [[/underlined]] ideo si non dimiserimus ex corde quod in nos deinquitur et quod per penitentiam dimissum erat a uobis exigetur. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] Simile est regnum celorum et cetera. dominus petrum addimittendum inuitauerat cum dixit. non dico tibi septies. set septuagies septies quasi dicat tociens debes fratri dimittere quociens in die potest in te peccare quod autem dimittendum sit ostendit per simile introducens regem qui uoluit rationem ponere cum seruis suis. Rex iste Christus est qui rationem cum seruis
Saving...
prev
next
ambulantes fraudulenter ut es et ferrum corrupti sunt ut sitis sinceres et sine macula. de qua leuiticus xxi. homo de semine tuo qui habuit maculam non offerat panes deo suo nec accedet ad ministerium eius si cecus fuerit si clandus. si paruo uel gaudi uel torto naso set fracto pede. Si gibbosus si lippus si abuginem hunc in oculo siuigem scabiem impetiginem in corpore. uel ceruicosus qui ita fiunt maculatus dignus non erit panes offere deo. Item sitis sinceres id est sine fermento de quo exodus xii. vii. diebus azima comedetis. fermentum non erit in domibus uestris. vii. diebus id est toto tempore uite presentis simplicitatem seruabitis et maliciam fugietis uiuentes in azimis sinceritatis et ueritatis id est in sinceritate et puritate morum de quo in exodo xxiii. non immolabis super fermentum sangui uictime mee. Victime [[obulo?]] est carnis maceratio. Sanguinis effusio est peccati confessio que non debet fieri super fluentum id est super aliquod peccatum in conscientia reseruatum. Sequitur. Sitis sine offensa iniuriarum et scandali nulli iniuriam inferentes et nulli scandalum imponente et sitis sine offensa id est sine querela. utrumque enim necessarium est ut sinceres simus id est sine corruptione. quantum ad nos. et sine querela quantum ad proximum. unde ad tessalonicenses i. in fine. deus pacis sacrificet nos. [[per?]] ut integer spiritus noster et anima et corpus sine querela in aduentu domini nostri Iesu Christi seruetur. ut spiritus id est ratio integra seruetur illecebre sensualitatis non consentiens et anima integra id est inferior pars rationis etiam sensualitate non sit subdita et corpus integrum per iniquitatis exercitium non corrumpunt et sitis sine querela que duplex de uobis coram domino ut si proximo malum infertur uel si omittitur bonum proximo faciendum. et sitis sine offensa iniuriarum. et scandali. de quo mateus. xviii. Ve homini illi per quem scandalum uenit uidete ergo ne condempnatis unum de pusillis istis. dico enim nobis quia angeli eorum semper uident faciem patris qui in celis est quibus ergo minimum scandalizare timeat quia angeli eius deputati presentant domino querimoniam eorum. Unde job. posuisti in neruo pedem meum. et obseruasti omnes semitas meas et Neruus est districta iudicis [[?]] in quo dominus ponit non solum pedem [[strikethrough]] pedem [[/strikethrough]] in actionem. set et semitas id est munitissimas cogitationes. et uestigia pedum id est exempla malarum actionum. sitis repleti fructu. iusticie de quo iacob iii. fructus iusticie in pace seminatur. et ysaia 33. habitabit in solitudine iudicium et iusticiam. in chermel sedebit. Iudicium habitabit in solitudine illa de Jeremias xv. a facie manus tue id est [[uindice?]] sedebam solus excluso strepitu mundane sollicitudinis chermel interpretatur circumcisio nam in eo qui circumcisus fuerat ab omnibus immundiciis. Sedebit iusticia que in tribus consistit scilicet in elemosina de qua ecclesiasticus xviii. elemosina uiri quasi sacculus cum eo et gramen quasi pupillam oculi conseruabit et in oratione et in ieunio. Jeunium sanat pestes corporis oratio pestes mentis elemosina pestes diabolice suggestionis et impugnationis. de hiis tribus dicitur in ecclesiastico 34. da suauitatem da memoriam simulaginis impingua obliuionem [[blank space]] dicit da orationem. set da suauitatem quam pauci dant quia musce morientes perdunt suauitatem unguenti. da memoriam simulaginis hoc respicit ad ieunium. Simulago enim non purgatur nisi contratur ita caro a concupiscentiis allicitis non mundatur nisi ieunio contratur. Nam ieunium est generalis co[[?]] uoluptatum. Inpingua obliuionem per elemosinam quere in presenti gratia et infuturo in gloria quasi pupillam oculi conseruabit. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] [[underlined]] Simile est regnum celorum homini regi. [[/underlined]] petro querenti quociens. dimittendum esset fratri delinquenti. Respondit dominus quod non solum septies immo septuagesies septies. ad hoc ostendendum quod dimittendum sit fratri in nos peccanti inducit similitudinem de rege qui dimisit seruo delitum. set si rex et dominus dimittit seruo multo magis debet seruus seruo dimittere. dicit ergo. [[underlined]] Simile [[/underlined]] et cetera quasi dicat. ut scias petre fratri dimittendum esse ostendo per simile inducunt propter hoc negocium declarandum. [[underlined]] Simile est regnum [[/underlined]] celorum et cetera. id est presens ecclesia. [[underlined]] homini regi [[/underlined]] id est Christo. [[underlined]] qui uoluit rationem ponere cum [[strikethrough]] illis [[/strikethrough]] seruis [[/underlined]] duo serui. duo sunt populi iudaicus gentilis. cum istis dominus ponit rationem cum discutit uel examinat merita singulorum. et [[underlined]] cum cepisset [[/underlined]] sic [[underlined]] rationem ponere oblatus ei unus [[/underlined]] iudaicus populus qui debebat ei [[underlined]] x. milia talenta [[/underlined]] qui decalogi perfectione omissa multarum transgressionum erat reus. [[underlined]] cum autem non haberet [[/underlined]] id est uiribus suis. hoc expellere non posset. [[underlined]] iussit eum dominus uenundari [[/underlined]] id est iusto iudiciio permisit cum malignorum spirituum seruum fieri. et [[underlined]] uxorem et filios. et omnia que habebat et reddi [[/underlined]] quia non solum populum minorem et etiam prelatos et subditos. illius populi simul cum tota substantia. tradidit exteris nationibus pro magnitudine delictorum ut quod uoluerunt soluere nota saluant. tormenta [[insertion]] uel per [[/insertion]] uxorem cupiditas eorum per filios. mala opera per alia peccatorum circumstancie designantur que omnia precepit dominus uendi. quia pro cupiditate et pro prauis operibus et peccatorum circumstanciis uoluit penas solui. [[underlined]] procidens autem seruus. ille rogabat eum. [[/underlined]] Nam iudaicus populus quod spoente malis coactus tandem penituit. [[underlined]] dicens pacientiam habe in me ut parcas delictis meis et omnia reddam tibi [[/underlined]]. credendo in te qui es finis legis. [[underlined]] misertus autem dominus [[/underlined]] quia uere mosericors est. misertus [[underlined]] serui illius [[/underlined]] iudaici populi. [[underlined]] dimisit eum [[/underlined]] id est pondere carnalium obseruantium absoluit [[underlined]] et debitum dimisit ei [[/underlined]] priores transgressiones uel sic misertus dimisit eu et debitum dimisit. dum quoque dominus ad clamorem populi non solum captiuitatem iudaicam soluit set etiam ueniam peccatorum se dare promisit. si persiteret uini precepto. [[underlined]] Egressus autem ille seruus [[/underlined]] de captiuitate uel infidelitate per fidem. [[underlined]] inuenit unum de conseruis suis [[/underlined]] gentilem populum [[underlined]] qui debebat ei centum denarios [[/underlined]] qui secundam opinionem iudeorum debebat ei carnalem decalogi. completionem [[underlined]] et tenens suffocabat eum [[/underlined]]. Nam iudaicus populus a gentibus carnales obseruantias. non soluimus persuasionibus set etiam tormentis epetebat [[underlined]] dicens. redde quod debes [[/underlined]] id est carnales obseruantias. Set si iudaicus populus supra ubi dicitur omnia reddam tibi se crediturum promisit quomodo hoc carnales obseruantias agnetibus expetit ideo soc distinguitur quod iudaicus populus quantum ad illos ad illos. qui conuersi sunt id fide debita persoluit quantum ad illos infidelitate perstiterunt carnales obseruantias exegit et omnia reddam tibi id est quicquid lex precipit spiritualoter impleba [[underlined]] Ille autem uoluit [[/underlined]] spiritualia set abiit id est a spirituali intellectu recessit [[/underlined]] et misit eum in carcerem [[/underlined]] id est in arcam tribulationem. [[underlined]] donec redderet [[/underlined]] omne [underlined]] debitum [[/underlined]] hoc enim intendebat quod uidebatur debere uidentes autem conserui eius. id est predicatores euuangelii uel angeli. qui gesta hominum eo deferunt. [[underlined]] que fiebant et cristati sunt ualde [[/underlined]] propter afflictionem populi christiani. [[underlined]] et uenerunt et narrauerunt domino suo omnia que facta sunt [[/underlined]] per Salute crddentium. contra dolum persecutorum dominum implorantes. [[underlined]] tunc uocauit illum dominus suus et ait illi. Serue nequa omne debitum. [[/underlined]] omnes peruaricationes [[underlined]] dimisi tibi quem rogasti me [[/underlined]] quasi diceret sepe dimisit tibi debitum quando in angustiis constitutus rogasti me set liberatus compassionem non habuisti quin pocius prophetas et apostolos persequeris id est ingratus ac de iusticia presumens. sprenis gentes et indignas tua societate in Christo iudicas. [[underlined]] Nonne ergo oportuit et te misereri conserui tui et cetera [[/underlined]] id est gentes misericordia reputare quem omnes peccauerunt et egent gratia die. et iratus est dominus iusta animaduersione. [[underlined]] tradidit eum tortoribus [[/underlined]] in manibus romanorum uel tartareis ministris [[underlined]] quo usque redderet uniuersum debitum [[/underlined]] soluendo penas in perpetuum. Sic et pater meus celestis faciet uobis repetit a nobis dimissa repetet dico quantum ad penam. [[underlined]] si non remiseritis unus quisque fratri suo de cordibus uestris [[/underlined]] ideo si non dimiserimus ex corde quod in nos deinquitur et quod per penitentiam dimissum erat a uobis exigetur. [[red ink]] Item eodem. [[/red ink]] Simile est regnum celorum et cetera. dominus petrum addimittendum inuitauerat cum dixit. non dico tibi septies. set septuagies septies quasi dicat tociens debes fratri dimittere quociens in die potest in te peccare quod autem dimittendum sit ostendit per simile introducens regem qui uoluit rationem ponere cum seruis suis. Rex iste Christus est qui rationem cum seruis
Early Manuscripts
sidebar