Transcribe
Translate
De opificio Dei and De ira Dei
Page 4
More information
digital collection
archival collection guide
transcription tips
non sit infirmum. Cum ergo sic homo formandus esset a deo ut mortalis esset aliquando et per se ipsum mobilis semper res ipsa(m) exigebat ut terreno et fragili corpore fingeretur. necesse est igitur ut mortem recipiat quandolibet quoniam corporalis - corpus enim quodlibet solubile ac mortale est. stultissimi g[unclear]st[unclear] qui de morte i(n)matura queruntur quoniam naturae conditio lo[-] cum illi facit. ita consequens erit ut morbis quoq(ue) subiectus sit Neq(ue) enim partitur natura ut abesse possit infirmitas ab eo corpo-re quodidcirco non solidum firmu(m)q(ue) natu(m) esst ut aliq[unclear] soluen-dum sit. Sed putemus fieri posse quemadmodum uolunt ut ho-mo non ea conditione nascatine qua morbo mortine(m) subiectus sit nisi peracto aetatis suae spacio ad ultimam processevit senec-tutem Non igitur indent si ista sit constitutu(m) quid sequatur homini. Vtiq(ue) certo tempore mori nullo modo posse. Sed si prohi- beri ab altero inctu potest mori poterit. Res igitur exgit ut homini qui ante certum diem mori non potest ciboru(m) alimentis q(ue) subtrahi possunt opus non sit. Si opus cibo non erit iam non homo ille sed deus fiet. Ergo ut superius dixi qui de fragilita-te hominis queruntur id potissime queruntur quod non i(m)mor-tales sempiterniq(ue) sint nati. Nemo enim nisi senex mori debet nempe ideo mori debet quia deus non est. Atqui mortalitas non potest cum i(m)mortalitate coniungi. Si enim mortalis est in se-nectute i(m)mortalis esse in adolescentia non potest. Hec est ab eo conditio mortis aliena qui quandoq(ue) mortiburus est neq(ue) ulla i(m)mortalitas est exclusa in perpetuum et ad tempus recepta mortalitas hominem constituat in ea conditione ut sit in q(ua) libet aetate mortalis. Quadrat igitur necessitas undiq(ue) neq(ue) debuisse aliter neq(ue) fas fuisse. Sed isti rationem sequentiu(m) non vident quia semel errauerunt in ip(s)a summa. Exclusa enim de rebus humanis divina providentia necessario sequebatur ut om(n)ia sua sponte sint nata . hinc muenire(n)t illas minutoru(m) serninu(m) plagas et concursiones fortuitas quia rerum originem non videbant in quas se angustias cum coniecissent iam cogebat eos necessitas exis-timare animas cum corporibus nasci et item cum corporibus exti(n)-gui. Assumpserunt enim nihil fieri mente divina quod ipsum no(n) aliter probare poterant quam si ostendere(n)t esse aliqua in quibus videretur providentiae ratio claudicare. Reprehenderunt igitur ea in quibus vel maxime divinitas suam providentiam mirabil(e?)r
Saving...
prev
next
non sit infirmum. Cum ergo sic homo formandus esset a deo ut mortalis esset aliquando et per se ipsum mobilis semper res ipsa(m) exigebat ut terreno et fragili corpore fingeretur. necesse est igitur ut mortem recipiat quandolibet quoniam corporalis - corpus enim quodlibet solubile ac mortale est. stultissimi g[unclear]st[unclear] qui de morte i(n)matura queruntur quoniam naturae conditio lo[-] cum illi facit. ita consequens erit ut morbis quoq(ue) subiectus sit Neq(ue) enim partitur natura ut abesse possit infirmitas ab eo corpo-re quodidcirco non solidum firmu(m)q(ue) natu(m) esst ut aliq[unclear] soluen-dum sit. Sed putemus fieri posse quemadmodum uolunt ut ho-mo non ea conditione nascatine qua morbo mortine(m) subiectus sit nisi peracto aetatis suae spacio ad ultimam processevit senec-tutem Non igitur indent si ista sit constitutu(m) quid sequatur homini. Vtiq(ue) certo tempore mori nullo modo posse. Sed si prohi- beri ab altero inctu potest mori poterit. Res igitur exgit ut homini qui ante certum diem mori non potest ciboru(m) alimentis q(ue) subtrahi possunt opus non sit. Si opus cibo non erit iam non homo ille sed deus fiet. Ergo ut superius dixi qui de fragilita-te hominis queruntur id potissime queruntur quod non i(m)mor-tales sempiterniq(ue) sint nati. Nemo enim nisi senex mori debet nempe ideo mori debet quia deus non est. Atqui mortalitas non potest cum i(m)mortalitate coniungi. Si enim mortalis est in se-nectute i(m)mortalis esse in adolescentia non potest. Hec est ab eo conditio mortis aliena qui quandoq(ue) mortiburus est neq(ue) ulla i(m)mortalitas est exclusa in perpetuum et ad tempus recepta mortalitas hominem constituat in ea conditione ut sit in q(ua) libet aetate mortalis. Quadrat igitur necessitas undiq(ue) neq(ue) debuisse aliter neq(ue) fas fuisse. Sed isti rationem sequentiu(m) non vident quia semel errauerunt in ip(s)a summa. Exclusa enim de rebus humanis divina providentia necessario sequebatur ut om(n)ia sua sponte sint nata . hinc muenire(n)t illas minutoru(m) serninu(m) plagas et concursiones fortuitas quia rerum originem non videbant in quas se angustias cum coniecissent iam cogebat eos necessitas exis-timare animas cum corporibus nasci et item cum corporibus exti(n)-gui. Assumpserunt enim nihil fieri mente divina quod ipsum no(n) aliter probare poterant quam si ostendere(n)t esse aliqua in quibus videretur providentiae ratio claudicare. Reprehenderunt igitur ea in quibus vel maxime divinitas suam providentiam mirabil(e?)r
Early Manuscripts
sidebar